Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 april 2021


Lika

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei lady jane:

koopjes halen is tegen het neg. reisadvies, al heel lang.
en Duitsland doet het veel beter dan Nederland
Nederland is minder streng, en dat merken we dus ook.
 

Was het maar zo simpel, Frankrijk is veel strenger dan NL maar het gaat hier nog een stuk slechter met de cijfers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zbb:

Ik ga over twee weken stoppen met roken,heb al een afspraak staan bij de praktijk ondersteuner van de huisarts voor een champix kuur :)

twee keer gestopt met champix, een keer ging goed en tweede keer werd ik er depressief van. Hoop het gaat je goed af. Succes alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yana:

Was het maar zo simpel, Frankrijk is veel strenger dan NL maar het gaat hier nog een stuk slechter met de cijfers.

dat is erg zat  natuurlijk, maar nu ging het dus om de grens tussen Duitsland en Nederland.
Ik begrijp ook alle tegenstrijdigheden niet hoor mbt corona en politiek, maar juist dit leek me wel logisch☺
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

dat is erg zat  natuurlijk, maar nu ging het dus om de grens tussen Duitsland en Nederland.
Ik begrijp ook alle tegenstrijdigheden niet hoor mbt corona en politiek, maar juist dit leek me wel logisch☺
 

nee mij ging het over het roken nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Zbb:

Ik ga over twee weken stoppen met roken,heb al een afspraak staan bij de praktijk ondersteuner van de huisarts voor een champix kuur :)

Mijn vrouw is destijds gestopt met behulp van champix. Dat was toen nogal iets nieuws en ze moest het
ook zelf betalen. De champix zelf heeft haar niet over de streep getrokken maar het kostte zóveel
dat ze het vertikte weer te gaan roken.  1 April was dat 20 jaar geleden.
Dus kun je toch zeggen dat champix haar geholpen heeft... :)

Zelf was ik toen nog teveel met alcohol aan het worstelen. Roken is nog steeds een ondeugd
van me. Wel ben ik een klein jaar geleden m'n sigaretjes in twee delen gaan roken. En warempel,
ik ben van zo'n 15 sigaretten per dag naar nu zo'n 7, 8 per dag gegaan. Maar de
rookmomentjes zijn nog even veel. Die zijn me ook moeilijk (=niet) af te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei lady jane:

iedereen is het zat inmiddels

Dat vind ik een twijfelachtig mantra. Het wordt door nieuwszenders en praatprogramma's op TV versterkt en bevorderd, zo niet veroorzaakt.

Zelf heb ik me op het begin al gerealiseerd dat het wel eens lang kon gaan duren en me voorgenomen te doen wat me verstandig lijkt, mede gelet op de richtlijnen en adviezen, en me niet ook nog eens zielig te gaan voelen want dat maakt het alleen maar erger. Het gevolg is dat ik al vrij snel aan de nieuwe situatie gewend raakte. Of het nu nog wat langer duurt of niet maakt me dan ook niet zoveel meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie bedoel je met stopper, @Etty?
En nee, ik voel me niet een matige. Elke (halve) sigaret is er één te veel voor de gezondheid.
Het is me met dit experiment duidelijk geworden dat een paar haaltjes aan een sigaret al
genoeg is om me weer even bevredigd te voelen, maar dat dit wel over de hele dag uitgesmeerd
nog steeds hetzelfde aantal trekmomentjes oplevert. Ik krijg dan wel wat minder gifstoffen
binnen, maar gif is gif. Ik rook minder (sigaretten) maar ik rook nog net zo veel (vaak).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei ikkanhet:

twee keer gestopt met champix, een keer ging goed en tweede keer werd ik er depressief van. Hoop het gaat je goed af. Succes alvast.

Dit word de derde keer champix,ik kom maar niet over die drie/vier maanden grens. :blush:
 

maar dat is iets om de volgende keer rekening mee te houden. 
 

bij mij werd me humeur juist veel beter door de champix,voelde me gewoon goed en blij. 
 

beetje raar in me hoofd dat wel,maar dat kon ik goed handelen  

het is als ik het goed heb ook een oud antidepressiva. 
 

hoe dan ook,deze keer moet het me lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, zo @Etty.
Nee, nee, ik zal iemand die wil stoppen, met wat dan ook, niet aanmoedigen om te minderen.
Als je wilt stoppen moet je alles in het werk stellen om te stoppen.
Zelf wil ik nog niet echt overtuigd stoppen met roken.
Met drinken was een ander verhaal. Het afhankelijk zijn van een middel zelf was niet
mijn allergrootste drijfveer om te stoppen met drinken, het was het tegen mijn eigen wil
ruïneren van m'n eigen leven plus de levens om mij heen. Dat ik dat zag gebeuren en
het zelf in stand hield dat dat gebeurde, ondanks vele pogingen om m'n drankgebruik zelf te sturen.
Dáár was maar één oplossing voor: geen alcohol.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Zbb:

Dit word de derde keer champix,ik kom maar niet over die drie/vier maanden grens. :blush:

Ik heb de volledige kuur niet volgehouden dus heb hier nog bijna volle doos liggen. Nu vraag ik me af of ik daar nu gewoon zo mee kan herbeginnen of moet ik die beginkuur terug nemen? Weet iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...