Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 september 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen. 

Vandaag laatste dagje op mijn oude werk. Gisteren een afscheidsfeestje gehad en dat gaan we vandaag in de namiddag nog eens dunnetjes overdoen. Maar dan zit het afscheid er ook echt op en kan ik aankomende week dan echt beginnen met mijn nieuwe baan. 

Maar nu eerst koffie, de dagdraad van gisteren terug lezen en dan de badkamer in. Volgens mij wordt het een mooie dag :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het zonnetje schijnt alweer. 
"Ze" zeggen dat het de laatste mooie dagen gaan worden van deze zomer... 
.... maar ja, dat hebben 'we'  al vaker gehoord dit jaar. 
Dus, bakje om de dag te beginnen maar. 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                        Gerelateerde afbeelding            Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 tegen mij mag je ook zeuren over roken. De bedoeling was met het roken te stoppen, maar ik kwam tot het besluit dat dat helemaal niet kan als je de hele dag lam bent. Dus eerst de drank uit het systeem en dan het roken. Ik ben er ooit 10 jaar vanaf geweest met Allen Car. Ben weer begonnen toen de sigaretten van mijn zoon overal lagen.. Rare is wel dat ik alleen thuis rook, nooit op vakantie oid. Maar thuis wel heel veel. Bedoeling is dus om na een volgende vakantie te stoppen. 

 

bewerkt door Penny
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Ha,ha Bor, ik moet stiekem toch wel een beetje lachen hoor, dat jij zo moet lijden  :lol:
Maar snap het ook heel goed hoor
Zelf ook tig keer gestopt, en oh, oh wat moeilijk was dat
Gelukkig nu alweer 28 jaar geleden definitief gestopt met roken
Tot op de dag van vandaag erg blij, dat het uiteindelijk gelukt is
Dus ik zou zeggen; zet hem op !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@knakker lieve ezel zet hem op.:heart: Oh @Cleo66 ik herken dat zo goed wat je zegt over zeuren over roken en dat je bang bent de moraalridder uit te hangen. Ik heb zelf ook lang gerookt, vooral als ik dronk ging het achter elkaar door. Ik dwong mezelf om soms een paar dagen niet te roken, dat ging me eigenlijk best goed af, kon ik mezelf wijsmaken dat ik het in de hand had. Totdat ik erachter kwam wat roken eigenlijk is (jouw bovenstaande verhaal) en dat ik ook gewoon verslaafd was. Toen ben ik gestopt en wil het liefst iedereen deelgenoot maken van wat ik heb ontdekt over hoe roken echt in elkaar zit en die criminele tabaksindustrie. Maar wil ook niet dat mensen me gaan haten haha. Toch kon ik het niet laten om stiekem het boek De opluchting bij mijn vriend achter te laten. Hij is 62 en rookt al 45 jaar 2 pakjes per dag (vroeger zelfs 3) ook voor mezelf want ik vond het vreselijk om bij hem in die gore rook te zitten. Alles en alles was doordrenkt met tabak. Hij was echt kwaad waarmee ik me bemoeide en dat boek kon ik ook weer meenemen. Niet gedaan haha. Dit geloof je nooit: hij heeft t uiteindelijk (na anderhalf jaar) toch gelezen en is nu al 7 weken gestopt. Hij haat me soms wel omdat hij nog lastige momenten heeft maar vindt t ook weer zonde om te beginnen. @Bor zolang je jezelf blijft wijsmaken dat je het zal missen gaat t niet lukken, je bent gehersenspoeld als het ware en moet roken leren zien als wat het echt is: een smerige dodelijke rotverslaving die niks voor je doet, dat je denkt dat je het zo lekker vindt is alleen maar opluchting omdat je jezelf tijdens het roken heel even net zo voelt als een niet roker. Hoe onzinnig is dat? Amen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe snel de zucht naar roken verdwenen is en weg uit je systeem ligt grotendeels aan jezelf. Mij hielp het om van dat soort teksten, zoals Cleo en Rosee schrijven, te lezen. Om mezelf weer terug te brainwashen. Want om te beweren dat roken lekker is en je goed doet, dat is de verslaving die spreekt. Een mens is niet gemaakt om te roken, anders zou hij wel een schoorsteen hebben (quote van Allen Carr).

Met alcohol drinken is het niet helemaal hetzelfde, omdat het niet per se verslavend hoeft te zijn. Ik lees net bij de Wie is wie van iemand die drie jaar niet drinkt en daar dagelijks een gevecht voor voert. Dat klinkt erg naar en zou toch niet nodig moeten zijn lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...