bumperjim Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden 1 uur geleden zei Bob: Het effect dat je het een of meerdere keren geuit of opgeschreven hebt kan al een begin zijn van het van je af kunnen zetten in real life, het los kunnen laten. Lijkt mij ook.
Reacher Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Q 🧡. Jij hebt het recht om je verhaal te vertellen. En aan degene die hebben verzocht om censurering: wij hebben het recht om Q te lezen. lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden 2 uur geleden zei Bob: Het effect dat je het een of meerdere keren geuit of opgeschreven hebt kan al een begin zijn van het van je af kunnen zetten in real life, het los kunnen laten. Het hoeft inderdaad niet voor de eeuwigheid bewaard en/of gepubliceerd te worden, die herinneringen. Daar ga je zelf over. Ik begreep dat Quinn het op verzoek heeft weggehaald, dat het dus niet zijn keus was. Reacher reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Lijkt me meer een moderator verzoek. Snap ik ergens wel maar ergens anders ook weer niet. Delen is helen.
Bob Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Hoe het ook zij, het belangrijkste is het uiten en op den duur misschien zelfs los kunnen laten, niet het vasthouden.
Lika Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Ik kom maar niet verder dan lieve Quinn.
stroumfke Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden ik ben je draadje aan het lezen in stukjes daar ben ik wel even mee bezig
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Was al bijna de deur uit.... Lieve Quinn, ik vind het heel heel erg dat je je gedwongen voelt jouw stukjes te verwijderen. Blijf alsjeblieft schrijven, blijf delen.
Quinn Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Hi, het was een verzoek om op te letten wat ik deel omdat de heftigheid mensen kan triggeren. En dat wil ik niet, dus heb ik het zelf verwijderd. Het is ook niet okay om er mensen mee lastig te vallen, dat begrijp ik ook wel. Dus vandaar.
Reacher Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Hier log ik even voor in. IJspegel werkt thuis. En dan ga ik weer terug aan het werk. Echt. Het is wél ok. Je bent tot en met zorgvuldig met triggerwarnings, dat mensen toch gaan lezen is echt hun eigen keuze. Maar voorstel, omdat ik weet dat je je dit aantrekt en je anderen niet wil triggeren én omdat ik weet dat dit je enige uitlaatklep is: Schrijf wat je wilt delen en haal het dan na een aantal dagen weer weg. Zo kun je blijven oefenen in delen en in het ontvangen van reacties erop, zonder dat de moderator getriggerd wordt. Spirit en lady jane reageerden hierop 2
Mariposa Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Hier heb ik er ook zeker geen last van. Fijn juist voor jou dat je het kunt delen. Delen is helen toch? Graag, blijf schrijven!
Senna34 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik spreek even voor mijzelf. Ik heb hier ook geen last van. Ik heb het ook gelezen, en ik vind zeker dat je gehoord mag worden. Echter reageer ik haast niet op dit draadje, maar de reden is omdat ik de juiste woorden niet vind. Anderen zijn daar weer beter in, en dat vult elkaar weer aan. Je waarschuwde zelfs voordat je begon te schrijven. Dan is het de ander zijn keuze, om wel of niet te lezen. Dus het verzoek om een en ander te verwijderen vind ik overbodig lady jane en Lonster1 reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Quinn: Hi, het was een verzoek om op te letten wat ik deel omdat de heftigheid mensen kan triggeren. En dat wil ik niet, dus heb ik het zelf verwijderd. Het is ook niet okay om er mensen mee lastig te vallen, dat begrijp ik ook wel. Dus vandaar. Nee, ik ben het hier totaal niet mee eens @moderator. Het is belangrijk dat Quinn zich vrij kan uiten en dit is voor hem dé veilige plek, met net voldoende anonimiteit om dat te leren. Dat is cruciaal voor zijn leven, zijn gezondheid en om alcohol de baas te worden. Dat jij/jullie nu zeggen dat hij mensen kan triggeren maakt het wéér moeilijker voor hem. Quinn waarschuwt bij ieder bericht dat het heftig is dus iedereen kan voor zichzelf kiezen om het al dan niet te lezen. @moderator ik zou graag zien dat je dit verzoek aan Quinn intrekt en dat je hem in plaats daarvan aanmoedigt om zich te uiten. Ik heb nog van niemand gehoord dat ze zich hierdoor getriggerd voelen om te gaan drinken, jij wel? @Quinn, je vált ons niet lastig, ik vind het een eer dat je je met ons veilig genoeg voelt om dit te doen. 3 uur geleden bewerkt door Yana lady jane, Lonster1 en Senna34 reageerden hierop 2 1
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @moderator, ik ben het eens met Yana. Dit is juist een plek waar we leren om te gaan met triggers. Ikzelf kreeg ooit een waarschuwing dat de foto van een bonbon werd weg gehaald. In de vorm zit vaak of hazelnootpraliné of iets met drank (ik kan even niet op de naam komen) Een frummer vond het haar triggeren. Zelf vond ik het overdreven, maar legde me erbij neer, want geen belangrijk iets voor mij. Deze stukjes zijn dat wel. Voor Quinn, mijzelf en anderen. Het geschrevene is zelftherapie, het levert bij mij/ons ook verwerking op van onze eigen trauma's. Juist hier is het belangrijk medestanders te weten. Weten dat lijden voor iedereen een ander gezicht heeft. En er ook overeenkomsten zijn. Solidairiteit voelen. Ons laten raken/ontroeren/verontwaardigd zijn en vooral machteloosheid om al dit onrecht. Maar ook voelen dat heling kan. Nodig is. Moet. Om verder te kunnen. Lonster1 en Yana reageerden hierop 1 1
