Spring naar bijdragen

Donderdag 26januari 2023


lady jane

Aanbevolen berichten

Je weet het niet @Etty, je maakt je nu zorgen over gedachtespinsels. Jullie zijn redelijke mensen, dat zijn de buren hopelijk ook en dan hebben ze gewoon een foutje gemaakt, dat kan de beste overkomen. Rustig gaan overleggen lijkt me een plan. :rose:

Het gebeurt mij wel dat ik verwácht dat mensen problemen gaan maken en daardoor al met een gestrekt been erin ga en dat helpt echt helemáál niet :)

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Yana:

Je weet het niet @Etty, je maakt je nu zorgen over gedachtespinsels. Jullie zijn redelijke mensen, dat zijn de buren hopelijk ook en dan hebben ze gewoon een foutje gemaakt, dat kan de beste overkomen. Rustig gaan overleggen lijkt me een plan. :rose:

Het gebeurt mij wel dat ik verwácht dat mensen problemen gaan maken en daardoor al met een gestrekt been erin ga en dat helpt echt helemáál niet :)

Haha, we hebben ook wel mensen aan de deur gehad die gelijk begonnen met: dit accepteren wij niet! 

Dat zou ons niet zo gauw gebeuren, we zullen gewoon eerst vragen of ze het hebben gezien.  Ben beniewd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Beatrix:

 

Een nieuwe dag en @rapilosgefeliciteerd met je verjaardag :present:

Meestal was een feestje wel aanleiding om een fles te ontkurken, maar dat ga ik vandaag zeker niet doen :

Wat er ook gebeurt, ik drink vandaag NIET !!

DAGPACT:
Quinn
Fonny

Yvonne
Mariann
Prana

Beatrix

zbb

 

Fijne dag iedereen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge mensen. Vanochtend werd ik wakker met overal over mijn handen felgele vlekken. Zomaar ineens, gisteravond zag alles er nog normaal uit. Ik dacht: een nieuw virus en ik zal wel spoedig sterven. Maar na enig nadenken vermoed ik dat het van de verse kurkuma komt die ik gisteravond heb staan snijden voor een gezond drankje uit de Magic Bullet. Nou ja.

@rapilos:rose::rose::rose:

@Etty: hoedt u voor de rijdende rechter! Ik denk ook dat met gewoon een vriendelijk gesprek heel veel valt te bereiken. Persoonlijk zou ik niet apart om die reden gaan aanbellen, dat komt op sommige mensen weer zo aanvallend over, maar het in een terloops gesprek een keer laten vallen. Misschien kunnen ze nog ergens een raam dicht timmeren anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Oskar:

@Etty: hoedt u voor de rijdende rechter! Ik denk ook dat met gewoon een vriendelijk gesprek heel veel valt te bereiken. Persoonlijk zou ik niet apart om die reden gaan aanbellen, dat komt op sommige mensen weer zo aanvallend over, maar het in een terloops gesprek een keer laten vallen. Misschien kunnen ze nog ergens een raam dicht timmeren anders.

Nou, in dit geval heeft het bedrijf dat de panelen plaatste een foutje gemaakt. Zij zullen dat moeten herstellen. 
Als de buren dat foutje niet zelf ontdekken en je wacht met het ter sprake brengen tot je ze in het voorjaar weer eens tegenkomt in de tuin dan zal het meer moeite kosten het bedrijf ervan te overtuigen dat ze even iets moeten rechtzetten. Zoiets kun je maar het beste direct melden. 
Dit gaat niet over het dichttimmeren van een raampje ter compensatie lijkt mij... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Maar inderdaad, je moet zo verschrikkelijk oppassen.... en een slechte verhouding met je buren wil je absoluut niet. 

@Yvonne, voor mijn deur staat nu mijn oude, uit elkaar gesloopte bed, om even op gisteren terug te komen.
Het busje komt morgen pas.
Dus heb ik gisteren bij een aantal buren aangebeld.
Dat die rommel maar tijdelijk is en ze er best wat bij mogen zetten.
Ik betaal tenslotte voor een busje vol.

