Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Woensdag 28 juli 2022

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,  vroeg wakker.  Gister borrel van het werk.  Eerst koffie , kreeg er glaasje slagroom bij met nog iets . Ik zeg "zit daar alcohol in ?"  Ja dus.   Ik zeg " dan hoef ik m niet " .  Word je gewoon voorgezet , ongevraagd.  Later heeft ze een wijn over , zet ze m voor mijn neus .  Ik zeg dus "ik hoef m niet " . Drink maar iemand op zegt ze . 

Nou dat dus en al dat gekakel van collega's en muziek en herrie van andere bezoekers.  Zucht . Wat een overprikkeling.  

Vandaag werken , voel me al gesloopt voor ik ben begonnen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Niks ik weet niet wat er is gebeurd maar het is niet goed. Daarom voor jou heel veel sterkte:heart:.

Hier gaat het nog steeds toppie. Ja die verrekte moeheid, maar als ik flink rust, valt dat ook wel mee. Toch vind ik dat nog steeds moeilijk, omdat ik alles zo leuk vind om te doen. Vandaag weer een daggie vrij dus hier aanwezig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Niks ik weet niet wat er is gebeurd maar het is niet goed. Daarom voor jou heel veel sterkte:heart:.

Hier gaat het nog steeds toppie. Ja die verrekte moeheid, maar als ik flink rust, valt dat ook wel mee. Toch vind ik dat nog steeds moeilijk, omdat ik alles zo leuk vind om te doen. Vandaag weer een daggie vrij dus hier aanwezig.:)

Niks haar vader is plotseling overleden bolletje. Vandaag is het afscheid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Zbb:

Ik voel me echt vreselijk veraden

weer een hoop comotie op de jachthaven. 
politie ambulance en alles op het steiger. 

ik ga het forum verlaten 

Gewoon blijven is toch beter. Die commotie was pure bezorgdheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb dat snap ik ja, vind het erg rot voor je. Hoop dat het je beter gaat. Kijk goed wat waar vandaan komt en waar je zelf winst kunt halen. Sterkte. (ik wil je graag vragen om hier te blijven, maar die keuze is van jou natuurlijk)

@niks knuffel voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Zbb:

Ik voel me echt vreselijk veraden

weer een hoop comotie op de jachthaven. 
politie ambulance en alles op het steiger. 

ik ga het forum verlaten 

ik zou willen dat ik  kon antwoorden op een manier die gewoon waar is, dat er één antwoord was, één oplossing was. En op zich is die er wel, niet meer zuipen, maar dat weet jij ook wel, en dat is niet waarvoor we hier zitten. We zitten hier juist omdat we dat willen, en het (nog) niet lukt. 

Je gevoel van verraad herken ik, en deel ik. En natuurlijk is mij dat ook gebeurd, ooit. Zelf, als ik bezopen was, maar ook andersom, bij mensen waar ik van hield, en waar ík zelf niet kon 'nietsdoen'. 

Twee dingen heb ik er aan overgehouden. Eentje voor mezelf, als ik zelf weer in zo'n situatie zit of zou zitten, en eentje voor mezelf als ik weer een gelieve zie 'ondergaan'.  En eigenlijk is het maar één ding: als betrokkene moet je dondersgoed weten voor wie je wat doet, voor jezelf, of voor de ander...

Iets ongevraagd doen, actie ondernemen, als antwoord op een steunvraag waarbij die actie niet gewenst is door de vrager, sluit voor altijd de steunmogelijkheid af: die persoon kan nóoit meer in alle veiligheid zonder grote gevolgen en discreet bij jou aankloppen en steun vragen, delen, in zijn diepste ellende. Ik help niet, ik steun dan niet, ik neem over.

De andere geldt ook: als ik de meest verschrikkelijke dingen roep,  dronken, aan de telefoon of elders, dan leg ik zelf iets, een verantwoordelijkheid,  bij die ander waar hij of zij misschien wel niet meer dóór kan. En hij of zij heeft dan ook het recht om in te grijpen als het voor die persoon zelf moet. Het kan niet anders, die ander heeft óók gevoelens en moet ook doorkunnen mocht het wél 'fout' gaan. 

Ik hoop dat het je lukt deze rotzooi weer wat 'op te bouwen', de 'schade' wat te herstellen. Imagoschade is moeilijker herstellen dan de kater zelf...

Eruit willen stappen, serieus en weloverwogen, kan ik respect voor opbrengen, zelfs verdragen en steunen, maar dat besluiten met een hoop drank in je mik: dan zou ik ook de hulpdiensten bellen, óf gewoon de communicatie afsluiten. Ik zou het je wel vertellen, maar ik zou het wel doen. Het is te onomkeerbaar en zonde als dat niet écht is wat je wil. 

Alcohol gebruiken in grote hoeveelheden is, of je dat nou door hebt of niet, per definitie je afsluiten van je omgeving. En dát doe je zelf, vanaf (en misschien wel tot) de eerste die je neemt. Maar met schuld heeft dat (weer) niets van doen!

bewerkt door jopie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,  @Zbb   snap je gevoel maar als je met drank in je mik kenbaar geeft aan iemand dat je niet meer wilt leven  vervolgens  niet meer bereikbaar  bent  dat onstaan  er zorgen .

En ja het is mij ook overkomen dat ik tegen mijn zus van alles op de app geroepen heb , en ze ook geen uitweg meer wist en dus ook  hulpdiensten op mij af gestuurd heeft.

Wat was ik boos achteraf,  wat voelde ik mij  verraden  .

Kreeg weer een aantekening  veilig thuis erbij .

Maar ze deed het enigste juiste en zorgen dat ik veiligheid  om mij heen kreeg of hulp want ik was doodziek in de binge.

Daardoor  nu besef ik mijn steeds meer wat je jezelf aandoet maar ook anderen als je drinkt en gewoon een flinke allergie hebt voor drank want je kan er niet tegen .

Het enigste  is nooit meer drinken geld voor mij want het doet  dingen met mij  die  niet  goed zijn. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei ikkanhet:

Die commotie was pure bezorgdheid.

hoe begrijpelijk ook, het kan geen kwaad ook even naar die commotie te kijken......   Een forum dat (vanuit bezorgheid?) op @spirit inhaakt op wat ze moet dóen zegt óók iets. Niet over spirit en niet over zbb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...