Spring naar bijdragen

Maandag 19 juli 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei jopie:

...Het is een compleet geexplodeerde markt op dit moment omdat veel mensen ineens door Corona naar 'vrijheid' verlangen....

Helemaal gelijk... net als de 'corona-hond' voor het plotselinge verlangen naar een .... uhhh.... ?? ...  hond???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedenk ook van te  voren @Cleo66 of je een stalling hebt  voor je camper .

Het is op dit moment  vooral  op een wachtlijst staan voor  een plek , door de toegenomen  vraag naar kampeermiddelen. 

Of je moet deze ergens al kunnen neerzetten  bij vrienden die buitenaf  wonen. 

Dan is het ook nog best prijzig wij betalen rond de 300 eur per jaar om onze caravan te stallen en dan is het per meter wat je gebruikt en betaald .

Wat ik ook belangrijk vind  bij een stalling dat je hem onbeperkt  kan halen brengen ipv na een aantal keren je er opeens  voor mag betalen .

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bor:

Boten ook. Er varen aardig wat rond die ronduit gevaarlijk doen omdat geen weet of ervaring. 

Dat is precies waarom ik niet aan een boot begin. Ik vind het er erg leuk, lief, kalm, aantrekkelijk, romantisch uitzien allemaal, als ik er hier weer eens een paar langs zie tuffelen op de IJssel, maar ik heb geen enkel benul van alle regeltjes en etiquette die er bij hoort, wil je niet als aso bestempeld worden. En zo wil ik beslist niet bestempeld worden, al helemaal niet omdat ik per ongeluk hele foute dingen zou doen. Als ik nou een aso wás, nou ja, dan zou het me niet kunnen schelen of ik als aso gezien word, maar ik probeer me juist altijd zo netjes mogelijk te gedragen en het voor anderen niet te verpesten. Schoenmaker blijf bij je leest is mijn motto. Mijn familie- en kennissenkring kent geen watersporters. We zijn meer van de wielen... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik een veel te geromantiseerd beeld heb van een camper @jopie. Ik denk idd aan vrijheid, samen op afgelegen plekjes bij een meertje staan, ver weg van alles en iedereen, lampjes in de bomen voor de camper. Wat een clichebeeld... @Tatum ik snap goed dat je enorm baalt, dit zijn toch ook vervelende rotdingen:( :heart: onder de riem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Bor:

Ja @Likahet zit me niet op m'n rug ofzo maar zeg dan in ieder geval even dat de koop niet doorgaat denk ik dan. Krijg ook geen enkele reactie ineens meer.

Nou ja, ik weet nog een koper die hem wel graag wil en dat weet ik zeker want die ken ik. 

Snap ik. Tis de reden dat ik gestopt met met marktplaats enzo. Bel dan, mail, app, sms, maar laat iets horen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet ook nog niet hoe ik het ga vinden met die boot. Project van mijn man. Wens van mijn man. Ik vind slapen erop leuk, wakker worden leuk, de rest van de dag weet ik nog niet. We gaan het zien.

Beetje varen is natuurlijk leuk. Gisteren hield de motor er wel steeds even mee op. Dus ja, gedoe is het ook.

maar man loopt weet de regels op het water goed en kan goed varen. Dus dat is fijn. Loopt hier al ‘pompiedom, wat een luxe leventje….’ Haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Rosee:

Ik geloof dat ik een veel te geromantiseerd beeld heb van een camper @jopie. Ik denk idd aan vrijheid, samen op afgelegen plekjes bij een meertje staan, ver weg van alles en iedereen, lampjes in de bomen voor de camper. Wat een clichebeeld... @Tatum ik snap goed dat je enorm baalt, dit zijn toch ook vervelende rotdingen:( :heart: onder de riem.

Myep 3 weken pret 49 weken gezeik :D 

Volgens mij is het hebben van een caravan een stuk goedkoper. Wij hebben alleen een tentje van de decathlon, das echte vrijheid ;) maar de Stier zit liever in een Airbnb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei jopie:

   Dan, camper voor de deur (vinden de buren niet fijn)  

