Spring naar bijdragen

Maandag, 17 Augustus 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen. De herdenkingsbijeenkomst gisteren is goed verlopen. Het was wel bloedheet in die kroeg en anderhalve meter afstand werd er niet gehouden. Blijft ook lastig. Fijn om ook met familie uit Groningen nu allemaal bij elkaar te zijn geweest. Mooie herinneringen gedeeld. Dank voor jullie steun,  ik was me daar echt van bewust en heeft zeker geholpen! Nu ook de scholen weer begonnen zijn en ik dus ook weer mag werken,  is het tijd om de brokken bij elkaar te rapen en me weer op het hier en nu te richten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Als je jezelf op een dagpact zet dan geef je aan dat je die dag niet zult gaan drinken. 
Een belofte aan je medepacters én een belofte aan jezelf dus. 
Heel simpel dus: als je mee wilt doen kopieer je het dagpact zoals het er al is en zet je je naam er onder, 
is er nog geen dagpact dan kunt je er zelf eentje starten... 
 
DAGPACT:
Yvonne 

DAGPACT:

Yvonne

Lucia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei knakker:

Wauw. Ik meende wel dat je iets ouder was dan ik, maar ik had niet verwacht dat jij de 19e eeuw nog had meegemaakt Yvonne.

Nou knakker, die tonnetjes hebben nog lang stand/stank gehouden, hoor. Zelfs in Amsterdam nog tot ver in de twintigste eeuw...

 

Riolering

In 1870 begon Amsterdam met de aanleg van een rioleringsstelsel. De nieuwe wijken die rondom de oude stad verrezen, kregen meteen riolering. Pas vanaf 1934 werden ook de armere wijken van de binnenstad, zoals de Jordaan, op de riolering aangesloten. Dat jaar reed de Boldootwagen voor het laatst.

image.jpeg

 

 
 
 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schillenboer en de zgn. voddenjood kwamen in mijn jeugd nog met een handkar langs. De groenteboer met paard en wagen.
De bakker met een (overdekte) bakfiets, alleen de melkboer had een karretje met zo'n benzinemotortje op een voorwiel dat-ie zowel
vanaf de 'bok' van dat karretje als ernaast of ervoor lopend kon bedienen.. vond ik zo fascinerend dat ik ook melkboer wilde worden.. :)
(vond ik veel leuker dan brandweerman)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn  dat de koopacte gepasseerd  is @Jopie  je klinkt  goed stabiel  standvastig  wat een reis  heb je gemaakt.   Ben nu misschien  even nieuwsgierig  maar waar hoe wat  wat ga je nou wonen  ?   Kan je nu ergens  opnieuw  beginnen een anders huisje appartement  kopen huren of blijft de bus jouw  thuisbasis ? 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie :heart:

@nancy :heart:

Hier ging het gisteren ook los(het weer) Had ook een raam open laten staan, alles zeiknat, echt stom maar goed, droogt wel weer.

@Bor niet teveel op je nek halen maar goed, je gaat het toch wel doen soms. Wel heel krom van die beweging eigenlijk. Alsof alles nu ineens goed is, snap het echt niet maar goed.(als ik dit moet verwijderen, geef het dan aan aub) Vind je wel sterk erin staan, ook met grenzen aangeven, kan er nog veel van leren. Ben zo grenzeloos soms, ambivalent is een beter woord.

Ik kan niet geheel zonder het forum bemerk ik, soms alleen lezend helpt mij al. En ook iets minder reageren, ook dat helpt mij. Allemaal met balans te maken. Dat is niet mijn beste eigenschap/kwaliteit maar goed zo heeft iedereen wel wat. Emdr heeft er wel ingehakt maar ik ga wel doorzetten nu. Anders blijf ik aanmodderen, heeft niemand wat aan.

Fijne dag allemaal nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag 

Dappere keuze @Bor

@Jopie, ik heb heel erg onder de indruk van je verhaal. Dank voor het elke keer delen daarvan! Ook al zijn mijn situatie en gevoel totaal anders, ik lees je en leer wel van je.
En ik weet dat het volgende gedacht is vanuit mijzelf, vanuit een zekere paniek die ik voel bij de gedachte dat je hier weggaat. Voor mij kan dat niet, ik ben in tranen door die gedachte. Jij en een aantal anderen hier betekenen heel veel voor mij, dat weten jullie misschien niet, dus bij dezen. Jullie helpen mij vaak door de dag, doordat ik hier kan lezen, even bij jullie zijn. (In gedachten vertel ik jullie van alles, wat ik vervolgens niet doe, maar dat geeft niet, want het kán wel)

Jij bent één van hen, een belangrijke één.
Natuurlijk moet jij doen, ga jij doen wat goed is voor jou en zo moet het ook.

Maar :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te lezen zal dit ook niet  gelijk  de optie  gaan  worden..  dat vakanties  gelijk  niet mogen  .. maar begrijp  je onzekerheid.  Wat pittig 6 dagen  per week moeten werken om vakantie te kúnnen  opvangen..   heeft hij dan anders geen voldoende  vak dagen °? 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cleo66:

ja dat geloof ik ook wel , dat Nederland ook mooi is , maar door al die onduidelijkheid en steeds andere regels, het omschakelen .  Vreselijk moeilijk voor mijn autistische brein.

Wilden paar daagjes Friesland aandoen,  nog nooit geweest . @Bor, jij nog tips ? Misschien nog andere frummers die tips hebben waar naartoe in eigen land , aat we zeker gezien moeten hebben ? 

Elburg prachtige haven stadje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch eigenlijk apart @Cleo66 dat je nog nooit in Friesland bent geweest. Leuke stadjes bezoeken, fluisterboot huren, elektrische fietstocht maken, je laten verwennen in een goeie b&b met sjiek ontbijt, ijsjes eten met uitzicht op de meren... ik kan me een grotere straf voorstellen. Wordt vast helemaal leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...