Maja Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 (bewerkt) Goedemorgen! Het ritme van opstaan door de week maakt dat ik nu al wakker ben. Ik houd hier wel van. Nog wat lezen, de eerste zingende vogels op de achtergrond. Langzaamaan op gang komen. Straks een bakkie leut van @Yvonne. Eerste deel ochtend mantelzorg opstaan/medicijnen/ontbijt moeder. Daarna opruimen en de was en vervolgens naar buiten voor een lange wandeling. Deze keer bos en duinen. Heerlijk! De afgelopen weken wankelde mijn plaats in het jaarpact regelmatig. Veel te nemen beslissingen en hieruit voortvloeiende nieuwe dingen moeten opstarten. Wat wilde ik graag verdoven, even geen spanning in buik en hoofd. Geen gemaal. Toch iedere keer de flessen wijn in de supermarkt met pijn in het hart teruggezet, de bestellingen bij thuisbezorgd.nl met ‘echte’ flessen wijn (lees: niet die lullige kleine flesjes met twee slokken inhoud) toch niet besteld. En regelmatig hier op het forum bij gelezen. Niet gepost omdat ik niet goed onder woorden kan brengen wie/wat/waar/hoe. Maar meelezen hielp/helpt ook. Dus dank voor jullie berichten. Terugval dreigt nog steeds. Wel in rustiger vaarwater. Nu nog zenuwen en onzekerheid kwijt en dat stemmetje in mijn hoofd tot stilte krijgen. Het gaat lukken/ het moet lukken. Voor iedereen een zo zorgeloos mogelijke, zonnige dag! 27 februari 2021 bewerkt door Maja Kohtje, Rosee, Lieke7777 en 6 anderen reageerden hierop 9 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 (bewerkt) Goeiemorgen allemaal, Heel herkenbaar allemaal @Maja af en toe die verdoving, die roes. Maar erna dat is allemaal niet zo leuk en daar blijf ik nu aan het denken als ik trek/craving heb. De spijt de volgende dag, het vervloeken van mezelf omdat ik weer zo'n dom uilskuiken ben geweest. Me afvragen hoe vaak ik nog dezelfde idiote fout zal maken. En het pijnlijke besef dat het sociale drinken wat ik zo graag zou willen kunnen voor mij helemaal niet is weggelegd. Wens je een super mooie dag @Maja 27 februari 2021 bewerkt door ikkanhet Tatum en Maja reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 27 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Dankjewel @ikkanhet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Prima gaan we hier verder, maar jij hebt 27 januari ipv feb. geschreven @Maja. Kun je dat aanpassen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 En wat hebben jullie een maand geleden gegeten???? Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Goedemorgen frummers, En goedemorgen @Maja en @ikkanhet. Petje diep af voor jou Maja dat je overeind blijft in deze periode! Je hebt er een enorme grote en zware zorg bij.... je stipt het af en toe even aan, maar verder doe je het 'gewoon' toch maar even. Vandaag weer aan de slag in de tuin. Ik zie nog geen zonnetje.... maar wat niet is kan komen. Bakje eerst maar Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tallie Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Goedemorgen @Maja wat herken ik dat dat willen verdoven. De spanning in het hoofd en buik. Gelukkig kan ik dan denken dit gaat over als ik om handen heb. Ook het denken kan ik drinken met de antabus komt regelmatig voor in mijn gedachten dat kan natuurlijk niet. Ik ga dan ook afleiding zoeken en dit helpt. Heel veel succes vandaag op naar een nuchtere dag voor iedereen Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 hahaha dat januari had ik niet eens gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 14 minuten geleden zei bumperjim: En wat hebben jullie een maand geleden gegeten???? schnitzel met friet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 27 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 43 minuten geleden zei Lika: Prima gaan we hier verder, maar jij hebt 27 januari ipv feb. geschreven @Maja. Kun je dat aanpassen? Oeps, nu begrijp ik de vergissing. Toch niet helemaal fris en fruitig dank @Lika! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Moghu allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Mogge! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 @Harp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 goeiemorgen frummers toch de kachel maar een graadje erbij zodat die aanslaat, net iets behaaglijker. Harp heeft even pauze aangekondigd Reacher. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 bah lees net op facebook dat iemand die ik ken via een chatroom maar ook al een paar keer persoonlijk heb ontmoet. Ook een weekend met mijn man en hij en zijn vrouw in Vlissingen geweest. Overleden op 61 jarige leeftijd. