Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 februari 2021


Maja

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei rapilos:

Heel veel craving gehad vanmiddag

Niet normaal, na zoveel maanden wilde zo graag eens heerlijk ontspannen met een flesje.

Niet gedaan, nu is het weer wat gezakt na het eten.

Maak mezelf maar wijs, dat ik er sterker uit zal komen

 

 

Dit lijkt me normaal toch. Ook mensen zonder alcoholverleden hebben wel eens zin in wijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rapilos:

Nou @Vocatus, dat win jij vast

Wij komen meestal niet verder dan hooguit een zes , vriend met de app., Ik met pen en papier

we mogen niet voorzeggen bij elkaar

een screen shot je maken kan ik niet hoor. Ben een beetje digibeet ha, ha

 

 

Haha bij mij varieert het ook hoor. Heb wel eens 8.7 gescoord, maar ook een 4.7. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, moet heel veel papieren invullen voor een bepaalde aanvraag.

Ben er al twee weken mee bezig maar het eind komt nu gelukkig eindelijk in zicht. Vandaag nog een benodigde stempel gaan halen.  Maar ik ben een gigantische stress kip van mezelf hoor.

Is niks nieuws en ook nergens voor nodig.

I now

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stressdinges ben ik ook, hoor.  is helemaal niet apart of zo, miljoenen mensen zijn zo. 

maar drank is niet alleszaligmakend als rustgever, dat weet je ook wel.

ik weet zo niet wat jou kan helpen ontspannen.. even rustig je gedachten een

andere kant op sturen van die papieren rompslomp vandaan en een paar keer diep

en rustig ademhalen kan al helpen.   maar een flesje 'wondermiddel' zal je niet gaan ontspannen.

denk alleen al maar aan hoe je dat dan morgen hier weer moet vertellen... zou je stress van krijgen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Fabienne1985:

 

@Lieke7777geniet jij inmiddels een beetje van je vrije dagen? Hoop dat je dit nu wel doet en geen vervelende meldingen van je werk meer krijgt, wat een mooie  kat heb je trouwens. 

 

Nee  ben verder niet  meer ingegaan  op het berichtje  .   Was  werk /  bewoner  gerelateerd  waar iets gesuggereerd  werdt  .  Heb  maar gedacht  ligt aan haar communicatie  ipv mijn gedachten . Wel lastig om dat  om te buigen . 

Ja we zijn  erg blij met deze kat ' geeft  veel  plezier  ' zit qua financiën  een hoop  uitgespaarde  drank  geld ook .. ^_^

Jij je kinderen  al weer thuis  ' fijn dacht dat  je heel weekend  zonder  ze moest  iig leuke afleiding  zo te lezen .

Hier  ook wat aanpassingen  in huis  gedaan mbt radiatoren  eruit  in de hal en gang hebben deze nooit  aan en waren oerlelijk  oud  . Wat knapt dit  op ook ruimtelijk  .  Daar ben  ik wel blij van   geworden  vandaag  .

Nu nog  de witkwasten er  door  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Renaldo61:

@Lieke7777 Niet dat ik het niet helemaal begrijp hoor. Ik zag al jaren dat er ergens wat mis was met mijn moeder. Ik dacht als mijn broer eens met haar zou praten er veel problemen weg zouden zijn. Dementie is een verschrikkelijke ziekte, de omgeving ziet het ook niet meteen. Dan had ze ook zelf hulp moeten aanvaarden, daar was zeker een probleem. Maar ik zag het zelf ook niet dat vooral die ziekte zo een groot probleem geworden was. 

Ik woonde bij mijn moeder, ze liep hele nachten rond in de woonst. 

Beginnende  dementie is heel  sluiks en kunnen  door de persoon  heel goed verborgen  gehouden  worden  ze beseffen  dat er wat mis  is maar  bedenken  allerlei  truukjes om dit verborgen  te houden  ' lijkt  wel alcoholisme  daar verzin je  ook ter plekke  om niets  door te laten  hebben    . 

Aanvaarden van hulp wordt niet  zomaar aangenomen  want stel  dat er achter  gekomen  wordt  dat het geheugen  meeneemt  een hele stille eenzame weg eigenlijk  . 

Vergeef het jezelf dat je het niet snel  beseft  heb  . 

Het raakt mij hoe zeer je graag  even samen met Femke  je  moeder  had willen bezoeken  .  Vooral  omdat ik weet  dat het  ook  anders kan ( tenminste  bij  mij op het  werk  ) het had zoveel bij jou  in je verwerking  ook kunnen  helpen dat moment met zijn 3 nog even .   

Mooi gebaar die kaars  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Maja:

Nou @Lieke7777: je slaat de spijker op zijn kop. Gevoel van falen speelt bij mij een grote rol; ook het feit dat we een stuk privacy moeten opgeven. (Er komen zorgverleners die je (nog) niet goed kent in huis ) Maar ook: is het verstandig om nu, in coronatijd, mensen in huis te laten komen. Sinds maart vorig jaar is op aandringen huisarts, niemand, zelfs mijn zus met man en kinderen niet, binnen geweest in het huis van mijn moeder. Is het niet beter om te wachten tot de kans op besmetting met corona minder is. Wat als ze nu besmet raakt, kan ik het mijzelf dan vergeven dat ik nu hulp van de thuiszorg vraag of moet ik nog even doorbijten. Dat soort gedachten en vraagstukken met bijbehorende spanning in hoofd en buik. Nu ik dit opschrijf biggelen de tranen over mijn wangen. Ik ben bang en weet niet of ik de juiste beslissing heb genomen. Rotcorona. En dan zeg ik het heeeeel netjes. 
Maar: niet gedronken!

Je neemt de juiste  weg  ' soms kan het  even niet anders .  En inderdaad er komen  zorgverleners  in huis  maar vertrouw op hun professionele  verantwoordelijkheid  hierin .

De zorg  is een een stuk verder ook in vaccinatie  op moment  en  zullen  jullie  ( jouw  moeder  ) ook goed  met beschermende  maatregelen   benaderen daar hebben wij trainingen  ook in gekregen  . Je kan niets  voorkomen  uiteraard  maar doorbijten  gaat ook ten koste  van  jezelf   .  Ga niet  twijfelen  en jezelf   pijnigen  hoe moeilijk het ook is dat snap ik helemaal .  Het is fijn als  je straks meer dochter  kan zijn ipv verzorgende  van je moeder  probeer daar  eens meer naar toe te denken  dit kan ook heel waardevol worden .  Dikke knuffel  .:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei rapilos:

Eerste ronde vijf dus tien punten. 

Tweede ronde zeven dus veertien punten. Ben niet ontevreden

Zet hem op @Vocatus :)

 

 

dat is knap. Ik had 2de ronde 5 fout,..vond echt moeilijk. Gelukkig eerste ronde 1 fout. Sta nu op 28 punten totaal. Maar ik was echt dommmm met die planeten. Maar wie weet in godsnaam welk kledingmerk justin bieber heeft haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ikkanhet:

Tikte vanmorgen al van die kennis die overleden is. Vanmorgen onder het ontbijt kwam de man van mijn beste vriendin. Die MS heeft. Ze ligt in het ziekenhuis aan de beademing met een zware longontsteking te vechten voor haar leven. Erna belde een andere vriendin dat haar nicht van 46 aan corona is overleden.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje: de afgelopen 4 weken elke week een begrafenis of crematie. Een vriend van mij aan corona, een vriend zelfmoord, mijn moeder (94) en gisteren een oud-collega aan kanker.. Wie volgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...