Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Lieke7777

Donderdag 23 April

Aanbevolen berichten

@takeiteasy je mag nog steeds naar buiten, als je maar 1,5mtr afstand houdt. Zelfs kun je nog met iemand afspreken maar wel 1,5 mtr afstand. Oudere mensen die nog thuis wonen zouden zelf kunnen kiezen wat ze het belangrijkste vinden, kwaliteit of kwantiteit van hun resterende levenstijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk @takeiteasy ik heb daar zelf ook last van.

Dit was alleen wel echt nodig om mensonterende situaties zoveel mogelijk te voorkomen (ik zeg "zoveel mogelijk" omdat geen afscheid kunnen nemen van je dierbare ook traumatiserend is), dan is het een kwestie van door de zure appel heen bijten. Ik zou er wel moeite mee hebben gehad als afgelopen dinsdag geen enkele versoepeling in het vooruitzicht werd gesteld. Omdat uit de cijfers is gebleken dat versoepeling langzaam weer mogelijk moet zijn. Die versoepeling komt er dan langzaam ook. Ik kan de lijn prima volgen.

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Smaragd:

niet met de Rutte meute meelopen

Wat is jouw bezwaar tegen het beleid van het kabinet? En wat zou jouw voorstel zijn?

Misschien dat iedereen zich 'rebels' gaat gedragen, nichtjes en neefjes op de mond kust, zich laat bepotelen door feestende bouwvakkers, gaat lunchen met weetikveelwie en daarvoor en daarna zorg verleent aan bejaarde hulpbehoevende mensen? En dat mensen die afstand houden van anderen worden weggezet als simpele, hysterische meelopers?
Ah ja, dat zal de problemen zeker oplossen :lips:

Wat denk je nou? Dat de besmettelijkheid, de verzorgingshuizen waar zowat de helft van de bewoners sterft, de landen waar de lijken op een hoop in een gat geflikkerd worden allemaal verzonnen zijn? Dat Rutte maatregelen bedenkt speciaal om Smaragdje dwars te zitten? Dat het jou niet aangaat? Dat jij het verwende recht hebt om je eigen idiote(?) gang te gaan?

Gottegot, het leven zit eens een keertje niet helemaal mee, er wordt gevraagd om een paar maanden zelfbeheersing om zodoende levens te sparen... neeeeeee zeg, hoe dúrven we om dat van Smaragd te vragen, daar kan Smaragd helemaal niet tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerste bus met plexiglas bij de chauffeur uitgerust. 

Klinkt misschien heel stom, maar raakt me ook. Weer zon stapje verder, zon stapje concreet. Terwijl het op zich natuurlijk niets voorstelt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Sowhat:

@takeiteasy je mag nog steeds naar buiten, als je maar 1,5mtr afstand houdt. Zelfs kun je nog met iemand afspreken maar wel 1,5 mtr afstand. Oudere mensen die nog thuis wonen zouden zelf kunnen kiezen wat ze het belangrijkste vinden, kwaliteit of kwantiteit van hun resterende levenstijd.

Ik merk bij nogal wat ouderen dat ze dat ook doen. En dan niet lichtzinnig, maar in samenspraak met de huisarts: ze willen dan ook geen beademingsplek innemen. En stil, zonder er verder veel over te praten. Weer anderen zitten 100% binnen, doodsbang. 

Dat is die oudere volgevroten generatie waar ik op schold. Shame on me. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Jopie:

Eerste bus met plexiglas bij de chauffeur uitgerust. 

Klinkt misschien heel stom, maar raakt me ook. Weer zon stapje verder, zon stapje concreet. Terwijl het op zich natuurlijk niets voorstelt. 

Jawel het stelt wel wat voor. De klinische afstand die je van elkaar moet bewaren, met een stuk plastic.

Ik mis de nabijheid. Niet alleen van familie, vrienden en collega's. Ook van de caissière en de buschauffeur. Geen ontmoeting of afspraak bezegeld met een handdruk. Een schouderklop. Drie kussen. Een aanraking. Elkaars nabijheid voelen samen op een bankje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Lonster:

Ik mis de nabijheid. Niet alleen van familie, vrienden en collega's. Ook van de caissière en de buschauffeur. Geen ontmoeting of afspraak bezegeld met een handdruk. Een schouderklop. Drie kussen. Een aanraking. Elkaars nabijheid voelen samen op een bankje.

Waar ik het gebrek aan deze behoefte nooit echt als een gemis heb ervaren, daar realiseer ik me nu zo langzamerhand dat ik dit gebrek op mijn
lijstje 'zegeningen' mag gaan plaatsen. M'n lijstje zegeningen is, nadat ik stopte met drinken en inzichten verwierf over 'het waarom' van m'n drinken, sowieso
al veel langer geworden dan ik voor en tijdens m'n actieve verslavingstijd bedenken kon. En zo nu en dan realiseer ik me dan ineens wéér zo'n voorrecht.
Het barst echt van de voorrechten, zegeningen, cadeautjes. Ik moet ze alleen wel ontdoen van hun sluier van 'gewoon', of juist van hun vermomming van 'gebrek'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lonster:

Jawel het stelt wel wat voor. De klinische afstand die je van elkaar moet bewaren, met een stuk plastic.

Ik zie überhaupt niemand meer :mellow:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Merkel zei net nog op het journaal dat we nog maar aan het begin staan van de pandemie. Dat denk ik ook. 

Ik moet met mijn moeder een gesprek gaan hebben. HET gesprek?! In haar plaats zou ik het wel weten. Denk ik nu. Maar ik ben haar niet. Hoe te handelen? 

