Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Gisteren mochten we in het nieuwe huis kijken. En ik werd me toch bevangen door angst en twijfel. Aiaiai. Het huis is top. Ik vind het top. Maar er wordt veel verhuisd, de buurman stak een joint op, praatte hard op het balkon en ik dacht... waarom doen we dit? 

Ik weet het wel. Het voelt als zeuren dit. Dat wil ik niet. Ik ben de grote aanstichtster van dit alles. Mijn schuld. 

Onze lieve buren hier. Maar al pratend met een buurvrouw kwam ik weer tot mezelf. De eigen kamers voor de kinderen. Het werkkamertje. Het vele groen. En ja. Het ongewisse. Dat kan goed uitpakken of niet. Zekerheid heb je nooit. 

Die paniek,  die onzekerheid op het moment dat het bijna zover is. Bijna. Je kunt nu nog... weet je het wel helemaal.zeker? Dat is waar ik doorheen moet. Mijn rug zit vast en mijn adem stokt. Ik herken dit zo. Onverdoofd doorheen. Erkennen dat het er is en laten gaan. Maar o..... moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Moet. Z"n moeder heeft me tijdens de zwangerschap honderden keren gevraagd of ze op mij terug kon vallen als zijn niet mag/ kan.
Dat heb ik niet/ nooit beloofd want dat kan ik (ook) niet, maar wel beloofd dat ik mijn best zou doen.
Z"n moeder is weg, de andere kant in geslagen zeg maar dus nu is het zover. Ik ga mijn best doen vandaag voor haar en haar kindje.
Als ik het vandaag wat samen met jullie mag doen, want ik vind het (emotioneel) een heftig, dan komt het vast goed.:heart:

Koffie!

Mag @Bor. Ik houd je hand vast en een arm om je heen. Als je dat goed vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, goed geslapen, nieuwe dag. Zo een kastje ophalen en ik ga het halletje een nieuwe look geven, oude krabpaal eruit en nieuw behangetje. Echt zin in. Bedankt voor de lieve steun gisteren en vanmorgen nog. Ben er doorheen, vol goede moed verder! 
gefeli Knakker en Lika het is allemaal eng en begrijp de twijfels van weer verhuizen. Ik ben in 6 jaar ook 3 keer verhuisd maar geen spijt.. het komt echt goed, wordt vanzelf echt jullie stekkie. en Bor fijne dag met de kleine, geniet er gewoon van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakker taratatataaaaaa!! Van harte!!!:rose: En hoop dat je hier nog lang blijft schrijven. @Bor zet m op vandaag met de kleine. @Lika ook als je verhuizing zou tegenvallen (wat vast niet gebeurt) kan je trots op jezelf zijn dat je deze stap hebt durven zetten. Hoe gaat het trouwens met jou lieve @Jannigje hoop dat alles met de buurvrouw in rustiger vaarwater is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat je vast goed af Bor, mooie gelegenheid om elkaar dus wat beter te leren kennen lijkt me. 
Vandaag dus het wurmpje en jij , jij en het wurmpje, en verder hoeft er niks, das mooi! 

Lika, zo indenkbaar al dat twijfelen en die paniekgevoelens bij zoiets... 
Het gaat gebeuren die verhuizing, dat is zo klaar als een klontje. 
En jullie gaan er het beste van maken. 
Genieten van het groen, genieten van de ruimte die jullie erbij krijgen. 
En verder..... dat gaan jullie gewoon ervaren. 
Hopelijk wordt deze nieuwe stek een stek waar jullie van gaan houden, veel van gaan houden, 
ondanks misschien wat minder prettige puntjes... 
Probeer niet op de zaken vooruit te lopen Lika. 
Het komt zoals het komen moet. 
Jullie hebben sámen een keus gemaakt, jullie gaan er sámen iets moois van maken. 
Zeker en vast!!! 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

@Lika ik proef een beetje van mijn eigen perfectionisme als ik je lees over de aanstaande verhuizing. Moeilijk hè? Zeker als het - daarin volg ik je even - jouw beslissing is.
Maar perfectie is alleen maar te bereiken binnen het gebied dat in je macht ligt, namelijk de afweging maken en de beslissing nemen. En volgens mij heb je dat ruimschoots bereikt. De rest heb je even geen invloed op, ik probeer er zelf dan altijd een schietgebedje aan te wijden (de toekomst overdragen aan de hogere macht), en met een knipoog verder te gaan met wat ik wel kan beïnvloeden. Rustig aan!
En verder wat er ook gebeurt, we hebben enorme kracht om flexibel en slim met moeilijke omstandigheden om te gaan, dat bewijzen we onbewust elke dag geloof ik.
Als ik terugdenk aan mijn verleden met woonsituaties dan weet ik niet hoe ik er doorheen ben gekomen maar het is me wel gelukt en heeft me in staat gesteld betere beslissingen te nemen, tactvoller met buren om te gaan... Want ik heb er een paar gehad, daar krijg ik nog rillingen van. En ja ja ik deed ook dingen fout ;)

Veel liefs ook voor @knakker en @Bor. En ik word een beetje vrolijk als ik aan @ikkanhet denk, dit zijn wel stappen hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Renaldo61:

Ik heb wel zeer vroeg gegeten en ik heb het kou. Ben er zeker niet ziek van de mosselen. Mijn maag is nog in orde. Voor de rest geraak ik vandaag maar niet op gang. Café s en restaurants moeten hier dicht, ik ga zeker de gesprekken missen met iemand die in een café werkt.
Het doet ook weer pijn waar het niet meer pijn zou mogen doen. Maandag op controle bij de chirurg, eerlijk gezegd begin ik nu ook angst te krijgen van ziekenhuizen. Dus Corona. 

