Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Hai. Goed, daar gaan we weer dan. Ik ben Quinn, inmiddels al ruim dertig jaar een problematische relatie met onder andere alcohol, in combinatie met depressies. Perioden van stoppen, perioden van excessen en niks ertussenin. Vandaag is mijn elfde nuchtere dag in deze periode van stoppen. En het blijft verdraaid moeilijk. Naast alcoholist ben ik vader, partner, in het gelukkige bezit van een flexibele baan&baas, schrijver en dromer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Quinn.. het blijft inderdaad ontzettend moeilijk, maar je bent weer op de goeie weg. Wat je schrijft .. "goed daar gaan we" weer slaat ook op mij. Gisterenmiddag laatste glas gedronken en hup lippen gestift en we gaan er weer voor. Op naar een lange nuchtere periode en hopen dat het voor de rest van mijn leven zal zijn, maar dit x probeer ik het ook stap per stap te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Waarom het nu wel zou kunnen lukken? Well, de vorige keer dat ik een lange periode nuchter was, had als basis een intensief hulpverleningsprogramma. Daar ben ik mee gestopt, maar veel te vroeg. Nu is het dus zaak om de onderliggende problematiek daadwerkelijk aan te pakken. Dat is zwaar en moeilijk, maar ik werk hard.

Wordt het blijvend nuchter? Dat dirc ik nauwelijks te hopen, maar minder, kortere en minder heftige terugval is ook verbetering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het eigenlijk een soortgelijke situatie. Ben lang alcoholvrij geweest en dat is me gelukt door er echt alles aan te doen. Therapie, veel lezen, wandelen, rust nemen, mindfulness en heel gezond te eten.. Op het moment dat het beter met me ging ben ik overmoedig geworden. Ik ben dus niet opnieuw beginnen drinken uit miserie, maar opnieuw stilletjes beginnen mee een glaasje drinken op het werk op vrijdagavond. Zakenlunch ah ja doe mij ook maar een glaasje cava, tot er weer geen houden aan was. 

 

Nu gaat het lukken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............. maar minder, kortere en minder heftige terugval is ook verbetering.

 

Nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee.

Geen verbetering. Hooguit beetje anders, en altijd achteraf gezien. Geen verbetering.

Maak jezelf niets wijs. Als je terugvallen nooit leuk hebt gevonden dan is ook een kortere en minder heftige terugval

niet iets om blij van te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Positief blijven is heel belangrijk, iemand de put in praten is niet bevorderlijk. Voornamelijk in combinatie met depressies.

Daarbij vind ik het te prijzen dat iemand met depressies blijkbaar toch positief denkt!  :rose:

 

Mee eens. Maar dan wel positief denken over mogelijkheden, niet over dooie mussen.

Zolang je denkt in "periodes van stoppen" en niet in "gestopt zijn" doe je jezelf tekort.

Vooral als de "periodes van drinken" je zo'n pijn doen.

Ieder mens, depressief of niet, heeft het in zich om zonder alcohol normaal te kunnen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt. Zowel jij Kohtje als jij, Sheila, heeft gelijk en goede punten. Echt stoppen en klaar met alcohol is het beste. Maar ik geloof er niet meer in dat ik dat kan. Periodes wel, soms zelfs een jaar, maar het blijft op de loer liggen.

Psych was niet erg tevreden over mijn inspanning en gebrek aan vooruitgang. Moet echt wat doen aan mijn pessimistische en sarcastische kijk op het leven, denk ik.

Op naar de bedrijfsarts nu maar, hopen dat ie wat anders vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn bij mijn doen die periodes met drank zoveel pijn, ook bij de mensen die mij graag hebben. Laat dat alcoholmonster niet op de loer liggen door nu al de deur voor een stukje open te zetten en er niet 

meer in te geloven dat je het kunt. Je bent een pak sterker dan je denkt hoor. Geef het tijd en de vooruitgang komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn, wat maakt dat je er niet meer in gelooft dat jij het niet zou kunnen?

Ik neig ook makkelijk naar de wat donkere kant van het leven,

en na een aantal keer terugvallen ook bang geworden.

 

Angst is voor mij een slechte raadgever.

Ik weet nu dat het niet gemakkelijk zal zijn, ADB, 

maar toch ga ik ervoor.

 

Omdat ik voor mezelf kies.

De verantwoording neem voor mijn eigen leven en welzijn.

 

Daar horen ook mijn sombere gedachtes bij.

Ik leer er mee te dealen.

 

Quinn, jij bent het ook waard en kunt het ook.

Voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging. Dat wil zeggen, de leidinggevende constateerde dat het duidelijk voor geen meter gaat momenteel. We kennen elkaar al erg lang (ik ben bij hem afgestudeerd en gepromoveerd) en zijn voorstel is dat ik voorlopig minder, maar wel vaste uren aan een paar onderwerpen ga werken. Iets met weer structuur in dagen krijgen.

 

Vanavond is er weer een AA groep, dus daar maar weer melden ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo.. dat heb je dan ook weer overleefd..Je hebt er nogal een dag op zitten hé man. 

Zijn allemaal zaken die enorm veel energie kosten voor iemand die herstellende is. Let een beetje op hé, niet teveel op een dag.. die AA loopt niet weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer niet teveel "moetjes" op een dag te nemen. Dat hou je niet vol.. en als je aan de verleiding van de drank wil blijven weerstaan, gooi die wiskey gewoon weg.

Je doet zo je best.. nu verder doen Quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...