Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 januari


Reacher

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Kohtje:

Dat vind ik een rare reden om je aan het dagpact toe te voegen, @Cleo66 :huh:. Het is geen feestlijst, het zijn mensen die met zichzelf afspreken
om vandaag niet te drinken.
En zielig is het nooit, al staat er maar één naam.
Gefeliciteerd trouwens met het bereiken van 6 maanden droog staan. Dát is wél een feestelijk feit. :)

Cleo's reden kreeg ik niet meegekopieerd, maar die luidde: "Omdat het anders zo'n zielig dagpact is en om te vieren dat ik inmiddels 6 maanden droog sta. ".

Ik wil @Kohtjeer op wijzen dat ik het niet met hem eens ben dat solidariteit en/of blijheid tonen een rare reden is om je aan een dag-, week- of jaarpact toe te voegen. Meermalen lees ik hier dat mensen zich gesteund voelen door de anderen op de lijst en het kan hen dus wel degelijk helpen als er meer mensen op staan.

Ik ga nog iets verder door mijn afkeuring te verwoorden over het feit dat je aangeeft dat @Cleo66ten onrechte, of om een in jouw ogen "ongeldige" reden op de lijst is gaan staan. Ik schat in dat zij er wel tegen kan, maar een ander zou zich door zo iets aangevallen kunnen voelen.

Dit gezegd hebbende wil ik nog toevoegen dat ik uiteraard begrijp dat je er geen kwaad mee bedoelde, hoor Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kruidenthee67:

Mijn eerste, primaire reacties zijn vaak 'rigide'. Vanbinnen, vanuit emotie. Dat herkennen...heeft me al veel opgeleverd.  

Exact. De mijne ook. Ook toen: "niemand bepaalt voor mij..." etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me op het dagpact bijschrijf is dat niets meer of minder dan kenbaar maken aan de andere forumdeelnemers dat ik besloten
heb om vandaag geen alcohol te nuttigen. Niet om het lijstje langer te maken, niet omdat ik wat te vieren heb, simpel en alleen omdat
ik vandaag niet wil gaan drinken. De lengte van de lijst doet niets af of aan aan wat ik me voorneem.
Niemand kan ten onrechte op dit dagpactlijstje staan als die het voornemen heeft om vandaag niet te drinken. Dus ook Cleo staat niet ten onrechte
op deze lijst als zij dit voornemen heeft. Maar dat zou dan ook de énige reden zijn om je toevoegen.. solidariteit kun je  mijns inziens alleen tonen als je
je toevoegt om dezelfde reden als de anderen. De redenen waaróm je vandaag niet wilt drinken kunnen van persoon tot persoon verschillen.
Maar de basis van het dagpact is 'vandaag drink ik niet'..

 

38 minuten geleden zei Bob:

Dit gezegd hebbende wil ik nog toevoegen dat ik uiteraard begrijp dat je er geen kwaad mee bedoelde, hoor Koh.

Nou, dáár ben ik dan wel blij om, @Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kohtje:

Als ik me op het dagpact bijschrijf is dat niets meer of minder dan kenbaar maken aan de andere forumdeelnemers dat ik besloten
heb om vandaag geen alcohol te nuttigen.

Prima, maar dat is dus jouw insteek.

4 minuten geleden zei Kohtje:

Niemand kan ten onrechte op dit dagpactlijstje staan als die het voornemen heeft om vandaag niet te drinken.

Daarmee geef je aan dat een andere insteek ook mogelijk is, zolang die persoon maar niet van plan is vandaag te gaan drinken.

7 minuten geleden zei Kohtje:

De redenen waaróm je vandaag niet wilt drinken kunnen van persoon tot persoon verschillen.
Maar de basis van het dagpact is 'vandaag drink ik niet'..

Ik blijf erbij dat ook de redenen waarom iemand zich op het dagpact zet van persoon tot persoon kunnen verschillen. Het lijkt me ook niet dat dat een probleem oplevert, zolang men maar niet aan die basis gaat tornen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei kruidenthee67:

De zin 'er is nooit een reden om te drinken' is voor mij helpend geworden. Ontmaskert mijn drinkerslogica wanneer die de kop opsteekt. 

 

't Lastige is alleen dat ik als drinker mijn drinkerslogica logischer vond dan die niet-drinkerslogica van 'er is nooit een reden om te drinken'.
Dat vond ik dan maar gezwetste logica, makkelijk voor hen die de 'medicinale kracht' van alcohol nooit gekend hadden...
Drinkerslogica alleen ontmaskeren was voor mij niet voldoende, ik moest mezelf soms geweld aandoen om tegen m'n eigen
drinkerslogica in te gaan, me ervan overtuigen dat wat ik leerde van (ervarings)deskundigen óók voor mij gold... díé strijd vond ik
de moeilijkste... de drinkerslogica als valse logica aanvaarden, altijd, ook als ik het niet meer hield...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

't Lastige is alleen dat ik als drinker mijn drinkerslogica logischer vond dan die niet-drinkerslogica van 'er is nooit een reden om te drinken'.
Dat vond ik dan maar gezwetste logica, makkelijk voor hen die de 'medicinale kracht' van alcohol nooit gekend hadden...
Drinkerslogica alleen ontmaskeren was voor mij niet voldoende, ik moest mezelf soms geweld aandoen om tegen m'n eigen
drinkerslogica in te gaan, me ervan overtuigen dat wat ik leerde van (ervarings)deskundigen óók voor mij gold... díé strijd vond ik
de moeilijkste... de drinkerslogica als valse logica aanvaarden, altijd, ook als ik het niet meer hield...

