Spring naar bijdragen

Vrijdag 01 januari 2021


nancy

Aanbevolen berichten

Als je goed leest, valt hier "genoeg te beleven" Lees een @Smaragddie ondanks zijn verdriet, zo vreselijk goed bezig is. @takeiteasydie ook op de goede weg lijkt. Is er veel verdriet, mantelzorgers, die door gaan en beseffen dat ze dat het beste kunnen doen zonder drank. Ik las net op jaarpact, ken @Rudy niet. Maar wat verdrietig als je zo ziek bent en wat sterk dat je dit zonder drank aan wilt gaan. De mooie dingen, @Lieke7777die haar jongens weer thuis had met de feestdagen. @Jopiedie geniet van het oppassen op de kleinkinderen. Nou ja, genoeg te beleven hier, als je het maar wilt zien! 

bewerkt door niks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de kerst was ik bij een vriendin wiens vriend net drie dagen in de bak had gezeten. Vanwege mishandeling en bedreiging (van haar). Altijd wat te beleven bij haar, maar ik zou voor geen goud in haar schoenen willen staan. Dan maar liever saai. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smakeloos  die mop  ...  heb je nu je zin hier @ikkanhet    actie geeft  reactie  .

Wat @niks beschrijft  erg mooi zoals je forumleden  vooruit ziet gaan ..  hun innerlijke  strijd hun  pure  momenten / de missers  en toch  doorgaan .

Verdriet  om andere  dingen van het leven .

  Als ik lees er is weinig te beleven  hier  ..  komt dat  voor mij erg egoïstisch  over alsof je hier  alleen maar voor de lol en de drama zit .  Lees dan eens goed  wat er gedeeld  is de laatste tijd .  

Misschien  weet niet maar als je wat meer actie 'zoekt  zit je hier verkeerd ..  we hebben net een prachtig  december pact achter  de rug  .. samen  sterk met virtuele  tinten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ga zo naar mijn werk, wel goed die afleiding. Fijn opgestaan met die felle zon. Ziet er vrolijk en licht uit buiten. 
 

Ik snap @ikkanhet wel deels. En het is immers haar gevoel en dat kan heel veel met alcohol te maken en/of het gemis ervan zijn voor haar.

Voor mij wel even genoeg drama. Het mag iets minder komend jaar. Alhoewel bij mij alles met een kater wel drama was ook gewone dingen. Dat mis ik zeker niet. Bevrijd eerder.

Fijne dag allen. 

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer klaar met werken
Altijd voldaan gevoel achteraf
Flinke fietstocht ook achter de rug

wat is de natuur toch prachtig, vooral om 9 uur in de ochtend, als de zon net op komt boven de weilanden
wat mistige slierten hier en daar
En echt geen kip op de weg !

Echt genieten hoor

( Vind het forum trouwens ook niet saai)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel vreemd, op de eerste dag van 2021 lijkt de poort naar mijn gevoel open gezet te zijn. Emoties willen er uit. Verdriet om het verleden, blijdschap en vreugde over kansen in de toekomst. Dromen en verdriet naast elkaar. Tijd om de sluizen wat te sluiten  Ik ga ook 10.000 stappen zetten, lekker met mijn neus in de wind langs het IJsselmeer. Misschien op zoek naar "het perfecte plaatje van 01-01-2021". Dat moet lukken vandaag.  :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee  @Tatum   even de neus in de frisse wind zal je  vast goed doen . En het mag eruit  hè  ook mooi wat je zegt de blijdschap  en de kansen voor  de toekomst zijn er . 

Ben benieuwd  naar het perfecte  plaatje van deze dag .

@Bor  wat goed  om te lezen ool dat jij en de hond  elkaar  goed liggen  fijne en mooie tijdsbesteding  om hem te trainen .

Lekker  kuisen hier ook de kerstboom opgeruimd  en andere  kerst  spullen  ' verder gegaan met de keuken  kasten  opnieuw  in te delen veel logischer  nu zo heb ik meer ruimte .  

Vanavond  gaan we hier  met de restjes van gisteren  fonduen .. en dan heb ik voorlopig  genoeg  van dat soort eten :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Smakeloos  die mop  ...  heb je nu je zin hier @ikkanhet    actie geeft  reactie  .

Wat @niks beschrijft  erg mooi zoals je forumleden  vooruit ziet gaan ..  hun innerlijke  strijd hun  pure  momenten / de missers  en toch  doorgaan .

Verdriet  om andere  dingen van het leven .

  Als ik lees er is weinig te beleven  hier  ..  komt dat  voor mij erg egoïstisch  over alsof je hier  alleen maar voor de lol en de drama zit .  Lees dan eens goed  wat er gedeeld  is de laatste tijd .  

Misschien  weet niet maar als je wat meer actie 'zoekt  zit je hier verkeerd ..  we hebben net een prachtig  december pact achter  de rug  .. samen  sterk met virtuele  tinten.

 

Of jij hebt nooit van humor gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lieke7777:

Ja hoor  ik heb  een flinke dosis  humor  @ikkanhet   het gaat mij hier om de context  .

Je schrijft  het is een saaie bedoening  .. 

Er wordt gevraagd  aan jou vertel eens  wat leuks en dan kom je met een of andere  derde  rangs mop .

