Spring naar bijdragen

Bij welke muziek hou jij het niet droog?


Jan40

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Quinn:

O neee toch, maak ik alweer iemand aan het huilen?

Tranen van Pure Vreugde, die verbinding voelen 1000 deelnemers en dan die oproep aan het einde, zo mooi 

ik schreef het ergens anders ook, muziek is een ware heelmeester.

 Ik heel. En ik ben klaar met wenen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Artemis:

ik ben drummer :D tank joe voor deze 

Ik heb ook een paar jaar in zo'n groep gespeeld. Beter dan seks.

Maar ik hou meer van de Carioca stijl. Het is zo'n zalige chaos en als het dan echt begint is het zo megastrak... Dit jaar was het carnaval gecancelled dan stort je leven echt in als je daarin speelt

https://youtu.be/-hPkCQfTA0g

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En geimproviseerd natuurlijk. 
Andere mensen zeggen dan wat een teringherrie :D :D 

Als we met de groep speelden op het fête de la musique in de stad dan maakten we iedereen helemaal gek. Een horde wilde dansers die ons overal volgeden wart wij hadden geen podium, dit is om mee door te straten te trekken. Shit ik heb zin om weer te spelen maar door de Covid liggen ze al een jaar stil :( 

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bumperjim:

Ik heb ook een paar jaar in zo'n groep gespeeld. Beter dan seks.

Maar ik hou meer van de Carioca stijl. Het is zo'n zalige chaos en als het dan echt begint is het zo megastrak... Dit jaar was het carnaval gecancelled dan stort je leven echt in als je daarin speelt

https://youtu.be/-hPkCQfTA0g

Wauw VET GAAF !!! ik houd erg van deze geordende chaos, Ben je DAAR geweest? Waar vier jij carnaval? Wel even wat anders dan Hollands carnaval, waar ik echt niet van houd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik speelde in een groep hier in Frankrijk gebaseerd op het model van een Braziliaanse bateria (batucada noemen ze het hier) dus een carnavals drumband. Nee het franse carnaval is net zo suf. Wij speelden meestal bij manifestaties en zo. Je kon ons inhuren, je kan er veel beter aan verdienen als groep dan als je gewoon een rockbandje bent. 

Tis wel een buitensport. We hebben wel eens binnen opgetreden maar dan knal je iedereens trommelvliezen eruit. Zelf natuurlijk altijd gehoorbescherming in.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim

Ik zag Paul Simon in 1988 in Nijmegen Goffert Park, Concert for Africa, ik was erbij. met Ladysmith Black Mambazo , miriam Makeba etc, en toen wist ik het, ik word drummer, deze link is niet live, ik had de video van Central Park, maar kan niet vinden. Grijsgedraaid. 

Het concert begon met enorme drumsessie... en daar was trouwens ook Steve Gadd, ik was direct verkocht

ik houd vooral van live muziek, drummen als buitensport, muziek als buitensport, exact 

 

 

bewerkt door Artemis
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vet. Nee live is het niet want die gitaar hoor je zo echt niet :) 

Dit is meer de bahia stiijl uit het noorden van Brazilië. De groep Olodum is een vd meest bekende daarzo.

Nou klink ik als de expert maar ik heb al bijna alles verteld wat ik ervan weet :D 

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een franse groep die ik heb ontmoet tijdens een stage weekend. Dit is gewoon amateurniveau (maar niet vervelend bedoeld), in tegenstelling tot de Brazilianen op youtube die meestal pro zijn.

Het leuke van de bahia stijl is dat het langzamer gaat en dan kan je leuke dansjes doen. De carioca gaat voortdurend plankgas dus dan moet het publiek maar dansen. Doen ze dan ook wel ;) 

Het is hier voor 80% een damesactiviteit gek genoeg.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Artemis:

@bumperjim

Ik zag Paul Simon in 1988 in Nijmegen Goffert Park, Concert for Africa, ik was erbij. met Ladysmith Black Mambazo , miriam Makeba etc, en toen wist ik het, ik word drummer, deze link is niet live, ik had de video van Central Park, maar kan niet vinden. Grijsgedraaid. 

Het concert begon met enorme drumsessie... en daar was trouwens ook Steve Gadd, ik was direct verkocht

ik houd vooral van live muziek, drummen als buitensport, muziek als buitensport, exact 

Ik snap je helemaal. 
Ik heb altijd al drummer willen worden. Ben pas op mn 40e begonnen, suf hè? Toen nota bene mn broer een elektronisch drumstel had gekocht. Toen dacht ik wat ben ik eigenlijk een dom rund zo'n ding had ik al 40 jaar moeten hebben! Dus ook zo'n ding gekocht. Dat blijft dan een paar maanden leuk maar het is wat het is. Toen zag ik ineens de batucada van een dorp verderop optreden. Ik wist helemaal niet wat het was en had die hele groep nog nooit gezien, maar dat moest ik ineens doen. Zo gezegd zo gedaan. En toen heb ik een echt drumstel gekocht en mn elektronisch aan de leider van de groep gegeven in ruil voor een jaar drumles want hij had conservatorium gedaan. Nou weet je alles van me.

Overigens heb ik geconcludeerd dat dit eigenlijk het enige is waar ik talent voor heb, na zovele hobbies te hebben geprobeerd. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...