Intussen gaat het werk door, veel werk. Ik zit thuis niet goed en mijn arm gaat pijn doen. Zwemmen hielp altijd zo goed. Eens kijken wat ik doen kan. 

En adem....adem.....adem. Laten we elkaar bijstaan, niet afvallen.  Alsjeblieft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja gekke wereld zo met alle afstand en het met een boog om elkaar heen lopen. Ik mis ook iedereen, echt iedereen. Gelukkig man en kids thuis en een fijne tuin en 3 kleine poesjes, 2 zijn nu 13 weken oud, zo gezellig. Toch die heerlijke knuffelwarmte, geen 1,5 meter afstand..

en hier ook droge afmelding dus! Welterusten voor iedereen en mogen we morgen weer goed doorzetten! 

bewerkt door Pats

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ik verbaas me. Hoe klein mijn cirkeltje is, hoe prettig ik het vind. Maar ook: mijn dochter die ziet hoeveel ik.bel voor mijn werk, veel praat. Dat is eigenlijk altijd zo. Terwijl ik stilte juist steeds prettiger vind. Interesting....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook een droge afmelding, niet echt wat bijzonders meegemaakt om te melden. Behalve droog blijven, da’s voor mij bijzonder. 

Ik moet wel wat eerder met mijn kont dat bed uit. Na wéken thuiszitten zal dat wat probleempjes geven. Opstaan vóór tien uur lukt mij nooit 

Fijne avond en tot morgen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een lekkere slagroomtompouce gehaald vanmiddag bij de warme bakker. Met een vlaggetje!

Na de spinazieprak, was daar nog wel een plekje voor.

Had een wat mindere dag vandaag, gewoon, omdat ik alles zo vreselijk mis en ook omdat ik wat bozig word, van mensen, die alle maatregelen aan hun laars lappen.

We moeten hier samen doorheen toch? 

Ik ga voorlopig echt niet naar mijn kleinkids hoor. Als je echt goed logisch nadenkt, dan kan dat gewoon niet, natuurlijk is dat verlangen er wel..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het virus niet over 2 jaar weg is. De maatregelen zullen snel versoepelen en dat moet ook wel. Snap heus wel dat ze willen dat mensen het allen(meesten)geleidelijk zullen gaan krijgen(verspreid). Dat is logisch en heeft ook met de inrichting(onderbezetting) van de gezondheidszorg te maken. Velen vinden het geweldig van Rutte zijn rust, kalmte en bemoediging(niet hij alleen natuurlijk/beleid, hij volgt ook maar op wat hem gezegd wordt) maar komt ook door dat zelfde beleid. En daar hoorde je destijds nauwelijks niemand over. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren en natuurlijk zijn ze bezig om de complicatie van dit virus sneller te ondervangen(longontsteking/benauwdheid) En dat ik mensen daar mee voor de neus stoot, soms gaat dat zo. Voor Nancy vind ik het heel erg en heb ik ook geuit. Alleen schokkend dat ze vorig jaar niet elke dag de besmette/doden opnoemde van de heersende influenza, die getallen waren veel hoger. Maar goed, ga er geen discussie meer over aan, heeft geen nut. Virus gaat er niet door weg. 

Ga zelf door een lastige tijd net als velen denk ik hier en heb toch een leuke dag gehad sorry. Je moet er zelf iets van maken, hoe naar het ook allemaal is. Kom meer in mijn kracht en dat wil ik zo houden. En een eigen mening mag, kan niet zo goed tegen meelopers. Dat is mijn interpretatie idd!

Ga muziek luisteren en dan lekker :moon:

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken, daar gaat uiteindelijk het forum ook om :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Bor:

Ik zal het jullie maar niet aandoen maar je zou toch  bijna Joh. de Heer 256 hier posten:(

Ik heb het altijd een mooi lied gevonden Bor. En nog. Ook ik mag mijn zegeningen tellen, er is in mijn omgeving gelukkig nog niemand ernstig ziek geworden of overleden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Cleo66:

Ik moet ook veel meer langs me af laten gaan . Wat een  gedoe weer hier .  De aanval word weer ingezet blijkbaar.  En ja ik voel me slachtoffer . 

Op social media word opgeroepen tot demonstratie op 28 april , dan wel 5 mei. Tegen de lockdown.  Serieus ?! Ik kan hier dus ook niet tegen. 

Ik probeer iedereen zijn mening te begrijpen en niet te oordelen.  Maar het kwetst soms zo enorm . Het komt dan te dichtbij of zo .  

En ja dan kan ik ook maar  beter uitloggen ........

Die aanval is voor mij bedoeld, ik maakte de opmerkingen. Dan wel niet, dat het Bor haar schuld zou zijn als haar vader zou stikken, maar goed. Denk dat het voor mij beter is dat ik hier uit ga loggen en verdwijn. Een paar hoofdrolspelers hier en de rest hangt erbij. @Smaragd ik had je hoog zitten, ik als simpel mens. Maar simpel of niet, het maakt me niet uit, noem mij zoals je mij wil noemen. Mij raak je er niet mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon blijven @niks, je komt hier voor jezelf uiteindelijk. Blijf je verhalen vertellen. Ik log beter nu idd even uit!

Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je neerzet, net als ik. Althans dat mag ik hopen.

Morgen vroeg op, veel te doen en ja zal maar niet zeggen wat ik WEER ga doen.

Trusten :moon:

bewerkt door Smaragd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@niks, ik heb geen idee waar deze discussie over gaat, ik heb niet genoeg gelezen de laatste tijd.

Uitloggen is één ding, maar moet je dan ook verdwijnen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...