Spring naar bijdragen

zondag 21 april 2024


Aanbevolen berichten

Ik was al geen fan van sociale interacties
en daar blijft de laatste jaren helemaal niets meer van over.
Tegenwoordig ga ik hééél selectief en kondig dan ook aan dat ik waarschijnlijk naar een uurtje al weer weg ga.
Maar dat kan makkelijker omdat ik alleen kom en ga. Maar de meesten begrijpen het prima en zijn al blij als ik eens een keertje wel kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Reacher:

Misschien toch vaak een reden om te drinken: de sociale interacties met anderen op feestjes. 

Ja, precies. Ik heb nooit van uitgaan gehouden, in de weekenden de stad in om te stappen en zo. De paar keren dat ik toch met iemand mee ging om te stappen kwam ik laveloos thuis, want alleen onder invloed kon ik zo'n avond voor m'n gevoel nog een beetje 'leuk' door komen. Tegenwoordig is drank niet meer aan de orde, maar als er toch weer eens zo'n 'gezellig' avondje op het programma staat, kan ik al dagen van te voren uit m'n hum zijn en zoek ik op zo'n avond allerlei kleine uitvluchtjes (toilet, even naar buiten om een sigaretje te roken etc.) om er maar weer even tussen uit te piepen.
Eind vorig jaar was er een groot bedrijfsfeest van het bedrijf waar m'n vrouw werkt. Die vermaakte zich prima, maar omdat het vlak bij ons huis was zei ze dat ik wel eerder naar huis 'mocht' gaan... die kans heb ik met beide handen aangegrepen. Helaas is dat niet altijd mogelijk als we ergens verder weg met de auto naar toe zijn. Maar gelukkig is dat bedrijf nog zo'n beetje het enige waar ik af en toe nog op zo'n feest welkom ben. :wacko:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nog zin in uitgaan en feestjes zouden hebben als er geen alcohol of drugs aan te pas zou komen. Ik ken overigens wel mensen die dat niet nodig hebben en bijv toch een hele nacht op de dansvloer kunnen staan, maar dat geldt niet voor de meerderheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was ooit zowel alcohol als tabak een drijfveer om het in de meute een beetje uit te houden. Daarna heb ik heel lang gedacht dat zonder drank of sigaret sociaal verkeer niks aan is. Dat laatste blijkt mee te vallen. Als je je niet langer terugtrekt in een verslaving ontwikkel je ook wel weer bepaalde sociale vaardigheden. Grote feesten en dansen heb ik nooit leuk gevonden. Vroeger niet, en nu nog niet. Maar in plaats van om me vol te laten lopen ga ik er nu domweg niet meer naar toe. En het zitten in van die oergezellige bruine kroegen is ook zonder bier en jenever best leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rosee:

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nog zin in uitgaan en feestjes zouden hebben als er geen alcohol of drugs aan te pas zou komen. Ik ken overigens wel mensen die dat niet nodig hebben en bijv toch een hele nacht op de dansvloer kunnen staan, maar dat geldt niet voor de meerderheid.

Goedemorgen allemaal,

@Rosee, toen ik  de eerste keer gestopt was ben ik gewoon door gegaan met feesten.
Urenlang trance dance op de dansvloer met tussendoor een glaasje jus en / of water.
Als tegen sluitingstijd de tl-lampen aangingen zag ik allemaal rood aangelopen koppen om mij heen.
Ik durfde als enige nog op de wc in de spiegel te kijken.

Dit heb ik een paar jaar volgehouden.
Helaas ging het daarna weer langzamerhand achteruit.
Het heeft wel 8 jaar geduurd voordat ik weer op mijn oude niveau zat, misschien nog wel erger.

Ik zit nu op alcoholmedicatieniveau.
Ik drink niet al jaren niet meer voor de roes of gezelligheid.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind 'iemand aan de kip zeuren' wel een mooie nieuwe uitdrukking eigenlijk. Er komen dan meteen allerlei beelden bij mij op. Op het platteland is het heel gangbaar. Voordat die akelige buurvrouw je voordeur heeft bereikt om weer over dit of dat te klagen, valt ze eerst nu ook al de kippen op het erf lastig met haar oeverloze gedram.

Maar leuk dat Waddeneiland Rosie. Ik vind de Stilte ook altijd erg heilzaam en kan dat enorm romantiseren. Er is mij in mijn late studententijd ooit een baan aangeboden op een school op Schiermonnikoog. Lang over getwijfeld toen. Maar elke dag alleen maar Rust is mij vermoedelijk teveel van het goede. Ik vind het toch wel prettig als er af en toe iemand aan je kip komt zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei bumperjim:

Volgens mij is die feestjes-allergie een ex-alcoholistending :D 

bij mij niet, ik was voor ik ooit dronk al een a-sociale. Nam gerust een boek mee
en trok me dan tussendoor terug. Een doorn in het oog van mijn Branbantse moeder
die me een lui boekenworm noemde destijds. Of ik nam de neefjes en nichtjes mee
op sleeptouw met buiten spelen. Dat werd dan weer wel erg gewaardeerd.
Maar nu mag ik doen wat ik zelf wil, en hoef me niet meer zo aan te passen als vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Rosee:

Leuk @Maja , veel vogels gezien?

