Spring naar bijdragen

Zondag 25 april


ikkanhet

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Reacher:

Bedoel je met gezien gemerkt Tatum? 
Ik kan je vraag niet helemaal duiden.

Ik heb het drama opgenomen. Ik vermoed dat ik het beter ongezien kan wissen. 

Edit: ik maak mijn eigen keuzes. Ik ga het ongezien wissen. 

bewerkt door Tatum
Eigen keuze maken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Wat heerlijk @Lika dat jullie nu een bootje hebben. Ik heb vanmiddag een wandelafspraak. Ik merk dat ik me de laatste tijd soms zo slap voel als ik wandel/fiets/andere inspanning. Zelfs na een klein stukje. Neem banaan/druivensuiker mee en dat helpt een klein beetje. Zou dat nou de leeftijd zijn?:blush: Ik heb de Kinderen van Ruinerwold ook gezien trouwens. Het voel mij ook op hoe puur/zacht die kinderen overkomen. Blij dat de oudsten zoveel steun hebben aan elkaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ikkanhet:

Voel me goed nuchter. Enige waar ik mee kamp is een soort angst al kan ik niet goed uitleggen waarvoor. Dat ging dus weg als ik dronk.
 

Ik dronk ook altijd die emoties weg, en ik heb daar nog steeds last van.. Maar ik heb nu medicatie daar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TatumVanuit mijn zienswijze kan het veel overhoop halen, maar dat is maar 1 mening. 
Mij hielp het dat ik fysiek onpasselijk werd toen ik erover hoorde. Ik heb weinig connectie tussen lijf en gevoel dus dat was voor mij een alarm signaal.

Misschien kun jij het bij jezelf navoelen? 

bewerkt door Reacher
Tatum toegevoegd zodat duidelijk werd dat het bericht voor haar is
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lieke7777:

Volgens  mijn behandelaar leef ik te veel in mijn  hoofd .

Maar ik weet niet  hoe  ik dat moet  vertalen  naar gevoel  . 

Heel  lastig.

Hoi Lieke,

Misschien kan mindfullnes daarbij helpen. Sommige oefeningen hebben betrekking op het verbinden van gedachten met gevoel. Ik ben zelf niet spiritueel en stond er eerst nogal sceptisch tegenover. Het is meer meditatie. Mij helpt het in ieder geval, ook om minder in mijn hoofd te leven. In het begin vond ik de stem etc een beetje zweverig maar goed het is ook een beetje irritant als iemand heel vrolijk in je oor aan het tetteren is als je je aandacht ergens op moet focussen :). Het duurde wel een tijdje voor het effect had bij mij. 

bewerkt door Myla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

6 minuten geleden zei adri02:

Curieus hoe hier op het forum betreffende de Kinderen van Ruinerwold vooral het slachtofferschap van die kinderen wordt benadrukt. Ik zag juist vier kinderen die ondanks alles tot bijzonder prettige, zachtmoedige volwassenen waren opgegroeid en zelf verre bleven van het benoemen van hun slachtofferschap.

Verdraaid @adri02 je bent lastig, nou wil ik die documentaire dus juist wel kijken. Want dat is een verrekte goed punt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Adri. 
Het is zo aangrijpend om te zien hoe die 'kinderen'  zo mild en puur en oprecht in het leven staan. 
Hoe ze hun leven hebben opgebouwd. 
Er willen zijn voor de broer en zussen die ervoor kiezen bij hun vader te blijven (nog wel).... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet meer of het in de laatste uitzending was, of de extra online uitzending. Maar wat de oudste jongen toen zei, dat heeft diep indruk gemaakt. Het is niet de schuld van de wereld, het is niet de schuld van de maatschappij enz. Het is GJ die schuld heeft. Dat was zo sterk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lieke7777:

Volgens  mijn behandelaar leef ik te veel in mijn  hoofd .

Maar ik weet niet  hoe  ik dat moet  vertalen  naar gevoel  . 

Heel  lastig.

Even stoppen met piekeren en denken wat voel ik eigenlijk? Zonder dat je jezelf dan weer commentaar geeft (ik hoor dit niet zo te voelen) of analyseren waarom je dit voelt of waarom juist niet.

Dat kan bv tijdens meditatie idd. Is best lastig hoor als je gezegend bent met een hyperactieve gedachtenmachine :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 ook ik heb/ had hier veel last van...wist ook gewoon niet meer of ik eigenlijk wel gevoelens had, zo hard was ik ‘verslaafd’ aan mijn eigen denken...deze week heb ik hier enorme vooruitgang in geboekt, dus het kan wel! Ik denk dat er vele technieken en methodes bestaan om minder te denken/ meer te voelen oa. Meditatie/ mindfullness....ik denk dat iedereen zijn eigen weg daarin kan vinden...maar Omg wat een opluchting is het wanneer je key gevonden hebt! Het gaat er dan over dat je eigen denken kan observeren en er niet automatisch meer naar handelen maar ook bewust kan kiezen om het anders te doen...vaste denk- en leefpatronen doorbreken...Dus blijf maar zeker zoeken hoe het voor jou zou kunnen want het is meer dan de moeite waard!!!

succes voor jou!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel  reacties    dank je wel .

@Musashi @bumperjim @Adrian @Myla @lady jane

 

Ga er zeker  proberen mee aan de slag te gaan. 

Denken en handelen  en niet vertalen naar voelen ... 

Hyperactief  denkmachine ..

Verslaafd  aan je eigen  denken.

Mindfullnes  bodyscan  .

Ik ga iig niet  meer samen met schema behandelaar deze  oefening doen  zoals afgelopen  maandag voelde mij vervelend  opgelaten en vooral  niet  veilig  . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S zijn opa is vanmorgen overleden. Hij is 92 jaar geworden. Kwam het huis niet meer uit, woonde nog thuis met oma (89). We zijn een paar keer geweest met mini. Dan straalden ze allebei helemaal. Gelukkig hebben we de laatste keren foto's kunnen maken. Beide de prik gehad, dus ze durfden het nu aan om mini vast te houden. Voor oma is het verdrietig, ze waren 68 jaar getrouwd en meer dan 70 jaar bij elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, wat verdrietig @niks sterkte voor jullie allen. Fijn dat jullie hem nog zo gelukkig konden maken en dat er zelfs nog foto's van zijn.

@Lieke7777 prima keuze, als een behandelaar onveilig voelt, gaat het overgeven aan echt niet lukken.

Ik had vanmiddag aardbeien met ijs, de zon op m'n hoofd, liefde op schoot en hoefde niks meer dan dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor haar is het inderdaad heel verdrietig. Verder mag je realistisch zijn, hij heeft een mooi leven gehad. De liefde tussen hun was mooi om te zien. Ze redden zich samen nog zo goed. Opa kon niet veel meer, maar wel de aardappelen schillen. Via internet bestelde hij de boodschappen van Appie. Oma ging lopend met de rollator nog wel eens naar de buurt supermarkt. Enigste hulp wat ze kregen, was 2 uurtjes huishoudelijk hulp voor de extra dingen. Samen hebben ze heel wat legpuzzels gemaakt. Ze volgden het nieuws. Ze weten of wist nog heel goed wat er in de wereld speelde. Vaak de vraag van oma via de whatsapp, heb je nog nieuwe foto's van mini? S is er nu met zijn ouders. Voor hem is het wat moeilijker, hij had een goede band met zijn opa en ze hebben veel samen ondernomen vroeger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...