@bumperjim Ik heb nog geen koffie gemaakt, ik heb bij de mosselen fruitsap gedronken. 
@Maja Ze hebben gesmaakt, voor goed te zijn had ik nog meer soorten groenten nodig. Ik heb waar ik nu woon nog nooit frieten gebakken. 
@knakker Gefiliciteerd. 
@ikkanhet Geur? Heb je dat ook niet bij vis? 
@niks Mooie naam.
@Bor Plezier met je babysitten. 

ja en vis lust ik ook niet dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niks dat is mijn schuld, de verwarring :D Wel een mooie naam idd maar dacht al, dat gaat vast een andere naam worden.

@Bor geniet van die wurm, klinkt weloverwogen! :heart:

@Lika snap de twijfel en angst. Maar jullie hebben er goed aangedaan. Groen en meer kamers, zie het zo voor mij. Hou je goed en blijf ademen :lips:

@Renaldo61 sterkte!!

Ga verder met schoonmaken, ben op dreef.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Beetje grijs buiten

@knakker
Ik heb jou al gefeliciteerd op het jaarpact
Maar hier nog maar een keer, want dat heb je wel verdiend :)

Weinig te melden eigenlijk
Dag 47 vandaag
De videoboodschap van vandaag (van mijn training) ging over een terugval hebben
nou, potverdorie, dat ben ik toch echt niet van plan hoor :wacko: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kohtje:

Goedemorgen.

Als je jezelf vandaag op het dagpact zet (of niet) en verwacht dat je het moeilijk krijgt vandaag
stel jezelf dan de volgende meerkeuzevraag en kies uit antwoord A, B of C..:

GA IK VANDAAG DRINKEN?

A.   NEE
B.   antwoord A
C.   antwoord B


 

:lol::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in de dagen na een terugval hele kladblokken vol te pennen over waar het mis ging, hoe ik dat had kunnen voorkomen. Plannen, leefregels, mogelijke oplossingen. Maar die verdwijnen allemaal op de stapel in de regel.

Zit erover te denken om het nu eens een keer goed op te schrijven en dan over te schrijven met een marker op een witte muur in huis die ik vaak zie. Maargoed leg het maar eens uit aan vriendin en gasten. Vriendin zou het waarschijnlijk niet eens erg vinden, die zal alles aangrijpen als ik er maar uit kom. 
Misschien A-4tjes aan de muur plakken, dan hoef ik de boel ook niet opnieuw te schilderen op de dag dat ik kan toegeven dat ik eruit ben gekomen.

Mooi @Renaldo61. Als je wilt schrijven en inspiratie hebt altijd doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik net in mijn dagboek geschreven;

Gelopen naar de super,
Onwijze craving
Zweterig, gespannen, moe
Alleen al het idee, dat ik vanmiddag\vanavond een flesje wijn zou kunnen drinken, zou nu al voor de nodige ontspanning kunnen zorgen

Let Wel; Dit is al Dag 47 he !!

Dan zou je zeggen, het ergste is dan wel voorbij.
Not dus !
Gelukkig leert de training, dat dit soort dingen nog heel lang kan duren
(Els Noorlander legt dit ook goed uit)
Dus...we gaan moedig voorwaarts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Descartes33:

Ik zit in de dagen na een terugval hele kladblokken vol te pennen over waar het mis ging, hoe ik dat had kunnen voorkomen. Plannen, leefregels, mogelijke oplossingen. Maar die verdwijnen allemaal op de stapel in de regel.

Zit erover te denken om het nu eens een keer goed op te schrijven en dan over te schrijven met een marker op een witte muur in huis die ik vaak zie. Maargoed leg het maar eens uit aan vriendin en gasten. Vriendin zou het waarschijnlijk niet eens erg vinden, die zal alles aangrijpen als ik er maar uit kom. 
Misschien A-4tjes aan de muur plakken, dan hoef ik de boel ook niet opnieuw te schilderen op de dag dat ik kan toegeven dat ik eruit ben gekomen.

Mooi @Renaldo61. Als je wilt schrijven en inspiratie hebt altijd doen.

Een groot white-board aan de muur. Kun je ook met zwarte (en gekleurde) stiften op schrijven en ook zo weer wegvegen.
Wel opletten dat je whiteboard markers (!!!) gebruikt, niet van die permanent markers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...