Maja Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @moderator: @Yana heeft het al duidelijk verwoord. @Quinn begint met duidelijke waarschuwingen. Zijn veilige haven mag hem en ons niet ontnomen worden! En @Quinn: Je valt mij/ons niet lastig. Verre van dat! 🫶 Spirit, lady jane en Yana reageerden hierop 1 2
Lonster1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 35 minuten geleden zei Yana: @moderator ik zou graag zien dat je dit verzoek aan Quinn intrekt en dat je hem in plaats daarvan aanmoedigt om zich te uiten. Ik heb nog van niemand gehoord dat ze zich hierdoor getriggerd voelen om te gaan drinken, jij wel? Mee eens, goed verwoord Yana. Quinn als je de disclaimer (triggerwarning) blijf gebruiken, zou jij hier gewoon ongecensureerd jouw verhaal moeten mogen delen en zelf bepalen of je dat later wilt weghalen of niet. Waarschijnlijk zijn er vele malen meer mensen die jouw openhartigheid wél waarderen. De beweegreden van de moderator begrijp ik niet goed, is het overvoorzichtigheid? Yana reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Quinn mag ik je trouwens nog even complimenteren met de mooie eenvoudige titel van jouw draadje. Je bent een schrijver, zoveel is wel duidelijk. Yana reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Lieve mensen, ik waardeer jullie steun enorm, echt. Maar het gaat niet om iemand die mij vertelt wat ik hier wel of niet mag delen. Mij is onder de aandacht gebracht dat mijn verhaal anderen kan triggeren, wat ik begrijp en niet wil. En het gaat mij erom dat dit hier daar wellicht niet de juiste plek voor is. Ik wil voor niemand een last of drempel vormen. Ook is vanuit de moderator zelfs aangeboden om daarin met me mee te denken. Ook heel aardig, niet nodig, ik red me wel. Ik red me hier al jaren min of meer mee tenslotte. Als ik me nou gewoon alleen richt op wat ze hier het acute trauma noemen, weer gewoon de straat op durf en functioneren kan, dan schuif ik de rest wel weer achter een muur en sta ik weer gewoon waar ik stond. Ofzo. Weet ik veel. Als ik het over lees, klinkt het minder logisch dan daarnet. Food for thoughts. Of ik durf gewoon niet meer, dat kan ook.
Reacher Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 37 minuten geleden zei Quinn: Als ik me nou gewoon alleen richt op wat ze hier het acute trauma noemen, weer gewoon de straat op durf en functioneren kan, dan schuif ik de rest wel weer achter een muur en sta ik weer gewoon waar ik stond. Ofzo. Weet ik veel. Als ik het over lees, klinkt het minder logisch dan daarnet. Food for thoughts. Of ik durf gewoon niet meer, dat kan ook. Daarom hoop ik echt (keer een triljoen) dat je óók de trauma’s blijft delen. Want het is de enige manier waarop je deelt. En anders dan ben je precies waar je begon. En dan haal je het zelf na een tijdje weer weg. Want het kan jezelf ook blijven triggeren, en dat is de bedoeling niet. En de moderator still sucks. Zo. Yana reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ja Quinn, je hebt het ideale excuus om de shit niet meer te delen in je schoot geworpen gekregen. Je moet het zelf weten natuurlijk maar ik hoop dat je het verzoek van de moderator naast je neerlegt en dapper doorgaat op het ingeslagen pad. ❤️
Lonster1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden De moderator sucks zeker. Hij/zij zou toch moeten kunnen bedenken dat dit het effect is van het verzoek. Dat je denkt 'laat dan maar zitten, ik zoek het zelf wel weer uit'. In jouw plaats zou ik denk ik nu stilletjes verdwijnen onder mijn steen. Ik hoop dat jij dit niet doet, ik bewonder je openheid. Het is goed om traumatische ervaringen meer in het licht te brengen en niet weg te stoppen uit angst dat anderen dit niet kunnen handelen of er over zullen oordelen.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Triggeren is op dit forum een overschat woord. Alsof we allergisch zijn voor konfrontaties. We hebben ze vaak hard nodig om te kunnen/durven veranderen. En voor de @moderator; als je zo bang blijft frummers te triggeren gooi je het kind weg met het badwater. Wie weet hoeveel mensen hier op deze prachtige draad, juist aangemoedigd werden, om zich ook te openen? Op deze site, thuis, bij hun therapeut of groep lotgenoten? Deze onzichtbare groep wordt nooit genoemd. We blijven echt allemaal verantwoordelijk voor ons eigen gedrag. Ook verslaafden.
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Spijtig. Fuck de triggers. Tear down the wall. lady jane reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 uur geleden zei Maja: @moderator: @Yana heeft het al duidelijk verwoord. @Quinn begint met duidelijke waarschuwingen. Zijn veilige haven mag hem en ons niet ontnomen worden! En @Quinn: Je valt mij/ons niet lastig. Verre van dat! 🫶 Sluit ik me volledig bij aan.
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Helemaal met voorgaande eens. Blijf ajb delen wat je wilt Quinn!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden