Spring naar bijdragen

Vrijdag 01 januari 2021


nancy

Aanbevolen berichten

Net een paar uurtjes geslapen, nu al weer wakker. Ik ga maar eens thee zetten. Ik heb net gekeken op nu.nl, volgens mij valt het qua vuurwerkellende en branden etcetera wel mee dit jaar. Ik las net een oogchirurg die aangaf dit jaar één patiënt te hebben gehad t.o.v. 18 vorig jaar.  Scheelt nogal. 

En toch.....miste ik het siervuurwerk vannacht. Ik hou er zo ontzettend van. Hier hoor ik nog steeds geknal in de buurt overigens. Wat dáár nou aan is....

Oké, thee en een broodje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Goedemorgen, wakker door man die liep te redderen.

Maar is okay. 2021. Vandaag dag 1.

Redderen, hee weer een nieuw woord.  Wat is dat, opruimen?

Jullie komen aan de lopende band met nieuwe woorden en uitdrukkingen, valt me echt op nu ik langere tijd niet meer in NL ben :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
En goede 1 januari 2021... 
De koffie staat door te lopen, de thee staat te trekken... 
Het wordt alweer licht. 
Ik heb het als een verademing ervaren dat er zo weinig geknald werd dit jaar. 
Geen katten en hond die niet wisten waar ze het moesten zoeken van ellende. 
Wel wordt er hier altijd veel carbid geschoten, dat geeft ook enorme knallen, maar die zijn dof 
en dat heeft toch veel en veel minder invloed op de dieren dan die kneiterscherpe explosies  en gillende geluiden. 
Van mij mag het zo blijven in de toekomst. 
Redderen bestaat inderdaad al heel lang hoor Jim, veel langer dan 'dingetje' in ieder geval... 
Inmiddels staat er nu ook een bakje klaar en nog wat 'bollenresten'  van gisteren....
image.png.630c5541e57de5c9470c01feb8cefcc0.pngimage.jpeg.7df8894ed127e7f3e92596647fe359fe.jpeg

 

Rapi, lekker werken straks.... 
Ik vind het ook altijd een heel lange 'zit' hoor zo'n avond 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

Maar reuring is echt niet oud, althans ik lees het pas sinds een paar jaar overal ineens. 

Het staat al sinds 1984 in de dikke van Dale hoor Jim... dan is het de jaren daarvoor al een poos een modewoord geweest voordat het het woordenboek in mag.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet tot mijn diepe ontreddering toegeven dat ik in slaap ben gesukkeld voor twaalven. Had ook een enerverende dag achter de rug (mountainbiken, lekrijden zowat op het hoogste punt in de vrieskou en ontdekken dat ik meer lekken had dan plakkertjes en ook geen reserve binnenband mee dus 10 km terug naar huis lopen :angry:) maar het lag natuurlijk ook aan jeweetwel. De maat was weg in het feestgedruis. Dus dan nu maar een Dry Jan, zal me goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Yvonne:

in september 2010 werd dit op internet gezet:  .......weer opgevallen: de laatste jaren wordt in bepaalde kringen het woord 'reuring' weer gebruikt. In zinnen als: “.......  :) 

OK dan is het dus kennelijk eerst minder gebruikt en toen weer meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Jim, dat lijkt me echt zo verschrikkelijk balen dat lekrijden... 
Aan de andere kant: je hebt zo 2020 wel verschrikkelijk sportief uitgeluid toch? 
Ik ben wél wakker gebleven gelukkig. Heb genoten van de try-out van Youp.. 
Zo'n gek idee dat hij ermee stopt, ik ga hem missen met oudjaar.... 
Maar na twaalven, na het slaatje en na het even bellen met de kinderen ben ik ook wel gaar dan hoor. 
Kees wacht altijd tot het laatste geknal klaar is om de hond nog even uit te laten, vaak pas een uur of vier, 
maar dat red ik absoluut niet. 
Dit jaar had hij een makkie: om twee uur lag hij ook in bed.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ikkanhet:

Alleen gisteravond weer grote ruzie met mijn zus gehad die vandaag jarig is en van mij in de stront mag zakken.

 

34 minuten geleden zei ikkanhet:

Hier op het forum is het de laatste tijd ook maar een saaie bedoening.

Ik had al zo het gevoel dat je wel van een relletje houdt  Grap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yvonne:

Oei Jim, dat lijkt me echt zo verschrikkelijk balen dat lekrijden... 
Aan de andere kant: je hebt zo 2020 wel verschrikkelijk sportief uitgeluid toch? 
Ik ben wél wakker gebleven gelukkig. Heb genoten van de try-out van Youp.. 
Zo'n gek idee dat hij ermee stopt, ik ga hem missen met oudjaar.... 
Maar na twaalven, na het slaatje en na het even bellen met de kinderen ben ik ook wel gaar dan hoor. 
Kees wacht altijd tot het laatste geknal klaar is om de hond nog even uit te laten, vaak pas een uur of vier, 
maar dat red ik absoluut niet. 
Dit jaar had hij een makkie: om twee uur lag hij ook in bed.... 

lekrijden is op zich niet erg, althans je kan het beschouwen als niet erg, want het is een mooie wandeling ook al lijkt het raar met een fiets aan de hand. Maar als je daar staat te knoeien met ijskoude handen en het waait dus je hoort niet waar het lekt en je voelt het ook haast niet, dan moet je wel even een hoop emoties voorbij laten gieren :D 

Dat knallen mis ik ook zeker niet, vond het altijd maar een domme anarchistische bedoening met die opgeblazen brievenbussen en zo. Ik kan me nog herinneren de eerste oudejaar dat de ptt kleppen voor de gleuven had gedaan. Nou dan stopte je die strijker wel ergens anders in... Mijn vader zette altijd een bak water onder de brievenbus in de hal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...