Het probleem is nu dat een buurvrouw er allerlei dingen bijgezet heeft die nog best bruikbaar zijn.
What to do, what to do now?

Ik heb zelf geen ruimte meer, ben aan het ontspullen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Yvonne:

Nou, in dit geval heeft het bedrijf dat de panelen plaatste een foutje gemaakt. Zij zullen dat moeten herstellen. 
Als de buren dat foutje niet zelf ontdekken en je wacht met het ter sprake brengen tot je ze in het voorjaar weer eens tegenkomt in de tuin dan zal het meer moeite kosten het bedrijf ervan te overtuigen dat ze even iets moeten rechtzetten. Zoiets kun je maar het beste direct melden. 
 

Precies Yvonne, beter direct reageren. Er zijn vast ook termijnen waarbinnen je bij een bedrijf dit kunt aankaarten.  Als je het dan terloops laat vallen ergens in de lente is het: waarom heb je dat nou niet eerder gezegd? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Dank voor alle felicitaties, heel leuk !

En @lady jane, natuurlijk dank voor de heerlijke taart.
ik ga ervan smullen hoor !

En nu snel wat boodschappen doen.
Hoewel ik het niet echt vier voor de familie (wel voor de kinderen), komt er later op de ochtend toch nog een zusje opdagen.

Dus; aan de slag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Vandaag werken en naar 'the banshees of Inisherin'  Zin in. 

Buren hebben eergisteren zonnepanelen laten plaatsen, over de erfgrens zo te zien. Geen zin in. 

Doe je een recensie later? Ben benieuwd naar die film, maar nog niet gezien.

@niks fijn dat het zo goed gaat! Ik duim voor morgen weer met z'n allen naar huis.

@Roberto met het gehuurde busje eerst langs de kringloop en dan door naar de stort?

Sinds een paar dagen heb ik een personal assistant, zo eentje die mijn afspraken en mail en rekeningen enzo doet. Ik geloof niet dat dit huwelijk lang gaat duren, wat een drammerd. Meer koffie, veel meer koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

Precies Yvonne, beter direct reageren. Er zijn vast ook termijnen waarbinnen je bij een bedrijf dit kunt aankaarten.  Als je het dan terloops laat vallen ergens in de lente is het: waarom heb je dat nou niet eerder gezegd? 

 

Met 'terloops' bedoel ik ook niet 'ergens in de lente'. Maar slechts dat wanneer je het ergens tussendoor ter sprake weet te brengen het minder zwaar en aanmatigend overkomt. Ik spreek zelf mijn buren ook buiten de lente. Maar kiek moar. Ik bemoei mij wederom met andermans zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Quinn:

@Roberto met het gehuurde busje eerst langs de kringloop en dan door naar de stort?

@Quinn, misschien heb ik mij hier weer eens verkeerd uitgedrukt.
Ik heb een busje, inclusief personeel ingehuurd.
Die gaan rechtstreeks naar de stort.

ps Je denkt toch niet dat ik zelf enige rijvaardigheid heb?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Gefeliciteerd @rapilos!!:rose: Fijne dag. Lastig @Etty die zonnepanelen, misschien nieuwsgierigheidsknop aan en het zien als een oefening voor jezelf hoe je dit aanpakt met je buren? (Zo probeer ik dit soort dingen de laatste tijd) Die film wil ik trouwens ook nog zien, hoge verwachtingen van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Oskar:

Met 'terloops' bedoel ik ook niet 'ergens in de lente'. Maar slechts dat wanneer je het ergens tussendoor ter sprake weet te brengen het minder zwaar en aanmatigend overkomt. Ik spreek zelf mijn buren ook buiten de lente. Maar kiek moar. Ik bemoei mij wederom met andermans zaken.

Staat je vrij hoor:) We spreken deze buren als we ze toevallig tegen het lijf lopen op straat.  En dat is het hoi.   Wat uitgebreider als de voortuinen weer eens aan de beurt zijn.  In de lente dus.  

Zwaar en aanmatigend.  Dat zie ik niet. Eerder gewoon duidelijk. Iets waar je mee zit delen.  

Zo zie je maar. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...