Spring naar bijdragen

zaterdag 9 mei 2020


Yana

Aanbevolen berichten

Goedemorgen .. restart:rolleyes: en ik (schaam me nog wel beetje) zet mezelf toch met goede moed op het dagpact. Ik begrijp dat dat natuurlijk een echte afspraak is met jezelf en met hier. Ik ga er weer voor! 

dagpact zaterdag 9 mei

Maja

Smaragd

Marietjestopt 

Kyon

Senna33

Pats

bewerkt door Pats
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@niks gefeliciteerd!! Je hebt zo hard gevochten om te zijn waar je nu bent en dat is je gelukt. En je leven is stabiel. En nu een kindje, alsof het zo moet zijn toch?:heart: Ik durf het bijna niet te zeggen na de dagdraad van gisteren (heb flarden gelezen) maar ook ik ben gisteren voor de bijl gegaan. De laatste keer dat ik had gedronken was alweer bijna 3 maanden geleden (3 glazen) en gistermiddag had ik een borrel met vriendinnen en had mezelf voorgenomen: ik drink niet meer dan 3 glazen. We dronken van die kleine plastic glaasjes voor een derde gevuld, dus kon de hoeveelheid niet goed inschatten (geen excuus ik weet het) uiteindelijk bleek dat we met zn 3en bijna 3 flessen hebben gedronken (schonken steeds tegelijk bij). Het was een heerlijke middag met fijne gesprekken en ook geen kater aangezien ik begin avond weer thuis was. Wat is dan het probleem zou je zeggen. Dat is dat ik over mijn  voornemen   ben heen gegaan, 1 fles is natuurlijk veel te veel en schuldgevoel komt weer om de hoek kijken. Wilde het hier toch melden, voelt niet goed om dat niet te doen. Weet nog niet hoe ik het nu verder ga aanpakken qua drinken, voorlopig niet? Nooit meer? Vandaag niet? Wat @Pats schreef raakte me: ik wil geen alcoholist zijn. Herken dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei niks:

@Kohtje ik hoop over 9 maand toch wel bevallen te zijn hoor! Morgen 7 weken als het goed is, dinsdag naar verloskundige. 

haha... ja, maar die mooie tijd hoeft toch niet meteen afgelopen te zijn na de bevalling? Dat je maar een mooi heel leven tegemoet mag gaan
met je partner en kind(eren)...

Zo, heb ik je voor voorlopig genoeg moois gewenst. :P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat geweldig @niks Ik zit hier helemaal blij te wezen :heart::heart::heart: Ongelofelijk hoe jij bent opgekrabbeld met verwerken, eigen huis, opleiding, werken, echte liefde en... je wordt moeder! Heel snel inderdaad, dat is toch mooi, waarom zou het langzaam moeten?

Heel veel geluk wens ik jullie (en ik voel me vereerd dat wij het alvast mogen weten). Oh, en wat zullen je ouders blij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee ik had juist echt zoiets van hmmmm is het nu dan gezelliger met die fles in m’n mik? Achteraf hè.. Nee .. ik wilde naar bed .. vond het stom van mezelf en vond dat dronken gevoel gewoon echt klote! Normaal ging ik dan vanavond gewoon verder en zou ik weer een fles openen. En daar zag ik dus die (aankomende) alcoholist waar ik ook bang van werd. Wil jij toch blijven drinken? Of wil jij eens in een half jaar dan een keer op zo een middag een wijntje kunnen drinken? Ik wil dat tweede ook. Maar toch overdreef ik gisteren weer. We hadden het samen bij die ene fles kunnen houden. Nee kan ik dus niet. Tweede moet open en gelukkig was er niet meer in huis .. na die fles, ging in recordtempo naar binnen, wilde ik slapen. Mijn besef nu : dit was mijn les. Dit is dus precies wat ik niet meer wil. Ik ga toch echt nu voor minimaal een half jaar niet meer drinken en ik hoop langer. Ik zie het wel per dag maar iedere dag ga ik besluiten het niet te doen. Met een terugblik naar hoe het gisteren dus weer ging. Kom Rosee, doe je mee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw @niks! Van harte gefeliciteerd! Wat heb jij een enorme sterke sprongen gemaakt. Jouw verhaal zou maar zo een netflix film kunnen zijn. Ik heb er tranen van. Ik wens je een fijne zwangerschap samen met die kanjer van een vader van jullie kind. 
Niks is onmogelijk, hiervan is “onze” Niks het bewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo   *    Die regels,  daar moet ik erg om lachen, natúúrlijk gaat dat niet werken! Stelletje malloten die dat bedacht hebben! ! 

