Reacher Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Triggerwarning. Ik loop hier al een tijd mee rond. Van Q geleerd dat je hier kunt delen. Van de moderator beter niet. Maar ik leer graag en veel liever van Q. In mijn babytijd ben ik misbruikt door een familievriend. Ik weet daar niets meer van. Maar zoals vaak met misbruik in de kindertijd: je kunt daar als kind hyperseksueel uitkomen. Het is een herkenbaar symptoom van misbruik waar pedagogen ook vaak op letten. In mijn talloze dossiers werd daar ook melding van gemaakt. (Moet je mij zien, ik schiet nu al in de verdediging). In een van mijn pleeggezinnen trof ik een zeven jaar oudere jongen. Ik was ongeveer rond de tien. Hij benaderde me seksueel en ik vond het fijn. Het was een vorm van liefde. Ik lokte het soms uit. Totdat ik banger van hem werd en nee zei. En toen werden het verkrachtingen. Hij terroriseerde het hele gezin. Hij was agressief, met zijn vuisten en hij was ook handig met een mes. Ik liet het toe. Voordat ik het uitlokte liep ik al met een schuldgevoel. En nu kwam er schaamte bij. Daarna raakte ik bijna 15 jaar lang seksueel op slot. Maar ooit las ik in een boek waarin dit stond: ”een kind heeft nooit de schuld aan misbruik”. En dat lezen heeft me decennia lang staande gehouden. Geschreven woorden kunnen helen. Ik denk dat ik mijn eigen advies opvolg en dit bericht binnen paar dagen verwijder. En misschien ook niet. Musashi en bumperjim reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden ((❤️Reacher❤️)) Reacher reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Kun je dat nu ook echt zo voelen, dat het niet jouw schuld was?
Quinn Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Lieve vriend 💜 Reacher reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Alles wat je aan Q schreef was ook voor jezelf, lieve dappere Reacher Reacher reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dit ‘like’ ik niet echt natuurlijk maar wilde je wel een ❤️ geven. Reacher reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ach boeh wat een ellende, het is gvd zo onverdiend allemaal 🫶🏼 Reacher reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Tijd voor de merel Reacher reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Niet jouw schuld. Gewoon niet, geen enkele keer. Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Tranen hier. lady jane en Quinn reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei Yana: Kun je dat nu ook echt zo voelen, dat het niet jouw schuld was? Via iemand anders’ ervaringen lukt dat gevoelsmatig steeds beter. Bijvoorbeeld door empathie voor Q te voelen, komt het indirect ook bij mezelf steeds meer binnen. De machteloosheid van een kind…En dan denk ik.. ik was ook maar een kind. En dan voel ik het even. Tegelijkertijd herken ik ook wat hij en heel veel anderen zeggen. Alle anderen slachtoffers/ overlevers treft geen enkele blaam. Maar ík: ik heb het verdiend. Yana reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Je weet het, je huilt ook nooit in je eentje. lady jane en Reacher reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden En dan hebben we het nog niet eens over het schuldgevoel wat je als volwassen persoon kunt voelen als je seksueel geweld meemaakt. Terwijl: of je een te kort rokje draagt, in de verkeerde buurt loopt, met een vreemde of bekende naar huis gaat, als je dronken bent, of stoned: Het is nooit jouw schuld als iemand zich zonder jouw toestemming aan je vergrijpt. Quinn en Yana reageerden hierop 1 1
Reacher Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei Quinn: Je weet het, je huilt ook nooit in je eentje. 🧡
Rosee Geplaatst 48 minuten geleden Rapport Geplaatst 48 minuten geleden Wat vreselijk voor je dat je dit hebt meegemaakt lieve Reacher Reacher reageerde hierop 1
Moeps Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Geplaatst 47 minuten geleden 🙁 dapper dat je dit deelt 🍀 🐾Veel virtuele poezenknuffels voor jou🐾 Reacher reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 13 minuten geleden Rapport Geplaatst 13 minuten geleden Reacher, wat een lef om het hier te delen. Lieverd toch, wat erg .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden