Spring naar bijdragen

Enquête: hoeveel drink jij eigenlijk?


bumperjim

Aanbevolen berichten

Laten we eens een inventaris maken :) wie zit in welke categorie:

(1a) gewoon niks

(1b) gewoon niks, sinds kort ;) 

(2) heel zelden en ik denk dat ik het onder controle heb

(3) af en toe, en het blijft een beetje touwtrekken met mezelf

(4) nog steeds te veel maar minder dan vroeger

(5) ik zit nu nog in het toekomstige "vroeger"... hoop ik :) 

 

ik zit zelf in (3)

 

(Met de Kerst was ik bij mn zwager, categorie 5, en die vroeg om kwart voor 12 's ochtends of ik al een biertje wilde. Dan heb ik echt een volle 10 seconden nodig (terwijl hij mij vertwijfeld aankeek) om te zeggen... "ach ja doe ook maar" :( Dat is 1 punt dat ik nooit goed heb aangepakt bij mezelf)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit sinds 2014 in categorie 6, gewoon niks met uitglijders en terugvallen.
Sinds ik contact heb met VNN duren mijn terugvallen aanzienlijk korter.
I.p.v. anderhalf jaar, een aantal maanden, of nu blijft het bij af en toe een uitglijder.
Vorige week een fles port, eergisteren een fles sherry.
Nu trek ik gelijk aan de bel bij VNN, om een derde uitglijder volgende week gevolgt door een terugval te voorkomen.

Categorie 5 begrijp ik niet.

Ik heb lang geleden 5 jaar in categorie 2 gezeten, nu zou dat niet meer lukken.
daarna 3, daarna 4, ongeveer 8 jaar.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1b en dat bevalt me geweldig, ook al moet ik er voor werken. Op naar de 1a (wanneer zit je daarin eigenlijk, na een paar maanden, of jaren?).

Lang gedacht dat ik onder optie 2 kon vallen, maar na vele pogingen tot minderen ben ik klaar met mezelf voor de gek houden.

Groet Maarten en een mooie zaterdag voor iedereen!

bewerkt door Maarten82
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij 1b maar zou heel graag willen dat ik 2 zou kunnen maar het verstandigste is 1!  Als ik naar kijk merk ik toch dat ik altijd door ga, is het niet met alcohol na 2 glazen dan is het wel met gamen of als we sporadisch eens een gokkast tegenkomen ga ik ook maar door….. het is trouwens ook in positieve zin, als ik voor m’n werk ergens mee bezig ben wil ik het ook afhebben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Niets lijkt mij tot nu toe beter af te gaan dan een beetje.

Ik heb zo langzamerhand wel geaccepteerd dat ik niet van de kleine beetjes ben en dat met name met alcohol. 
Met de fles zelf is niets mis maar in mijn handen is het vragen om ellende.
Ik kan maar beter de samenwerking niet meer aangaan 


 

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1

Soms mis ik de ‘ontspanning’ wel nog. Maar ik weet dat het dan niet bij eentje blijft en alles moest dan op. Het gevolg is later de kater. Verder komt nuchter alles harder binnen. Voorheen was het ook spanning wegdrinken, wat over ging in leed verdrinken. Daarop volgde een kater én angsten. Ik dronk wisselend, en de reden maakte niet uit. Ik had er altijd wel eentje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reacher:

Nu ben ik zelf zo’n neuzelaar die gaat discussiëren over de discussie, maar ik weet niet… eerlijk zijn naar jezelf is het begin denk ik. Vandaar. Het raakt me.

Haha altijd op het meta niveau Reacher :)

Misschien heeft het gebeuren wel 2 dimensies. Hoeveel drink je en vind je het te veel. Laat me ff rustig nadenken en ik kom binnenkort terug met een grafiek...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...