Spring naar bijdragen

donderdag 8 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Wat een gezelligheid hier! :) Word er blij van! 

@ikkanhet je gaat lekker zeg! Goed bezig (ik ben ook sommige dagen heel moe maar nu gaat het beter) 

@Elton veel plezier in Brussel en neem inderdaad lekker een alcoholvrije cocktail ofzo, en geniet van de vriendschap; die staat raar genoeg meer op de voorgrond als je niet drinkt en dag is super toch!

@Lika succes met tekenen! Spannend hoor! 
@rapilos veel leesplezier. Mijn eye opener was ‘licht leven’ van Nanne Vd Leer. Lekker in Jip en Janneke taal, met veel tips, super! 
@Bor lekker vrolijk jij!

ik zit op dag (moet even tellen ..) 27! Bijna een maand wow ... voel me top! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren met 2 vriendinnen naar een hele sobere Ladies Night in de bios van de film Casanova’s (flut film trouwens!). Mochten maar 30 dames in de zaal natuurlijk en veel afstand en mondkapjes in de lounge .. geen hapjes, gratis wijntjes (niet genomen; braaf een jus!) .. suf en ongezellig .. maar een maand geleden al kaartjes gekocht dus we zijn maar gegaan .. gezellig is anders. Maakt misschien wel verschil omdat het zo sober was, was het ook makkelijker dat wijntje niet te nemen .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Daarom hou ik m"n mond er maar over dicht, is beter.

Dat snap ik niet, waarom zou dat beter zijn? Dit forum is er toch niet in de eerste plaats om verslag te doen van je slaapkamerverbouwing maar om te delen waarom je niet van de drank af kon blijven, welke gedachtes en emoties eraan vooraf gingen. Welke nieuwe inzichten je hebt opgedaan met deze uitglijder, wat je in het vervolg anders zou kunnen doen enz. Misschien krijg je nog respons waar je wat mee kunt.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga wel een lastig weekend in .. zoon van mijn man wordt 18 jaar zaterdag en mijn man wil dat ‘vieren’ met veel drank en wiet.. goed excuus .. zij blowen al paar jaar vaak in het weekend, waar ik overigens een bloed hekel aan heb want mijn weekenden werden daardoor verpest (en misschien dat ik daardoor ook enorm naar de wijn greep).. dus ik kijk hier enorm tegen op .. ik denk dat ik maar ga ontsnappen naar een vriendin ofzo (mijn dochters zijn gelukkig niet thuis) .. Ben namelijk bang dat ik mijn oude andere ontsnapping anders weer inschakel pfff 

(Ik weet dat ik daar een soort van ‘boven’ moet gaan staan en juist nu het goede voorbeeld moet geven/sterk moet zijn?)

bewerkt door Pats
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Pats:

Ik weet dat ik daar een soort van ‘boven’ moet gaan staan en juist nu het goede voorbeeld moet geven/sterk moet zijn?

Dat doe je toch ook, als je weg blijft en geen alcohol gaat drinken? Dat lijkt me een uitstekend idee. Superirritant om bij mensen te zitten die samen gaan blowen. Ga lekker wat leuks doen met je avond, een leuke film kijken of zo.

 

22 minuten geleden zei Kohtje:

Die stomme Dirk hier had niet eens spruitjes. Dan maar snijbonen. Gesneden en wel want ik heb geen snijbonenmolen.

Volgens mij hoeven we snijbonen niet meer zo klein te snijden. Ik snijd ze in repen van een centimeter dik, dat vind ik lekkerder dan dat het tot prut gemalen is.

 

Ik denk dat ik mij vanavond ga trakteren op Thaise afhaal. Dat doe ik nooit voor mezelf. Deze nieuwe Thai had ik laatst al geprobeerd met een vriendin. Veel groente, heerlijke smaken en spreciale kruiden zoals limoenblad en thaise koriander. Jammie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Omdat ik dat teveel persoonlijk/ prive vind voor hier. En waarom zou ik het in geuren en kleuren uitleggen? Ik ben weet het, ik snap het en ben een ervaring rijker.
Thats it.

Jij deelt hier al je privé beslommeringen in geuren en kleuren, meer dan wie ook, maar zodra het over je drankinname gaat vind je het te persoonlijk worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft de omstandigheden ook niet te vertellen, die doen er sowieso niet veel toe. Maar wat er in jou gebeurde waardoor je het nodig vond om te drinken dat is misschien wel interessant. 

