Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Quinn, ik weet niet hoe oud je bent, maar je

schrijft dat je vader bent;

wat voor vader wil je zijn?

De AA kan je daar beter bij helpen dan op de bank hangen

zeker als er nog drank in de buurt is.

Dag per dag Quinn, als kraaltjes rijgen,

ooit heb ook jij een mooie lange ketting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe eigenlijk hetzelfde, heb al heel veel gelezen hier en het helpt me wel. Mijn dag lukt aardig, voel me wel nog moe, maar dat kan niet anders als je 's nachts bijna niet slaapt.

Beetje gewerkt, maar dan dus van thuis uit. 

 

Zou vanavond ook voor de eerste x naar de AA gaan, maar weet het nog niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels *slikt* vijftig. Gern idee wanneer dat gebeurd is :o

Wat voor vader ik wil zijn? Eentje die er is, zorgzaam is, aandacht heeft. Ze zijn nu nog zo grappig en aanhankelijk.

Er is vrijwel geen drank in dit huis (mijn vriendin drinkt niet), afgezien van die verstopte flessen. Ja, stille alleendrinker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met alcohol hangt voor mij enorm samen met het verwerken en opruimen van oude trauma's en onverwerkte zooi.

Wat stoppen op de lange termijn op gaat leveren, is een stabieler, gelukkiger, gezonder leven. Ruimte voor anderen. Betere relaties met mijn partners. Minder ruzie. Misschien zelfs een langer leven.

Verwerken en oplossen, in plaats van wegzuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh.. partners.. meervoud?? ben wel ruimdenkend hoor maar toch. Quinn ik heb al mijn verstopte flessen leeg gegoten en in de glasbak gedaan. Hier komt eigenlijk ook al heel lang geen drank in huis. 

Ok.. ik ga al mijn moed verzamelen en vanavond toch naar de AA, bedankt Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm ja, ik loop momenteel bij een psycholoog voor de onverwerkte zooi en bij de verslavingszorg voor de alcohol en de rest. AD en antipsychotica gehad, maar dat werkte tamelijk averechts bij mij. Okee, ik slikte het ook beroerd, dus dat helpt niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het ook, tegelijk ook een van de basisproblemen waarvoor ik in therapie zit, al jaren af en aan trouwens. De afgrond, het slechte zelfbeeld, de angst voor dat wat ik mogelijk zou kunnen zijn.. Ah ja, niet de meest positieve persoon hier, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn, je schrijft "psych was niet erg tevreden over mijn inspanning en gebrek aan vooruitgang. Moet echt wat doen aan mijn pessimistische en sarcastische kijk op het leven, denk ik." Ga jij wel naar de juiste persoon? 
Je gaat niet naar iemand omdat op je donder te krijgen veronderstel ik..maar om hulp te krijgen. Ik weet het niet hoor, was gewoon even een bedenking. Ik ben lang in therapie geweest en ga volgende week terug en ik heb nog nooit 

het verwijt gekregen dat het niet snel genoeg ging.. Je moet naar iemand gaan waar jij je echt goed bij voelt en je niet tegenop moet zien om te gaan. Tip van Peetr bekijk zomergasten van Griet op de Beek VPRO-- schitterend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...