Spring naar bijdragen

Donderdag 27 mei 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Etty:

Op naar de Gamma, ga aan de klus.  En even langs een tuincentrum, voor vrouwenmantel en ooievaarsbek. Daar houden slakken niet van, maar bijen wel las ik. 

Fijne dag allemaal. 

Klopt Etty. Ik kwam niet meer op de naam. Ik heb veel ooievaarsbek in mijn tuin gezet (toen de hosta’s opgegeten waren) en geen probleem. Vrouwenmantel ook geen probleem. Ooievaarsbek (geranium grappig he, andere dan de balkonbakplant die geranium heet maar vlg mij pelargonium heet) is er in heel veel soorten. Nodosum breidt zichzelf heel erg uit ook nog! 
 

komt opeens weer allemaal terug. Grappig. Mis mijn oude plekje deze week. Dat had ik nog niet eerder. Snif.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Musashi:

Asperges op Vlaamse wijze :)

Daar ben ik benieuwd naar, wil je me vertellen wat die 'Vlaamse wijze' is?

Ik ben ook benieuwd naar de chili sin carne van @Yvonne, heb je misschien het recept voor me?

Ik heb al verschillende keren inspiratie gehaald uit de hier gedeelde maaltijden ... leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei spirit:

Wat denk jezelf? Stomme vraag trouwens. 

Ik vind het geen rare vraag en ben ook benieuwd naar jouw antwoord. Hoe helderder je voor jezelf weet waarom je niet wilt drinken, hoe makkelijker het wordt vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei spirit:

Wat???? Zo'n reactie had ik van jou nooit verwacht @Zbb.

Het is mij afgeraden door de arts. Niks geen smoes. Als je me niet geloofd, vraag het hem zelf. Wat voor de een goed werkt, kan voor een ander niet goed werken. Ben jij arts? 

Je weet zelf wat het beste voor jezelf werkt spirit. 
 

eerlijk naar jezelf kijken,wat heb ik nodig wat kan mij helpen wat heeft hetmij in het verleden opgebracht ...

als er iemand is/was die onvoorspelbaar drinkgedrag vertoonde(de)ben ik er wel een van. 

Met alle respect maar

wat Yvonne vanochtend ook al zei:

Ik weet niet of je het zelf ziet,maar je vervalt weer in jou oude patroon:hulp zoeken/aanvaarden in eerste instantie en niet veel later met bedenkingen komen .........

trap er niet in,dit lijkt stap 1 opweg naar ...  (een terugval)

en nee ik ben geen arts maar ken jou arts wel. 
 

en ik ben blij dat ik inmiddels een andere heb. 
 

 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei spirit:

Jij weet het ook allemaal wel he? Dus @Zbbhaalt zich naar beneden om op mij te reageren. Je ziet dit al 10 jaar dus je gaat er gelijk maar vanuit dat het mij nooit gaat lukken. Eigenlijk ben ik dus al opgegeven door jou. 

Nee, dat bedoelde ik niet. Ik hoop dat ZBB goed blijft gaan en zich niet laat meetrekken in jouw problemen. Of ik jou heb opgegeven doet er feitelijk niet toe, eerlijk gezegd blijf ik hoop houden, maar ik zie continu hetzelfde bij jou gebeuren: lees Yvonne en ZBB. Ook BJ stelt een goede vraag. Maar je ketst alles af en reageert weer zoals je altijd al reageerde. Helaas krijg je dan ook wat je altijd kreeg. Nogmaals, ik wens je zoveel beter. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei spirit:

 Wie ben ik om daar tegenin te gaan. Moet ik dan als een klein kind gaan stampvoeten om het toch te krijgen. Moet ik smeken? 

Ja ,ja eigenlijk wel. 
 

het gaat om jou e en om niemand anders. 
 

Soms moet je vechten om iets voor elkaar te krijgen. 
 

laat je niet afschepen meid

kies voor jezelf ,die arts zit nu thuis en heeft ze geld voor vandaag weer verdient,maar jij zit over een tijdje weer met de gebakken peren. 
 

omdat die kwakzalver te beroerd is om wat voor te schrijven. 
 

ik gun je zoveel beter :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Bij deze sluit ik mijn periode hier op het forum af en verwijder ik mijn account. 

Tijd voor iets anders. 

Het gaat jullie goed. 

Begrijp je compleet, velen volgden jou al, ik blijf nog even weer.

Snap je wel.

We houden contact via het echte.

Er bestaat meer dan een forum voor alcoholisten gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent trouwens niet ALLEEN alcoholist ook nog een mens, persoonlijkheid en meer en daar is weinig ruimte voor op dit forum, vind ik erg jammer.

Snap dat velen hun profiel opheffen hier en dat mag en kan. Ik krijg alleen bannen, dat kan ook. Dat is gemakkelijker, dat wel. Maar goed. Blijf jezelf en doe wat je wil mag en kan doen. Hier hou ik het bij, die dagdraaad is ook niks voor mij. Krijg er alleen maar ruzie.

Music, beter en mijn eigen draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei nancy:

Machteloosheid en frustratie. En geven om. Dat zorgt in ieder geval wat mij betreft voor mijn reacties. Beter maar niet meer doen .

Wel doen! Mits het jou niet teveel zelf raakt dat wel, moet je wel naar kijken.

Ik ga slapen.

Morgen op een baby van 3 weken passen en 3 kids erbij, nichtje wilde ook nog een vriendin erbij, heb gezegd NEE dat gaat mij teveel worden en te ver. Leuke dag gaat het worden en drink nooit ervoor wel soms na de prestatie maar kan niet want ik moet zaterdag werken, een NO go.

Trusten:moon:

Alle goeds hier 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei spirit:

Wat denk jezelf? Stomme vraag trouwens. 

 Nee het is de vraag waar alles mee begint, waar doe ik het allemaal voor, wat is mn motivatie. Zeker als je al 10 jaar zit aan te klooien moet je op een gegeven moment de essentiële vragen stellen, of opnieuw stellen.

Maar als je liever je account opheft als je een lastige vraag krijgt, dat kan ook natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei nancy:

Machteloosheid en frustratie. En geven om. Dat zorgt in ieder geval wat mij betreft voor mijn reacties. Beter maar niet meer doen .

"Geven om" dat doe ik al lang niet meer, niet om iedereen dwz. Anders staat idd de frustratie om de hoek. Verbaasd staan doe ik nog wel af en toe. Maar ook de verbazing is binnenkort op :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei knakker:

Eigenlijk wil ik juist nooit stoppen met ‘geven om”. Hoe zot het in het virtuele ook klinkt: de mensen op het forum zijn mij wel dierbaar.

Mij ook maar niet allemaal. Net als in het echt :)

Mn hart is gewoon niet groot genoeg en ik ga ook niet doen alsof. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...