Ik haal dit straks weg wegens herkenning, liever niet quoten dus!! 

bewerkt door nancy
Aanvulling: de meeste collega's hebben twéé assistenten! En dat is vaak wel nodig ook...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Nancy, wat een rotsituatie zo. 
Maar het lijkt me toch dat jij hier extra voor betaald moet krijgen meis. 
(ook al maakt dat niets uit voor die enorme druk die dit met zich meebrengt)
In ieder geval moeten die twee extra dagen in de week vergoed worden, ik denk dat de werkgever hier niet onder uit kan. 
Pffff, sterkte. 
Hier even binnen en een glas water... wat is het warm buiten.... maar ben bijna klaar voor vandaag.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nancy, ik word hier plaatsvervangend boos om>
als jouw duo kollega weg is mogen ze dat salaris aan jou betalen hoor.
Je werkt er voor en al gaat het niet om het geld, geld staat voor waardering.
Dan ga je er later lekker een weekje van ski-en, of een lange vakantie verder weg.
Dat heb je hard nodig. Je hebt een hele zware periode achter de rug meis, en nog!
Toch maar eens voor jezelf opkomen hoor, een ander zal dat stuk niet gauw doen ben ik bang.
Ze mogen hun handjes dichtknijpen met jou. Laat ze maar goed voor je zorgen dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, het is heel mooi dat je zo begaan bent bij "je" kinderen. Maar pas ajb op jezelf. Het elastiekje wordt zo steeds meer opgerekt en uiteindelijk knapt het, of de de rek is er compleet uit. Op tijd aan de bel trekken, hoe lastig dat ook is. 

Het is maar goed dat ik heb hard gelopen vanochtend en wat vetjes heb verbrand. Die heb ik er zojuist weer aan gegeten met de barbeknoei. 

Dagpact is ook weer geslaagd en nu aan de thee, uitbuiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei nancy:

Maar ik hou ontzettend veel van deze kinderen, dus ik ga mijn uiterste best doen! :D Dan maar zonder assistenten en duo- er. 

Ach die nancy toch. Ik ga ervan uit dat ik geloof dat jij, denk ik, volgens mij een enorm schatje bent. Maar dat is mijn idee, hoor. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @nancy denk idd dat je het wel moet gaan bespreken. Hou je een week vol maar niet weken. Dat ze dan geen vervanging regelen, lijkt wel een beetje op mijn werk zo. Niet fijn hoor. Pas wel op jezelf!:rose:

Verschrikkelijk druk in de supermarkt, zo druk heb ik het niet eerder gezien. Men denkt ws dat het voorbij is. Hele gezinnen, was onmogelijk om de 1,5m  afstand te bewaren. Veel nonchalante mensen en juist weer mensen die er boos om werden. Agressieve sfeer, vond ik niet fijn.

Over mijn gemoed ga ik het niet meer hebben. Als het zo blijft zal ik wel maandag iets moeten gaan doen. Gaat niet goed dit. 

Fijne avond en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Pats:

@Rosee ik had juist echt zoiets van hmmmm is het nu dan gezelliger met die fles in m’n mik? Achteraf hè.. Nee .. ik wilde naar bed .. vond het stom van mezelf en vond dat dronken gevoel gewoon echt klote! Normaal ging ik dan vanavond gewoon verder en zou ik weer een fles openen. En daar zag ik dus die (aankomende) alcoholist waar ik ook bang van werd. Wil jij toch blijven drinken? Of wil jij eens in een half jaar dan een keer op zo een middag een wijntje kunnen drinken? Ik wil dat tweede ook. Maar toch overdreef ik gisteren weer. We hadden het samen bij die ene fles kunnen houden. Nee kan ik dus niet. Tweede moet open en gelukkig was er niet meer in huis .. na die fles, ging in recordtempo naar binnen, wilde ik slapen. Mijn besef nu : dit was mijn les. Dit is dus precies wat ik niet meer wil. Ik ga toch echt nu voor minimaal een half jaar niet meer drinken en ik hoop langer. Ik zie het wel per dag maar iedere dag ga ik besluiten het niet te doen. Met een terugblik naar hoe het gisteren dus weer ging. Kom Rosee, doe je mee? 

Dank voor je reactie pats, ik weet eigenlijk niet precies wat ik wil. Heb al een keer 1 jaar en 7 maanden op het jaarpact gestaan, daarna lukte het een half jaar om zo nu en dan en met mate te drinken. Daarna met oud en nieuw teveel, in februari nog een keer 3 drankjes en gisteren dus een fles. Het gekke is dat ik me vooral schuldig voel to het forum, wil ook geen hele discussie erover aanzwengelen want weet hoe men erover denkt. Ik heb nog steeds het idee dat het me moet lukken om af en toe met mate te kunnen drinken en dat idee wil op de een of andere manier niet uit mn hoofd. Maar ik ben er voorlopig wel weer klaar mee, met de wijn. Pfff ik ben hardleers kennelijk. Als ik weer een tijd niet heb gedronken ben ik steeds nieuwsgierig of ik het nu dan toch weer 'kan.' Sorry, klink wat onsamenhangend geloof ik. Ben wel blij voor je dat jij er voor jezelf nu uit bent. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef @nancy kijk uit. Lief mens. 

@niks wat leuk!

Vandaag... gelezen, boodschappen, gekletst met buuf in de zon. 

Nieuw boek: de kunst van het ongelukkig zijn. Van Dirk de Wachter.

Bezig met een klein stukje om me heen. Meer niet. Dat is even goed. Morgen moeder en huis verzorgen. Het huis moet meer gepoetst,  maar ik breng het niet op. 

@Cleo66:lips: 

Voor mijn gevoel gaat dit de tijd worden waar ik bang voor ben. Verharding, onbegrip, geduw en angst. Laten we trachten te luisteren en te begrijpen. En daarna pas iets doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...