Zo kreeg ik vandaag een moeilijk telefoontje, ik hoorde verwijten die er misschien niet eens waren. Ik kan niks aan de situatie veranderen en het is niet mijn schuld maar toch voel ik me schuldig, onrustig rond mijn hart. Ik wil het zó graag oplossen zodat ze niet meer boos op me zijn maar ik kán het niet oplossen, ik wou dat iedereen me lief vind, ik heb zin om me als een baby te laten wiegen, dat alles goed is en dat niks mijn verantwoordelijkheid is. Getver, ik voel me klein en afhankelijk van de goedkeuring van anderen. Om dat niet te hoeven voelen heb ik zin om het op een zuipen te zetten maar dat doe ik niet want 1. er is niks in huis en 2. het helpt niet. Dit gevoel is niet erg, mag er zijn en gaat vanzelf weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mooie postings waar ik zelf ook wat mee kan.

Zaterdag gaat mijn broertje met gezin naar een huisje in Limburg(voor een weekje). Ze hebben 2 hele grote mastiff honden(mannetje weegt 70 kg, vrouwtje iets lichter maar heel inkenning angstig, mannetje is heel vrolijk en lomp en denkt zelfs bij je op schoot te kunnen zitten). Zij hebben mij gevraagd of ik een aantal malen per dag de honden wil uitlaten en eten geven, aandacht geven etc. Van nature had ik meteen ja gezegd. Nu heb ik aangegeven dat ik er destijds een weekje over moest nadenken. Vind het een hele verantwoordelijkheid, de zorg voor 2 van die grote honden. Na een week kwam ik zelf met een plan waardoor ik het misschien wel wilde aangaan. Aantal malen samen met hen de honden uitlaten, het overwicht middels instructies leren kennen die deze honden absoluut nodig hebben. Aan mij laten wennen. Het eten geven is een heel ritueel. Nu heb ik dat een week gedaan. En kon ik er ja op zeggen. Nu hoeven ze niet naar een kennel(levert veel stress op bij deze honden) Maar het is wel gegaan op mijn voorwaarden zodat ik het gevoel heb die verantwoordelijkheid aan te kunnen en nu voelt het ook goed. Alleen dat hele vroege opstaan blijft de grootste uitdaging om 6 uur moeten ze al uit :rolleyes::D Het is goed voor mijn structuur en kijk er nu ook heel erg naar uit. Ook zodat mijn broer en gezin die keihard werken, veel voor mij hebben gedaan, nu kan ik iets terug doen en kunnen zij even lekker relaxen. Voelt goed. Voorheen had ik meteen ja gezegd en achteraf spijt gehad dat ik meteen ja had gezegd. Dat wil ik er eigenlijk mee zeggen/tikken.

@takeiteasy toch maar overleggen met arts, dat zijn volgens mij wel bijwerkingen die erbij horen. Als we teveel drinken hebben we ook die bijwerkingen in de vorm van een kater. Sterkte met beslissen, volgens mij wil je er nu al mee stoppen en is de keuze al gemaakt.

@Bor :lips:

@Pats goede beslissing, ook voor jezelf opkomen, iets heel duidelijk maken. Knap hoor.

@Elton sterkte met vandaag en  ook komende week, snap jouw angst natuurlijk. Zeker omdat je helaas bekend mee bent. Hou je bijeen!!

Sterkte voor allen natuurlijk die het nodig hebben.  :rose:

Chili con carne staat lekker te pruttelen. Zo lekker eten.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy ik heb een jaar lang baclofen gebruikt, perfect middel. De reden dat het niet voorgeschreven wordt , is dat er geen patent op zit, dus de pharmaceutische bedrijven verdienen er niks aan! Met mij vinden anderen dit al jaren schandelijk: omdat er weinig tot niks aan verdiend wordt, wordt het mensen onthouden!  

Ik wil je graag steunen! Welke dosis neem je? Hoe vaak en hoeveel? Geef niet op Wijfie, je gaat goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat verdrietig @knakker:( @Cleo66 er is weer corona op mijn werk. Ik zat er echt mee in mijn maag. Toch na overleg vandaag, de knoop door gehakt dat ik in de ziektewet ga. Wel ga ik mij thuis op school storten. Kan ik online hulp vragen. Een aantal examens/opdrachten kan ik dan pas in het voorjaar doen, dan is dat maar zo. Ik heb tranen gelaten vandaag, het voelt niet fijn. Toch ook opgelucht nu. Gezondheid gaat nu gewoon voor, voor mij en de kleine. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...