Spring naar bijdragen

ARRENSLEE-PACT 2021


bolletje

Aanbevolen berichten

In Japan wordt aangenomen dat je de smaak van je noedels versterkt wanneer je het naar binnen slurpt. Je kan ook sneller eten, omdat het sneller afkoelt in je mond.

Een boer of scheetje laten na het eten is bij bepaalde culturen een blijk van waardering. Zo boeren de Chinezen na hun maaltijd om de chef een compliment te geven.

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan ben ik blij dat ik niet in Japan woon want je moet eens kijken wat mijn hondjes doen als we in bed liggen en mij een klein windje ontglipt.:blink::wacko: En je zal maar net diarree hebben zeg poeh. Nee geef mij maar lekkere boerenkoolstamp.

Goeie morgen mensen.

Vandaag gaan we naar Niigata. Daar is een Koifishfarm Er zitten jongens bij van rond de E100.000,-- in. Trouwens een paar km. bij mij vandaan zit ook zo'n farm met van die dure vissen.De bronafbeelding bekijken

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eens sluierstaartvissen. Zwarte. Die heb ik vrij snel in de vijver van mijn zuster vrijgelaten.

Daar hebben ze ongeveer vijf minuten glunderend gezwommen. 
Daarna kwam er een reiger en triesterige Reacher etc.

Maar vijf minuten vrijheid is beter dan een leven lang in een kommetje ( hou ik mezelf voor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel proberen mee te doen met de regels van beleefdheid hier, he. Boeren na de maaltijd dat doen Chinezen, maar het is echt not done in Japan. Slurpen van noodlesoep doen Japanners weer wel inderdaad, maar niet bij koffie of thee. Netjes buigen bij begroetingen. En alle zinnen bij voorkeur positief en omslachtig formuleren. Dus als je iets niet lust zeg je bijvoorbeeld  "Ja wat fijn dat je daar naar vraagt, dat geeft me de gelegenheid toe te geven dat ik het minder lekker vind, dank je wel." Maar als je het niet goed doet is dat ook weer niet zo erg want Japanners begrijpen ook wel dat die rare buitenlanders hun cultuur niet kunnen volgen.

0146209d092fe8544d14daa3216257de.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje 

Zo maak je stamppot sushi

  • Aardappels in blokjes, opzetten met koud water en aan de kook brengen. Daar doe je de gesneden boerenkool bij, en dat kook je in 20 tot 25 minuten gaar.
  • Afgieten, en met peper, zout en een klontje boter stamp je er een lekkere puree van.
  • Verwarm ook de rookworst volgens de aanwijzingen op de verpakking en snij ‘m in langwerpige stroken. Snij de augurken ook in lange repen.
  • Leg een norivel op het bamboematje, verdeel er stamppot overheen en leg in het midden de augurk en rookworst. Rol netjes en strak op, plak de uiteindes vast met een beetje water.
  • Snij in mooie stukken en doop de stamppot-sushi – met stokjes – in het schaaltje jus.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei spirit:

Zat me daar een partij te boeren, ik maar denken, dat ik zo beleefd was :unsure:

Maar goed dat je die andere gewoonte van veel Chinezen om luid je slijm op te rochelen en daarna naast je op de grond te spuwen niet ook hier in Japan hebt beoefend. Die Chinezen zien dat als een gezonde vorm van lichamelijke reiniging, maar in Japan waar ze ook vóór corona al vaak mondkapjes droegen zou het je momenteel misschien wel een forse boete kunnen opleveren.

Kortom: maak niet de fout van zo veel Westerlingen om alle Aziaten over één kam te scheren.

Maar alles komt goed. We zijn hier met de arrenslee om je op de te halen. Goed geslapen in je landelijke huisje? We hebben een heerlijk ontbijt klaar inclusief echte "hollandse" koffie.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bolletje:

Hahahaha.

Vandaag gaan we een dagje slenteren en genieten van de mooie kunst die de chinezen kunnen maken van b.v eten. Er is ook een workshop voor diegene die willen.

jaaaaaa dat ben ik, daarom had ik zo'n hekel aan Nuttige Handwerken, ik wilde liever timmeren zoals de jongens :D ZIJ hadden Handenarbeid en WIJ Handwerken, zweterige babysokjes ..... is nooit wat geworden met mij. Zat liever bij de pony's 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...