 

 

Dat maak jij ervan zegt wat over jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand  hoeft  mij een mop uit te leggen  ' ik snap de mop heus wel @bumperjim ;)

@Renaldo61 uiteraard kan ik er omheen lezen .:)

 

 

En zoals ik eerder  uitlegde gaat het mij om het geheel  plaatje  de context  waarop de mop opeens komt ..  ik zeg  niet  dat het niet mag.. ik zeg niet  dat ik roomser  dan een paus ben omdat ik gestopt met drinken ben..

Als gezegt wordt dat er een saaie bedoening is hier terwijl  er zulke mooie / verdrietige / eenzame verhalen  .

 Maar ook moeilijke  momenten  gedeeld kortom  allemaal  processen  van het leven  worden schiet  dat  bij mij even verkeerd ..  met een dooddoener  wat is het  hier  saai de laatste tijd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds maart dit jaar leef ik in een soort bubbel. Het ontmoeten van mensen werd steeds minder, mensen ontmoeten deed ik op mijn manier. Met dat mooie weer lange ritten maken op mijn scooter. Mensen op afstand ontmoeten door even stil te staan bij een ijssalon waar mensen op 1 1/2 meter afstand van elkaar in een lange rij stonden te wachten op hun ijsje. Rare gewaarwording.
Ik werd bijna geheel op mijzelf terug geworpen, dat was wel even wennen als alleenstaande. Vandaag is dit eigenlijk nog steeds het geval. Ik heb een nieuw levensritme gevonden. Lang uitslapen en laat naar bed, veel lui hangen voor de TV, dagelijks lezen en schrijven op een paar forums. Verder buiten weinig meer dan af en toe boodschappen doen. Een enkele keer nog een "zoom" overleg, verder is er van mijn vrijwilligerswerk weinig over gebleven.
Ook in zekere zin een riskante periode, waar mijn kwetsbaarheden zomaar flink de kop op kunnen gaan steken. Het risico op een terugkerende depressie of terugvallen in alcoholmisbruik om dat soms verveelde gevoel maar niet te voelen. Zoals nu tijdens de jaarwisseling, waar altijd teveel alcohol een rol speelde.
Mijn zus vroeg mij van de week "hoe gaat het nu met jou"? Die vraag deed mij even in verbazing stil staan. Want ik maak geen depressie door en ook mijn alcoholgebruik is geen probleem. Mijn stemming is niet optimaal, maar dat voelt als "normaal" in deze periode en dat zal zeker voor veel mensen gelden.
Veel energie heb ik ook niet, maar ja ik heb ook bijna geen afspraken meer en dus is leven in mijn bubbel ook het vinden van een nieuw soort balans.
Ondanks het feit dat alle omstandigheden vandaag voor mij een risico in houden stel ik tot mijn verbazing vast dat het goed genoeg met mij gaat. 
Er is een soort van balans die aardig goed voelt, natuurlijk is er de verveling op zijn tijd en heb ik er last van dat ik haast niemand meer echt ontmoet. 
Maar er is ook regelmatig een gevoel van innerlijke rust en acceptatie, zelfs in deze toch lastige levensomstandigheden. Vandaar mijn verbazing tijdens deze jaarwisseling die ik even met jullie wilde delen.

Groet, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet reageert niet meer op zaterdag 26 december. Ik hoop dat alles goed gaat.  

Over alleen wonen. Wat ontzettend naar om te vernemen dat dat voor sommigen ook gepaard gaat met eenzaamheid. Dat wens ik niemand toe. 

Ik durf het amper hier te schrijven, maar ohhh, wat verlang ik er vaak naar om alleen te wonen. Om volledig tot rust te komen zonder de bagage van een ander. Zonder de discussies,  het verzorgen, de spanningen, maar ook de lol en alle andere zaken die prikkels kunnen tewerkstellen.

Ik heb nog nooit alleen gewoond. Zelfs maar ( ongeveer) 4 jaar een eigen slaapkamer gehad gedurende mijn hele leven. Voor de rest altijd een slaapkamer moeten delen met een ander.

Ik snak naar rust. En alleen zijn. En niemand die wat zegt. Zodat ik niet de hele dag áán hoef te staan. Totale rust. Dusssss.....vaak ben ik toch afgunstig op jullie forummers die alleen wonen. Eenzaamheid zit niet altijd in het alleen wonen...

En ik weet ook wel dat alleen wonen vele nadelen heeft @takeiteasy), maar dat heeft samenwonen ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei nancy:

Ik durf het amper hier te schrijven, maar ohhh, wat verlang ik er vaak naar om alleen te wonen.

Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor Nancy, er zijn voor-en nadelen aan beide situaties. 
Ik kan erg verlangen naar het delen van mijn leven met iemand anders, maar tegelijkertijd zie ik mijzelf toch ook niet meer samenwonen. Ik ben al heel lang alleen en hoewel ik dat erg moeilijk kan vinden, ben ik er ook wel aan gewend. Ik kan doen wat ik wil. Dat lijkt dan weer leuk, maar dat is het ook weer niet altijd. 
Het voelt dus vaak dubbel voor mij.
Als ik mij redelijk stabiel voel, kan ik beter alleen zijn. Als ik mij somber voel, voel ik mij ook vaak meer alleen en eenzaam. Dan lijkt het gras altijd groener bij de mensen die samen zijn, die gezinnen hebben.

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...