Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 april 2021


Quinn

Aanbevolen berichten

T is alweer middag. Wat een heftigheid @Bor en @spirit. Sterkte maar. @Cleo66 snap dat je je zo voelt. Vervelende situatie:rose:  Ik heb na lange tijd weer eens een massage geboekt voor morgen. Zit een geweldige salon in de buurt. Wel nogal duur en mn vingers zweefden nog even boven de knop 'bevestigen' maar toen toch geboekt. Weet nog van de vorige keer hoe ik eruit kwam, alle stress en spanning uit mn lichaam. Hmmm kan niet wachten:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, @Bor, mijn vrouw heeft hier ook wel zitten janken toen ik ineens bijna niks meer
kon en ik zelf ook. M'n jongste broer ook toen zijn vrouw vijf jaar geleden een zware
hersenbloeding kreeg. Het zijn ingrijpende veranderingen voor zowel de patiënt als voor
de ruime omgeving.. Alles veranderd op slag en toch is 'gewoon' rechtdoor de enige weg.
Alles is nog vers, je weet niet wat je te wachten staat.. doodeng. Maar mensen zijn toch,
als het er echt op aan komt en de tijd verstrijkt, bijzonder flexibel. Voor nu heb je daar niets
aan maar ik ben er van overtuigd dat jij, voor zover ik je kan inschatten met alle niet-misse
problemen in het verleden, je weg wel weer gaat vinden, en je man ook. Er zal waarschijnlijk
veel, heel veel veranderen, maar door je zoveel mogelijk bij het nu te houden, niet te ver
vooruit willen kijken maar tot het volgende 'hectometerpaaltje', het volgende 'mijlpaaltje', dan zal blijken dat
de weg van mogelijkheden zich bijna als vanzelf voor je zal ontrollen, inclusief hulp, bijstand en steun.

:heart: Dag voor dag. En Kalmte, Moed en Wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor, ik heb jou absoluut niet willen kwetsen, en wil wat er gaande is ook zeker niet bagatelliseren. 
Tuurlijk mag je verdriet hebben, en natuurlijk mag je dat hier altijd uiten. 
Mijn reactie was gewoon te kort door de bocht. En dat spijt mij oprecht. 
Ik hoop dat je gewoon wéét dat ik veel respect voor je heb... dikke knuffel voor jou {[:heart:]}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei spirit:

Ik ga maandag ook weer wat bespreken met mijn behandelaar. Zou graag huishoudelijke hulp willen hebben en ik schaam me daar niet voor. Ik kan het gewoon allemaal niet meer alleen. Al een tijdje niet meer en nu met die pijn al helemaal niet meer. 

Ben bang dat dit een  weg wordt met 0 op request   .

Kreeg zelfs na een hernia operatie met  2 kleine  kinderen  geen indicatie  ..

mantelzorg  is het eerste wat je kan regelen  .

Zolang  jij mobiel  genoeg  bent  om  alles te doen zal ik er geen  hoop  op houden  . ( Je doet boodschappen   , je gaat op de fiets weg , je laat de hond  uit ..) 

Wel kun je misschien  uitkijken  naar een betaalde  schoonmaak  hulp. ? Als het allemaal  niet zo goed lukt ? Of aanvaarden   doe ik ook ..  mijn huis lukt mij ook niet het helemaal  spik  en  span  te houden  meer .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er ook bang voor @spirit, gebroken rib krijg je in ieder geval geen hulp voor. Wat @Lieke7777zegt, je doet nog genoeg. Mensen die totaal niet meer mobiel zijn krijgen al met veel pijn en moeite hulp. Dan lekker tegenstrijd maar @Bor krijgen jullie geen ondersteuning? Vanuit het ziekenhuis, maatschappelijk werk of zo? Juist voor jullie moet er toch wat mogelijk zijn? Niet dat het er makkelijker van wordt, maar stukje ondersteuning voor accepteren en verwerken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Quinn:

 

Ik zat te denken aan een mooie ring, al is dat wel wat voor de hand liggend. 

 

Juwelen zijn prachtige, waardevolle en betekenisvolle cadeaus! Ik had een ring gekregen bij onze verloving en hij zei toen dat die ineens voor trouwring moest dienen ook...<_< we zijn dus nog altijd niet getrouwd! :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei VIII:

k heb een hoofdpijn.... ti’s nog erger als een kater! Niet eerlijk, zuip ik niet meer toch nog hoofdpijn <_<

Dacht net hetzelfde de eerste (en tweede) maand, altijd moe, veel hoofdpijn...dat had ik echt wel niet verwacht, was serieuze bummer!! Hou vol, wordt beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor:lips:

Vanaf volgende week ga ik wekelijks een gesprek hebben met een therapeut waarbij ik en C jaren geleden relatietherapie hebben gehad. Had toen al een goed gevoel bij deze man. Altijd lastig om mij open te stellen bij/met mannen. Bij deze man kon ik dat wel. Het zal goed zijn voor een stuk verwerking, ook omdat deze man C goed heeft gekend. Ik pak het gewoon aan. 

Fijn weekend allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei niks:

Ben er ook bang voor @spirit, gebroken rib krijg je in ieder geval geen hulp voor. Wat @Lieke7777zegt, je doet nog genoeg. Mensen die totaal niet meer mobiel zijn krijgen al met veel pijn en moeite hulp. Dan lekker tegenstrijd maar @Bor krijgen jullie geen ondersteuning? Vanuit het ziekenhuis, maatschappelijk werk of zo? Juist voor jullie moet er toch wat mogelijk zijn? Niet dat het er makkelijker van wordt, maar stukje ondersteuning voor accepteren en verwerken? 

Zal moeilijk zijn voor Bor om hulp te krijgen. Bor (mankeert) niets. Bovendien hebben ze kinderen die kunnen helpen of dat nu kan of niet.

Ikzelf heb na mijn herseninfarct heel wat moeten weigeren want ik kreeg zoveel hulp aangeboden dat er 3 mensen mee geholpen zouden kunnen worden. Heb vaak nee moeten zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Ben bang dat dit een  weg wordt met 0 op request   .

Kreeg zelfs na een hernia operatie met  2 kleine  kinderen  geen indicatie  ..

mantelzorg  is het eerste wat je kan regelen  .

Zolang  jij mobiel  genoeg  bent  om  alles te doen zal ik er geen  hoop  op houden  . ( Je doet boodschappen   , je gaat op de fiets weg , je laat de hond  uit ..) 

Wel kun je misschien  uitkijken  naar een betaalde  schoonmaak  hulp. ? Als het allemaal  niet zo goed lukt ? Of aanvaarden   doe ik ook ..  mijn huis lukt mij ook niet het helemaal  spik  en  span  te houden  meer .

Ik kon hulp krijgen toen we het keukentafel gesprek hadden maar heb het niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Smaragd:

@ikkanhetmag ik met jullie mee? Gewoon alleen de zondag, maandag moet ik weer werken.

Veel plezier alvast, heerlijk er even uit!!! Zal jullie echt goed doen denk ik. Daar zo fijn, lekker uitwaaien.

Moet echt door zo met die toetsen en protocollen, zit het zo uit te stellen. Daar ben ik erg goed in. 

 

Dank je lieverd, verstop je wel in het koffer :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...