Och, och... dit hele verhaal... overbodig. Ik ben een beetje rommelig in m'n hoofd vandaag. Dit forum lezen, zieke hond, nieuwe auto 'ontdekken',
zenuwachtige moeder gerust proberen te stellen (ze wordt maandag aan haar oog (staar) geopereerd en heeft haar leven lang (88 jr) nog nóóit in
een ziekenhuis gelegen, behalve voor 2 bevallingen ooit) en dan lees ik Rupsjenooitgenoeg hier vijf berichten boven en reageer daar op en
dan lees ik een uurtje later nog weer eens wat door en zie dan kruidenthee en jopie dat wat ik zei al veel eerder uitgebreid 'besproken' hebben.
Dus neem me niet kwalijk dat ik wat spuitelferig en pietluttig en dwarsachtig ben. Normaal mogen jullie me dat kwalijk nemen, maar vandaag
graag even niet. Zal ik nu m'n mond vandaag verder houden, oké?
Vanavond 'de mol' kijken.. vond ik eerder nooit wat aan, maar de laatste jaren vind ik het met het jaar leuker en spannender worden. Dus ik vermaak
me vanavond wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van ouders. Was op zijn minst bijzonder. Man was mee. Dat maakt het lichter.

Morgenochtend ga ik nog EVEN. (Uitkomst van onderhandeling met innerlijke criticus. Ga daarna werken, dus dan lukt het me niet door de week). 

Vanmiddag niet gekozen voor boodschappen doen, maar voor wandeling met onze hele leuke hond. Hij is zo grappig. Ik heb erg gelachen om zijn geren en ik had leuke contacten. 

De goede keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dienst zit er weer op. Ging prima, sterker nog, voel me beter dan toen ie begon. Allemaal aanstellerij dus, die griep van mij :)

Voor iedereen welterusten. 

Ondertussen mis ik onze @Bor wel hier, en bevalt me dat niets!!

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Cleo66:

Eerlijk gezegd wil ik @Bob bedanken dat hij het voor me opneemt.  

Begrijp ook echt niet wat er met @Kohtje aan de hand is . Ik vind het een beetje muggenzifterij.  Misschien kan ik inderdaad de dingen wat minder goed formuleren en dat alleen maar omdat ik aan wilde geven , dat ik natuurlijk voornemens ben vandaag niet te drinken en dat ik dat serieus neem . Ik sta echter op het jaarpact . Jij gaf , in mijn ogen,  indirect aan door het 2x doorzoeken van de dagdraad aan , dat er nog geen dagpact was als dat van Reacher.  Ik vind het elke dag hardstikke tof dat je jezelf er iedere dag opzet en ja ik heb mezelf er ook opgezet omdat ik dit initiatief zeer waardevol vind en ook graag wil dat deze blijft bestaan.  Het was wederom goed bedoeld,  maar blijkbaar lees jij mij anders tot mijn spijt 

Je formuleerde het prima en ik vond het juist leuk en zorgzaam hoe je het bracht. Geweldig dat je een halfjaar alcoholvrij bent, ik heb vóór die tijd meegelezen met je geworstel en vind het echt fantastisch hoe je nu bezig bent. Ik zou niet weten waarom je dat niet o.a. mag vieren door jezelf blijmoedig op het dagpact te zetten.
Voor het geval je er nog aan twijfelt: je bent een topvrouw, helemaal goed zoals je bent... geniet ervan! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5 janvier 2019 om 09:17 zei Yvonne:

Ik wist niet dat jij bij gelegenheid nog drinkt Jim. 

Maar heel goed dat je de touwtjes weer even aantrekt en de puntjes op de 'I' zet. 
 

(Nog ff op de zaterdagdraad)

Ja, ik praat er niet veel over maar ja dus met heel veel mate. Maar bij de familie met de feestdagen vond ik het toch wel weer een beetje fors worden, 24, 25,  26 en 31 dec een paar glazen. Lang niet zoveel als vroeger maar het voelde niet goed meer meerdere dagen achter elkaar. Dus sinds 1 januari weer echt kurkdroog. En wat denk je, ik voel het nu al weer. Ik voel de trek in chocola, das weinig glorieus, maar belangrijker ik voelde vanochtend bij het mountainbiken veeeeel meer vorm dan bij het verplichte hardlopen op tweede kerstdag. En na het fietsen lekker met mn fietsmaat aan de thee, vroeger was dat 2 bier :) 

Ik denk en voel dat het echt beter is om niks te drinken dan met mate te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...