In ieder geval naast pimpelmees, heggemus, roodborst, merel, zanglijster, kauwen, duiven en eksters, ook de zwartborst, de nachtegaal, de bonte specht, de blauwborst, een buizerd, de torenvalk, een ijsvogel, boomkruiper en boomklever en de goudvink.  Daarnaast 3 reeën en een vos. Geslaagde start dus van de ochtend @Rosee! Nu op naar de trein richting Amsterdam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Maja:

In ieder geval naast pimpelmees, heggemus, roodborst, merel, zanglijster, kauwen, duiven en eksters, ook de zwartborst, de nachtegaal, de bonte specht, de blauwborst, een buizerd, de torenvalk, een ijsvogel, boomkruiper en boomklever en de goudvink.  Daarnaast 3 reeën en een vos. Geslaagde start dus van de ochtend @Rosee! Nu op naar de trein richting Amsterdam. 

Wow hee! Wel af en toe kijken waar je loopt :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:
Oskar
Elonwyn
Prana
Fonny
Yvonne
Jac
Claudius
Maja
Nienes

Goedemiddag!

Ik merk dat veel mensen geen zin hebben in verplichte feestjes, maar ergens vind ik dat dan sneu voor bv zo'n dame die 80 wordt en zich daar vast wel op verheugd om iedereen bij elkaar te hebben en weer te zien. Maar het idd wel een erg lang feest! Ik zou geen probleem hebben met eerder weggaan. 

Ik vind feestjes zelf wel gezellig en leuk maar ik krijg meestal energie van mensen en ik ben een heel sociaal persoon. Toch ligt het eraan van wie het feestje of verjaardag is. Bij mijn schoonmoeder voelt het als opzitten en verplichting, bij andere schoonouders als super gezellig. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me bij sommige sociale gelegenheden vooral tegenstaat is als je op 1 plek 'vastzit' of staat. Bij mensen waar je wel weer mee uitgekletst bent maar dan moet het eten nog komen. Het is fijner als je zelf wat kan bewegen, naar de keuken om te helpen of met de kinderen spelen. En als je daar weer genoeg van hebt, lekker weer naar huis. 

En soms is zo'n feestje onverwacht leuk, omdat je allemaal mensen tegenkomt waar je leuke gesprekken mee hebt of als er wat te lachen valt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lonster1:

[....]

En soms is zo'n feestje onverwacht leuk, omdat je allemaal mensen tegenkomt waar je leuke gesprekken mee hebt of als er wat te lachen valt. 

Ik heb genoeg gelachen in m'n leven, dat hoef ik niet meer.

 

 

 

 

 

 

 

 

(grapje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe ook geen feestjes. Ik ga niet naar verjaardagen en vier zelf mijn verjaardag ook niet. 
Afg. januari vierde een leerling haar verjaardag. Ze vroeg of ik ook kwam. Zucht. Zo'n hele middag met 15 kwekkende dames. Vorig jaar vroeg ze het ook en toen had ik nee gezegd. 
Ik had voorgesteld om nu dan de verjaardag te openen met een show en omdat ik oppas had voor de hondjes moest ik op tijd weer weg. 
Het was 1 groot fiasco. Ik had superveel spijt dat ik gegaan was. Geen drank, maar wel op een andere manier niet bij mij passend. De show was een drama omdat de muziek op fluisterstand stond, en ik moest uren wachten in een ijskoude kamer voordat ik kon dansen. Waar ik zat hoorde ik wat er allemaal afspeelde, er werd gezongen, taart eten. 
Ik ben echt zo blij dat ik dat leven niet meer heb met zulke verplichtingen. Dat voelt soms eenzaam tijdens kerst en verjaardag maar dat is omdat dat wordt aangepraat in de media. Ik heb het altijd prima naar mijn zin. 
Ik vind het gezellig als mensen onverwacht op visite komen, of je komt elkaar tegen en besluit verder te praten met een kop koffie bij iemand. Afgelopen week waren 2 meisjes uit de buurt een middag bij mij. Ik was in mijn huis bezig en ging daar gewoon mee door. Ik betrok ze er wel bij en ze gingen zich vermaken in mijn studio. Toen samen de hondjes uitgelaten en samen gemediteerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Volgens mij is die feestjes-allergie een ex-alcoholistending :D 

Vroeger, toen ik nog naar 'feestjes' ging, dronk ik er daar, heel beschaafd, een stuk of vier. Om vervolgens thuis vanwege alle opgebouwde sociale spanningen met het grote klokken te beginnen, soms dagen achter elkaar. Nu ik niet meer drink, ga ik dus ook als het even kan maar niet meer naar feestjes. Geeft veel gemoedsrust, en nooit meer katers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...