Oh ja die hebben dan inspraak, kweet nog steeds precies waarom we hier wonen :D 

Campers zat hier, die gaan heel langzaam als enorme VOC schepen van dorp naar dorp en als je vlug naar je werk wilt dan moet je stalen zenuwen hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik realiseer me dat we bevoorrecht zijn met een garage onder het huis waar de camper kan staan, aan de stroompaal om de accu's op peil te houden.  Doorgangshoogte garagedeur 2,83 mtr, camper is 2,55 mtr hoog. 't Is een buscamper, dus stalen geheel en weinig kans op lekkages en vochtschade, slechts 5,40 mtr lang en iets meer dan 2,00 mtr breed (lekker wendbaar), dus past op een normale parkeerplaats. Donkergrijs van kleur, dus niet zo'n van kilometers afstand zichtbaar wit. Zonnepaneel en omvormer aan boord, compressorkoelkastje, dus altijd diepvries aan boord, ook bij buitentemp. van 40+ graden. Vast bed van 1,90 mtr x 1,35 mtr, bijna hetzelfde als thuis. We kunnen het, als de watertank gevuld is en het chemisch toilet leeg (ook een extra tank) "in het wild" een week uithouden, dan moet er wel weer wat gebunkerd en geloosd worden.
Twee weken geleden zijn we met ons zo vol mogelijk beladen campertje naar een 'camper-weeg-dag' geweest. We hadden nog een kleine 400 kilo over.. :) dus we kunnen nog het een en ander meenemen, als we dat al zouden willen.

Ik ben momenteel bezig om de officiële striping te verwijderen. Gewoon egaal grijs, zonder die lelijke stickers.. Lastig karweitje, die folie is zo dun, dat gaat stukje voor stukje en de lijmresten zijn taai...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bor:

Wie heeft tegenwoordig nog een flessenlikker in huis? Ik heb er 3.

Ik heb er een in de (onderhand bekende) garage hangen. Het rubberen lik-gedeelte is half vergaan, maar ik kon hem niet zomaar weggooien, vanuit nostalgische overwegingen... :):blink::blush:(idioot die ik ben..)

Je kunt ze nog nieuw kopen, maar we hebben weinig tot geen flessen meer 'om te likken'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

Ik realiseer me dat we bevoorrecht zijn met een garage onder het huis waar de camper kan staan, aan de stroompaal om de accu's op peil te houden.  Doorgangshoogte garagedeur 2,83 mtr, camper is 2,55 mtr hoog. 't Is een buscamper, dus stalen geheel en weinig kans op lekkages en vochtschade, slechts 5,40 mtr lang en iets meer dan 2,00 mtr breed (lekker wendbaar), dus past op een normale parkeerplaats. Donkergrijs van kleur, dus niet zo'n van kilometers afstand zichtbaar wit. Zonnepaneel en omvormer aan boord, compressorkoelkastje, dus altijd diepvries aan boord, ook bij buitentemp. van 40+ graden. Vast bed van 1,90 mtr x 1,35 mtr, bijna hetzelfde als thuis. We kunnen het, als de watertank gevuld is en het chemisch toilet leeg (ook een extra tank) "in het wild" een week uithouden, dan moet er wel weer wat gebunkerd en geloosd worden.
Twee weken geleden zijn we met ons zo vol mogelijk beladen campertje naar een 'camper-weeg-dag' geweest. We hadden nog een kleine 400 kilo over.. :) dus we kunnen nog het een en ander meenemen, als we dat al zouden willen.

Ik ben momenteel bezig om de officiële striping te verwijderen. Gewoon egaal grijs, zonder die lelijke stickers.. Lastig karweitje, die folie is zo dun, dat gaat stukje voor stukje en de lijmresten zijn taai...

Ik heb een 2 seconden tent van de decathlon en het bed is 2m x 1,60m en de hond mag er ook in. Hij is blauw en als het buiten 40 graden is brandt de verwarming en als het buiten vriest heeft hij een automatische koelfunctie. En 's nachts gaat vanzelf het licht uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb een 2 seconden tent van de decathlon en het bed is 2m x 1,60m en de hond mag er ook in. Hij is blauw en als het buiten 40 graden is brandt de verwarming en als het buiten vriest heeft hij een automatische koelfunctie. En 's nachts gaat vanzelf het licht uit.

Ja, zoiets hebben we ook nog, maar dan groen. Ging altijd mee naar 2cv-wereldmeetings. Maar daar kom ik misschien nog wel in maar niet meer uit...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb een 2 seconden tent...

Door de draad van vandaag is m'n zin in de vakantie enorm aangewakkerd. Bedankt daarvoor. Ik had er nog totaal geen zin in.  Nog een kleine 2 weekjes geduld.
En nog even over die 2 seconden tent... die van ons (en van anderen ook wel, heb ik zelf gezien :lol:) stond/staat altijd wel in 2 seconden, maar dat opvouwen was/is altijd een crime. De keren dat we hem opzetten en afbraken lagen te ver uiteen om er handigheid in te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...