Spring naar bijdragen

Maandag 19 juli 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

image.png.d13a9d41c336b099592b92e184ca8612.png

Yvonne 

Maja

Claudius

Reacher

Tatum

 

Goedemorgen. Vanochtend komen ze zoeken naar een lekkage in de leidingen tussen mij en mijn onderbuurman. Gedoe. Ik heb er tijd voor, geen zin in. :(

 Betere mantra: ik maak er straks tijd voor zodat deze lekkage wordt opgelost. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen. Zo eerst eens rondbellen voor een klusjesmens; na de F1 race gisteren was zomaar ineens een glazen deur kapot. Niemand weet hoe, maar ik heb wel twee uur met zoon op de eerste hulp gezeten. Uiteindelijk viel het allemaal mee. De deur is er slechter aan toe.

Temperament kan ook teveel zijn...

image.png.d13a9d41c336b099592b92e184ca8612.png

Yvonne 

Maja

Claudius

Reacher

Tatum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd vannacht weer eens wakker gemaakt door een raar indringend getik op een raam. Niet mijn raam.  Het gebeurd wel eens vaker, klinkt alsof iemand zijn sleutel is vergeten en een ander moet wakker tikken op een raam. Een heel indringend geluid zo in de nacht. 

Nadeel is dat het steeds om 03.00 uur gebeurd. Het moment dat ik diep slaap. En daarna kom ik slecht weer in slaap. Een gebroken nacht dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop dat jullie er (ooit) samen over kunnen praten.
her en erkenning, zonder veroordelen.
ik heb het met dochter. moeilijk, konfronterend, maar
zo waardevol, ook als ik mijn eigen gedrag en karakter in durf brengen.
liefst zonder dat van haar (in jouw geval hem) minder aandacht te geven, dat is een valkuil.
Maar we blijven het proberen en leren er beiden van. en perfect hoeft niet he♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Gisteren stranddag gehad en ondanks goed insmeren toch behoorlijk verbrand, bah. Wel heerlijk gezwommen in zee. @Quinn lastig zulke dingen. :rose: Deze week laatste werkweek voor de vakantie, moet het echt uit mn tenen halen. Voel me beetje down. @Cleo66 las in de draad van gisteren dat jullie een camper willen. Heb er geen verstand van maar ik googel er weleens naar (mij lijkt het ook geweldig maar vriend en ik allebei geen rijbewijs en hem lijkt het niks) er zijn vaak redelijk goedkope tweedehands campers te koop. Lijkt mij geweldig om zo'n ding helemaal leuk in te richten en dan overal naartoe en kamperen in de middle of nowhere. Op marktplaats zie ik ook weleens wat staan. Echt gaaf zeg dat jullie dat gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Voor @Cleo66

 

Euro 0 Voor 1/07/1992    
Euro 1 Van 1/07/1992 tot 31/12/1996    
Euro 2 Van 1/01/1997 tot 31/12/2000    
Euro 3 Van 1/01/2001 tot 31/12/2005    
Euro 4 Van 1/01/2006 tot 31/12/2010    
Euro 5 Van 1/01/2011 tot 31/08/2015    
Euro 6*

Van 1/09/2015 tot ....

                                                     

Hier staat de koppeling tussen de euronorm van de dieselmotor met het bouwjaar van de dieselauto.
Gehanteerde milieunormen van landen, streken, steden verschillen enorm en het is van belang om van te voren uit te zoeken of je ergens met je dieseltje mag komen.
Vooral oudere diesels (van voor 2011) krijgen het momenteel steeds moeilijker, dit geldt dan voornamelijk voor (steeds meer) steden en stedelijke gebieden. Overigens zijn doorgaande snelwegen dan doorgaans weer wel toegankelijk. Als je veel met je oude campertje de natuur in wilt trekken is er nog niet zo heel veel aan de hand, maar als je steden wilt bezoeken wordt dat steeds moeilijker.

Een (tot nu toe) alternatief voor een oude(re) camper met dieselmotor is uit te kijken naar één met benzinemotor. Die zijn moeilijk te vinden, maar ze zijn er wel. Daarvoor zijn over het algemeen (niet overal) de regels nog wat milder.

Dit is wat ik zo in de gauwigheid even bij elkaar gescharreld heb voor je. Het is tegenwoordig een wirwar/oerwoud aan regels en regeltjes wat betreft het milieu.. en ik ben hiermee verre van compleet en misschien ook niet exact correct met m'n informatie.. 't is maar even voor het idee van wat je allemaal kunt tegenkomen.

 
   
   
   
   
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n zin om hard te huilen. :(

Lekkage controle is geweest. Een uur te vroeg. Moest overal zijn, ook mijn rommelkamer die ik in de vakantie hoognodig moest ontspullen. :(

In mijn huis geen vocht, geen lekkage. De buurman moet een bouwkundig onderzoek laten uitvoeren omdat het vermoeden bestaat dat het van het dak af komt bij regen. Dat gaat dan via mijn leidingen omlaag die achter een geschroefde plaat zitten naar de buurman toe. 

Wordt nog vervolgd. Ik voel wel veel meer druk om nu de rommelkamer (waar ik alle troep in parkeerde) op te ruimen.

Nu eerst een grote kop thee voor de schrik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...