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 (bewerkt) Goedemorgen @Maja klinkt krachtig sterk ' toch te willen maar toch niet over het moment heen gaan . Herken het wel ' heb dat ook gehad ' zelfs een keer een uur lang met een glas in mijn handen gezeten en bedenken of ik wel of niet ging drinken ' het glas naar mijn lippen brengen en uiteindelijk besloten het niet te doen glas en de volle fles weggekiept .. Je staat in je kracht als je op die momenten toch de beslissing maakt om niets te kopen bestellen .. Topper .. 27 februari 2021 bewerkt door Lieke7777 Reacher en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 @Majalees je nu pas. Ja. Die spanning kwijt willen. Zo natuurlijk.... dát willen we. En je hebt véél op je bordje. En dat doe je allemaal. Fijn dat je gaat wandelen vanmiddag. Ik hoop op voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Ik zie ook nog geen dagpact @Statice, dan maken we er een: dagpact Statice Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Goedemorgen. Sterkte Maja, ik denk nog vaak terug aan wat jij een tijd terug op mijn draadje schreef, dat gaf me veel troost. Drank ter verdoving is een slechte ruil. Fijne dag allemaal. Beetje grijs hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 @Statice, heb je de Dagdraad gevonden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Goedemorgen, hier ook geen zon, misschien komt ie nog, straks eerst het huis poetsen. @Maja heel veel respect voor hoe je het allemaal doet en de verleiding van drank weerstaat. Stel dat je er toch aan had toegegeven, het had niks beter gemaakt, alleen maar tijdelijke escape en daarna katers en spijt. Maar ja, dat weten we allemaal wel en toch... @Quinn zet m op vandaag en voor iedereen die het nodig heeft. Wat is het forum toch waardevol voor mij geworden, hoe heb ik dat ooit zonder dit forum gedaan Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 27 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Wat lief en fijn alle steun- en oppepberichten! Ik en er blij mee. Het sterkt mij in de gedachte dat niet drinken toch altijd de beste keuze is, ongeacht stemming of situatie. Ik weet ook dat 1 slok de start van een binge zal zijn. Ik kan geen maat houden. De zorgtaak voor mijn moeder is zwaar, maar ik houd vol. Er is nu ook hulp van de thuiszorg bijgekomen (een van de moeilijke beslissingen). Het is wennen, maar gaat vast de scherpe randen wegnemen. Lang leve de frummers! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Lang leve de frummers!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 27 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 Ik kan het niet voor maja invullen @Renaldo61 alleen mijn ervaring delen vanuit mijn werk ' hulp inschakelen als je mantelzorger bent kan een hoge drempel zijn .. gevoel van falen zijn dat het je niet gelukt is . Zo heb ik vaak met familie gesproken die de thuissituatie niet meer aankonden met hun geliefde maar toch kiezen moesten voor externe hulp cq opname . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 27 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2021 10 minuten geleden zei Lieke7777: Ik kan het niet voor maja invullen @Renaldo61 alleen mijn ervaring delen vanuit mijn werk ' hulp inschakelen als je mantelzorger bent kan een hoge drempel zijn .. gevoel van falen zijn dat het je niet gelukt is . Zo heb ik vaak met familie gesproken die de thuissituatie niet meer aankonden met hun geliefde maar toch kiezen moesten voor externe hulp cq opname . Nou @Lieke7777: je slaat de spijker op zijn kop. Gevoel van falen speelt bij mij een grote rol; ook het feit dat we een stuk privacy moeten opgeven. (Er komen zorgverleners die je (nog) niet goed kent in huis ) Maar ook: is het verstandig om nu, in coronatijd, mensen in huis te laten komen. Sinds maart vorig jaar is op aandringen huisarts, niemand, zelfs mijn zus met man en kinderen niet, binnen geweest in het huis van mijn moeder. Is het niet beter om te wachten tot de kans op besmetting met corona minder is. Wat als ze nu besmet raakt, kan ik het mijzelf dan vergeven dat ik nu hulp van de thuiszorg vraag of moet ik nog even doorbijten. Dat soort gedachten en vraagstukken met bijbehorende spanning in hoofd en buik. Nu ik dit opschrijf biggelen de tranen over mijn wangen. Ik ben bang en weet niet of ik de juiste beslissing heb genomen. Rotcorona. En dan zeg ik het heeeeel netjes. Maar: niet gedronken! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden