Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 april 2021


Lika

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Kohtje:

Zelf wil ik nog niet echt overtuigd stoppen met roken.
Met drinken was een ander verhaal. Het afhankelijk zijn van een middel zelf was niet
mijn allergrootste drijfveer om te stoppen met drinken, het was het tegen mijn eigen wil
ruïneren van m'n eigen leven plus de levens om mij heen. Dat ik dat zag gebeuren en
het zelf in stand hield dat dat gebeurde, ondanks vele pogingen om m'n drankgebruik zelf te sturen.
Dáár was maar één oplossing voor: geen alcoho

Bij mij idem. Roken geeft me niet zo’n slechte korte termijn gevolgen...lange termijn zeer zeker wel...maar ben ik (nog) niet zo aan toe...of zoiets...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Pasen in kleine familiekring gevierd, mn moeder gelukkig al vaccinatie gehad. Alleen is jongste zoon nu ineens snipverkouden, straks afspraak maken voor coronatest:(. @Smaragd van harte en 48 is hartstikke jong;) ik hoop dat je een goed jaar krijgt en meer rust vindt.:rose: Wat ik altijd zo gek vind is dat rokers zeggen 'dat laat ik me niet afnemen.' Hoe fijn is het om van een verslaving af te zijn? Of je er nou 7 rookt of 1 of een pakje je houdt die ellende in stand. En als je al een slechte gezondheid hebt ben je toch wel gek om ermee door te gaan. Je wilt toch niet afwachten totdat je eraan overlijdt? Zal wel ergernis oproepen dit maar gun niemand zo'n afschuwelijke pijnlijke dood. Amen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rosee:

... Of je er nou 7 rookt of 1 of een pakje je houdt die ellende in stand. ...

Jij zegt ellende, ik zie, voel, ervaar die ellende nog te weinig persoonlijk, denk ik, waardoor
ik het nog steeds maar als ondeugd en klein persoonlijk genoegentje blijf zien.
Geloof me, ik probeer al jaren om het anders te zien, maar bij elke stop kwam deze
redenering weer als winnaar uit de bus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. 't Is nog net morgen, dus goedemorgen mag nog net. Had jou niet als roker ingeschat @Musashi 

@Reacher wil je niet weer van die enge dingen in m'n bed leggen? Pure horror :O

Kan of wil ook niet stoppen met roken @ikkanhet al weet ik ook wel dat het niet gezond is. Kom op, ik ben al met zoveel dingen gestopt en geminderd, die nicotine moet ik hebben.

@Smaragd van harte. Ik wens je veel taart vandaag. En tegelijk lente en sneeuw op je verjaardag, hoe vaak komt dat nou voor?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Rosee:

Zal wel ergernis oproepen dit maar gun niemand zo'n afschuwelijke pijnlijke dood. Amen;)

Mijn zusje is overleden aan longkanker maar het was geen afschuwelijke pijnlijke dood, het was een rustig, liefdevol, kalm sterven. Ze had zichzelf gelukkig vergeven dat het haar niet gelukt was om te stoppen met roken.
Dat neemt niet weg dat ik blij ben om van die verslaving verlost te zijn maar dat dreigen met een vreselijke dood dat helpt volgens mij niemand, iedereen weet al wel dat het niet goed is voor je gezondheid (en het doet mij denken aan dreigen met de hel als je je leven niet 'betert').

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

4 minuten geleden zei Cleo66:

Roken is de enige verslaving die je werkelijk totaal niets brengt

Precies

En dus in mijn ervaring ook echt wel anders dan alcohol. Binnen korte tijd ben je fysiek geheel los van de behoefte aan nicotine. De rest is inderdaad mindfuck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana het is niet mijn bedoeling om te 'dreigen' maar t kan me zo kwaad maken dat de tabaksindustrie zo diep zijn tentakels in deze maatschappij heeft en zoveel doden op zn geweten heeft en dat dit nog steeds doorgaat. Volwassenen moeten het lekker zelf weten maar ik zie bijvoorbeeld van dichtbij hoe kinderen voor de bijl gaan. Voor iedere dode een replacementroker. Mag best hard tegen worden opgetreden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is echt een verschrikkelijk iets. Het is mijn eerste verslaving (Omg klinkt bijna positief als eerstgeborene :-( Ik zag als kind letterlijk mijn grootvader sterven aan sigaretten, hersenbloedingen en verlamming en toch blijven doorroken. Ik kon dat niet vatten waarom en hoe hij dat kon, wilde weten wat het was om ‘verslaafd’ te zijn... en zo dus zelf begonnen....tja hoe dom kan je eigenlijk zijn...wel als kind de belofte om nooit een rokende moeder te worden...en zie mij hier nu...ja kan me heel erg verdrietig maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus. Ja, ik ben een voorbeeld. Een uitstekend voorbeeld van hoe het beter niet te doen. Roken doe ik al meer dan veertig jaar, met af en toe een poosje niet. Zoals ik al schreef, ik weet dat het ongezond is, vind er niks gezelligs aan en adviseer het niemand. Voor mij is roken een manier om frustratie kwijt te kunnen. En ik heb veel en vaak last van frustratie.

Maar ik drink niet. Al 19 dagen niet. Vandaag dag twintig. Lijkt wel of ik aftel zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn beste vriendin is aan longkanker gestorven, net 60 geworden.
Toen ik afscheid ging nemen zat iedereen aan de sigaret, zij met
een slang aan het zuurstof. Toen iedereen weg was, wilde ze graag
met haar man en mij naar de chinees; nog 1 x gezellig uit eten.
Er ging een mini zuurstoftank in een rugzakje mee. Het was lachen, huilen
en herinneringen ophalen. Echt gezellig, hoe tegenstrijdig ook. Nog elk
jaar zie ik haar kleindochter rouwen om haar op FB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Musashi:

Ik heb de volledige kuur niet volgehouden dus heb hier nog bijna volle doos liggen. Nu vraag ik me af of ik daar nu gewoon zo mee kan herbeginnen of moet ik die beginkuur terug nemen? Weet iemand dat?

In de beginkuur zitten een aantal tabletten die minder milligram werkzame stof bevatten. 
 

je zou er een aantal doormidden kunnen breken misschien voor de eerste dagen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rook alleen als ik drink. Ook rookte ik dan een blowtje. Dus 2 liter wijn, 1 pakje sigaretten en 2 blowtjes per week. Nu ik geen wijn meer drink rook en blow ik ook niet meer. 
 

Het scheelt me behalve mijn gezondheid dus ook een hoop geld :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...