Spring naar bijdragen

ARRENSLEE-PACT 2021


bolletje

Aanbevolen berichten

ikzelf heb net onder voorbehoud toegestemd
om met oud en nieuw naar mijn broer te gaan.
Best spannend want het liefst ben ik thuis.
En ik zie er tegen op dat de rest dan wel (stevig) drinken gaat.
Niet naar huis kunnen na afloop, of juist eerder,  is een extra uitdaging,
want ook nog logeren. Helemaal uit mijn comfortzone dus.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Ik bespeur bij niemand dat hij of zij moeite heeft met de komende feestdagen ? 

Ik heb heel veel moeite met de k9mende “feestdagen”, daarom vind ik het juist zo fijn dat we op dit draadje óók allerlei flauwekul dingen posten. Even  wat komen gaat vergeten.

 

1 uur geleden zei Artax:

Dat deze maand vanwege de feestdagen eigenlijk meer inhoudelijke aandacht verdient ben ik wel met je eens. 

Waarom @Artax?
En hoe dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren nog aangeven dat ik geen wijn drink met het Kerstdiner. Dat dit in ieder geval duidelijk is. Verleden jaar heb extra ingenomen die dagen onder het mom van nu kan het nog. Rare wezens zijn we. Ben nu eigenlijk wel vol vertrouwen. En zal het ook wel missen, maar ja dat mag toch ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Cleo66:

Wat mij opvalt , nu ook zp af en toe hier beetje meelees , ia,  dat het arrensleepact alleen naar joligheid is. Ik bespeur bij niemand dat hij of zij moeite heeft met de komende feestdagen ? Of ik lees net mee op de momenten dat er hier een jolige sfeer heerst .

Bij de andere maanden was dat namelijk wel het geval.  

Het is niet dat ik geen humor heb , maar ik kan daar zelf niks mee .  Kom soms kijken of ik herkenning voel  en daar op in kan haken , maar dat is niet zo 

Cleo ik wil dit draadje juist wat luchtig houden omdat deze dagen toch al moeilijk genoeg zijn voor velen. Maar als je het moeilijk hebt of krijgt mag je dat zeker ook hier plaatsen, ik meen dat ik dat ergens ook geschreven heb.

Maar je kan rotgevoelens ook op de dagdraad schrijven. Beter denk ik want daar wordt het door iedereen gelezen, bij het arrenslee draadje niet of soms. Maar nogmaals schrijven als je het moeilijk hebt, dat gaat boven alles.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zou het bij dat ene glaasje blijven denk je?
ik gaf het dan onmiddellijk op, ook met lijnen vroeger
opnieuw beginnen kon dan wel n dagje/weekje/maandje/jaar later immers?
doe je prik in een wijnglas anders als dat helpt
en gelukkig houdt die je gedachte alert
dat is al pure winst, ff nadenken kan zelden kwaad♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 ik herken dat wel, ben hier voor het eerst en net ingestapt, dus nog op zoek naar "hoe werkte het?"

Voor mij is december echt mijn hele leven al een rotmaand, daarom ben ik wel blij met dit draadje, Eerder verzoop ik mezelf. Zonder uit te weiden over het Waarom.... ik denk dat heel veel mensen moeite hebben met december. Opgeklopte gezelligheid, drank, ruzies, stress en vooral Donkere dagen, weinig licht, weinig energie. Maar ook wel gezelligheid als je het fijn hebt met jezelf, met je naasten. kaarsjes, lichtjes, maak er maar wat van. 

Eerder lag ik dus onder een steen, dit jaar niet. 11 maanden nuchter, mijn eerste alcoholvrije december sinds jaren. Het wordt een goede december, beter dan ooit, want 1 januari ben ik 1 jaar alcoholvrij,

@Cleo66dat ene glaasje, waarom? wat voegt het toe? Ik ga voor de jip en janneke bubbels 

bewerkt door Artemis
typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vervelend is dat toch, dat je je begin december al druk gaat maken over een paar uurtjes eind december. Laat je maand er niet door vergallen en maak december een gezellige maand voor jezelf. Met warmte en mooie lichtjes. 

Ik blijf ook alleen thuis met oudjaar, eigenlijk vooral omdat ik er meestal geen klap aan vind om met anderen te wachten tot het 12:00 uur is. De sfeer wordt hangerig, je neemt nóg maar een oliebol terwijl ze niet te vreten zijn en kijkt weer op de klok. Ik heb ook best wat leuke feesten gehad vroeger. Maar het hoeft niet zo voor mij, ook die knallen niet en midden in de nacht op pad. Vooral niet als je er geen drank bij hebt, dan is er helemaal niet zo veel aan wat mij betreft.

Lekker fris opstaan, op 1 januari. :)  Daar kun je naar uitkijken. Terwijl iedereen met een dikke kater op bed ligt.

Sorry dat ik even Zweden binnenviel. Koud hier hoor! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een oudjaar-ontkenner. Vermijd televisie of andere dingen die je aan oudjaar doen denken op 31 december. En kijk gewoon een film of lees een boek. Of allebei. Drink een kop thee en ga om 23:00 uur naar bed. :lol:  

De volgende dag ga ik dan iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen, dat is dan wel weer gezellig. En dan hoor je alle lamlendige verhalen van mensen over hun avond. Eerst vinden ze je zielig, maar achteraf krijg je gelijk en zijn mensen jaloers op jouw goede humeur op 1 januari.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie bijdragen. Ik doe aan ODAAT One Day at a time en zo rol in december door, helemaal goed, poes op schoot wie doet me wat. 

kerstmis eten we klassiek boerenkool en daarna de restjes op dag 2 met alle honger in de wereld ga ik niet schransen. 

En oud en nieuw betekent, Nieuwjaarduik, ik verheug me nu al , nog even wachten met de plaatjes ,weer een zeewaterduik ipv duinmeer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...