Spring naar bijdragen

zondag 21 april 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
De zon schijnt... ook gisteren schreef ik dat, maar lieve hemel, wat een water is er weer naar beneden gekomen na die opmerking. 
We gaan wel zien wat vandaag brengt.... 
Eerst een bakje natuurlijk. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo!

Fiets besteld om mee naar het werk te fietsen (5 km). Ik had natuurlijk wel een fiets maar dat was een verbouwde mountainbike van 20 jaar oud zonder spatborden en verlichting en vreselijk oncomfortabel. Gebruikte ik dus ook zelden.

De nieuwe is gewoon een benenfiets zonder electriciteit. Lekker dopamine maken daarmee.

Je kan hier in Frankrijk nauwelijks fatsoenlijk veilig fietsen maar het geval wil dat er vrijwel vanaf mijn voordeur tot aan het kantoor een prachtig fietspad ligt, ze worden wel aangelegd stukje bij beetje heel langzaam. Eigenlijk een grof schandaal om het niet te gebruiken.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Jim!

36 minuten geleden zei bumperjim:

Je kan hier in Frankrijk nauwelijks fatsoenlijk veilig fietsen

Nou... ik fietste gisteren 25 km over binnenweggetjes en ben welgeteld één trekker tegengekomen, pas in het dorp waar ons vakantiehuis staat reden een paar auto's. Heerlijk langs koolzaadvelden en bossen met reeën, een eekhoorn, bonte specht en honderd roofvogels. Ik fiets tegenwoordig met trapondersteuning, heerlijk gaat dat over de heuvels, al moet ik soms nog stevig trappen om boven te komen.

Straks neem ik de auto want er moet een bosmaaier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier een blauwe lucht en een koude wind.
Vanmiddag feest van mijn oudste schoonzus
Ze wordt 80 en geeft een feest in een grote zaal voor 45 mensen.
Van 16.00 tot 21.00
Pfffff.....zo geen zin in 
Beetje sociaal doen lukt me wel voor een uurtje of twee, maar daarna wordt ik ongedurig
Enfin, we gaan er het beste van maken

Misschien vandaag nog even naar de tuin.
Sla en rode kool uitplanten.

(Jaloers op jullie prachtige verhalen uit Frankrijk, zo,n verschil met de randstad hier )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Claudius mogge ik zie dat je je net hebt aangemeld op de dag en de week pact , SUPER dat is mooi nieuws op deze zondag morgen, nog een klein vraagje had je nog inspiratie om vannacht nog wat op papier neer te pennen of ga je vandaag proberen een gedichtje maken, ik kijk er naar uit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola. *zwaait naar @Prana* Hoe is het met de kipjes en de katten? 
 

Getver dat is een lang feest @rapilos. Heb je het idee dat je ooit dronk om dit soort sociale bijeenkomsten een beetje door te komen?

Wat is je plan voor vanavond als je ongedurig wordt en iemand je een drankje wil aanreiken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

[....]
Vanmiddag feest van mijn oudste schoonzus
Ze wordt 80 en geeft een feest in een grote zaal voor 45 mensen.
Van 16.00 tot 21.00
Pfffff.....zo geen zin in 
[....]

Ocharme.. ik word er gewoon benauwd van als ik dit zo lees. Gruwelijk, feesten in zalen met zoveel genodigden, en soms, tot overmaat van ramp, ook nog een lokaal populair feesten-en-partijen-bandje. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nog nauwelijks familie heb, en nog nauwelijkser goede vrienden en kennissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Net terug van een vogelexcursie. Bak koffie en boterham op. Laat de dag maar komen! Straks met de trein naar Amsterdam voor werkafspraak. Maar nu eerst wat soezen in de zon. 

DAGPACT:
Oskar
Elonwyn
Prana
Fonny
Yvonne
Jac
Claudius

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Dat klinkt echt verrukkelijk @Yana. Ik geloof dat ik geen zin meer heb in de stad en de drukte, eigenlijk sowieso niet in mensen in het algemeen haha. Apart, want een tijdje geleden dacht ik nog: hier wil ik nooit weg. Een klein hutje midden in de natuur met paarden, kippen, geitjes etc en niemand die aan mijn kip zeurt, lijkt me heerlijk. (Ben het een beetje aan het idealiseren geloof ik;))

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Goed bezig Jim!

Nou... ik fietste gisteren 25 km over binnenweggetjes en ben welgeteld één trekker tegengekomen, pas in het dorp waar ons vakantiehuis staat reden een paar auto's. Heerlijk langs koolzaadvelden en bossen met reeën, een eekhoorn, bonte specht en honderd roofvogels. Ik fiets tegenwoordig met trapondersteuning, heerlijk gaat dat over de heuvels, al moet ik soms nog stevig trappen om boven te komen.

Straks neem ik de auto want er moet een bosmaaier mee.

Oh heerlijk! Ja dat kan hier ook wel maar dan kom ik niet op mn werk terecht :D maar dan ga ik nog liever op de mountainbike de natuur in, geen asfalt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...