Spring naar bijdragen

Zondag 12 april 2020


rosa45

Aanbevolen berichten

Ik vier vandaag m'n twee jaar ADB-verjaardag :D
Precies twee jaar geleden bedacht ik dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat oeverloos gezuip en verdomd... zo geschiedde!
Mijn leven is heel veel mooier geworden, geen schuldgevoel, geen flessen verstoppen, lekker slapen, fris wakker worden, minder uitstellen, meer doen, geen pijn in de lever, nooit brak, niet meer onrustig om me heen kijken hoe ik aan meer drank kan komen...
Ik heb groot verdriet meegemaakt en angst, pijn, onzekerheid, verveling, vreugde, stilte, feestelijkheid... alles zonder drank.
Ik ben meer gaan mediteren en probeer te ontdekken wie ik werkelijk ben, het maakt mijn leven rijker, echter en meer bevredigend.

Ik dronk eerst drie maanden niet, daarna af en toe onder door mezelf bedachte voorwaarden en uiteindelijk 'gewoon' zonder regels. Dat is steeds heel bescheiden en nagenoeg probleemloos verlopen. Maar ik heb niet het gevoel dat ik nu iemand ben zonder alcoholprobleem. Er zijn alcoholisten die niet drinken en ik ben een alcoholist die weinig drinkt. Dat betekent dat er altijd oplettendheid aan te pas komt, maar dat is geen probleem en ik ben ook niet meer bang voor een terugval.
Zou ik helemaal zonder drank kunnen? Vast wel, maar dan zou ik echt dat besluit moeten nemen en daar is nu geen reden toe.

Affijn, ik ben blij en ik denk dat ik maar eens wat slingers ophang om het te vieren

slingers-groot1.png

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo @Yana, dat klinkt niet gek. Het lijkt er niet zozeer op dat je je alcoholprobleem onder controle hebt gekregen als wel dat je grip op
je leven hebt gekregen. Daardoor is alcohol waarschijnlijk niet meer de uitvlucht naar een droom- of wensleven maar een klein 'bijproduktje' van
je gewone, grotendeels in controle zijnde leven geworden. En kun je alcoholhoudende dranken gebruiken op een manier die de reclamemakers
ons voor houden: ter  feestelijke doch prettige en verantwoorde verhoging van de levensvreugde. Maar goed, je geeft gelukkig ook aan een
gewaarschuwd mens te zijn met je constatering dat je een alcoholist bent die weinig drinkt. En een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Als je maar niet méér dan anderhalf à twee meter uit elkaar gaat waardoor je jezelf misschien weer uit het oog zou verliezen. :rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed je te lezen @Bor

Heb net twee uur in de tuin gewerkt. We gaan de schutting vervangen en de palen van de vorige schutting moesten er nog uit, want die zijn doorgerot. Die zaten ongeveer een meter diep in de grond. Zon vol op de bol en maar scheppen en wrikken, maar het is gelukt.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het lastig om te lezen, dat af en toe drinken. Zeker als het goed gaat. Daar wil ik uiteraard niet mee zeggen dat het niet geschreven mag worden, in tegendeel! Maar ik vind het lastig. Als ik de positieve verhalen lees gaat er ergens in mijn hoofd een deur op een kier die ik juist probeer zo goed mogelijk dicht te spijkeren. Ik lees dan direct : ' het kan dus wel! '. 

Ik heb nog niet zo lang geleden (weer) ondervonden dat het voor mij (nog) niet is weggelegd, dus ik hou die deur zo lang mogelijk dicht, maar zoals ik al zei: ik vind het lastig.

Voor Yana; gefeliciteerd! Ik ben blij voor je dat jouw gevecht achter de rug is en dat je kan zeggen dat jij adb bent! 

bewerkt door Moeps
Typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind al die hartjes en reacties ontroerend hartverwarmend, dankjulliewel :heart: 

Toen ik begon met af en toe drinken kreeg ik hier een storm van waarschuwingen en protest over me heen. Knap irritant maar het gaf me wel een boost: ik wilde heeeeeel graag jullie ongelijk bewijzen :), best mogelijk dat dat me net voldoende kracht heeft gegeven.

Verder kan ik me voorstellen dat het voor sommigen lastig is om te lezen @Moeps en @Cleo66, maar ik vind toch dat ik die ruimte in mag nemen. Ik hoop van harte dat jullie blije niet-drinkers blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Moeps:

Ik vind het lastig om te lezen, dat af en toe drinken. Zeker als het goed gaat. Daar wil ik uiteraard niet mee zeggen dat het niet geschreven mag worden, in tegendeel! Maar ik vind het lastig. Als ik de positieve verhalen lees gaat er ergens in mijn hoofd een deur op een kier die ik juist probeer zo goed mogelijk dicht te spijkeren. Ik lees dan direct : ' het kan dus wel! '. 

Ik heb nog niet zo lang geleden (weer) ondervonden dat het voor mij (nog) niet is weggelegd, dus ik hou die deur zo lang mogelijk dicht, maar zoals ik al zei: ik vind het lastig.

 

Ik vind het ook erg lastig te lezen, Moeps. Ook omdat ik niet begrijp dat mensen toch het risico nemen om te gaan drinken terwijl ik denk dat het riskant is.  Misschien lukt het ook wel maar waarom zou ik. Geef is één goeie reden dan geef ik tien slechten voor terug. Als ik zou gaan drinken krijg ik toch die Zogenaamde gezelligheid niet meer terug. Er zou altijd de wetenschap zijn dat drank bijna mijn dood was geweest. Nou dan kan ik niet genieten hoor.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Wel een goede draad voor mij om te lezen.

Liefst zou ik mij willen verdoven(zuipen) maar ik weet juist nu, dat ik dat, totaal niet moet doen!

Wil er verder ook niet over praten. Voorheen had dat een voorboden kunnen zijn voor een binge. Want het blijft voor mij dan, niet bij 1 avond.

Toch wat opgestoken/geleerd.

Leven is voor mij nu even niet heel mooi, maar gaat wel beter worden. Heel erg blij met mijn familie. Vraag zelf bijna nooit om hulp irl, nu wel en de hulp is er dan ook meteen. Dan weet ik ook waar ik het voor doe.

Fijne avond.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en compleet @Moeps ook, alles erop en eraan. En morgen daarmee door, kan alleen maar veiliger/beter worden voor mij. Verder kan en wil ik er niet over praten, anders ga ik janken. 

Ben niet de meest gezellige nu. Wilde het wel delen, zonder heel diep te gaan.

Lees verder gewoon mee, komt wel weer. 

Even muziek luisteren.

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Fijne avond.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee waar het over gaat, doe je rustig aan Smaragd. Fijn dat je familie voor je klaar staat.

Yana wat een fijn verhaal! Wat goed dat je dat hier komt vieren en ook meteen even de slingers ophangt. :lol: Pelle had vanmorgen ook al zo'n lekker optimistisch verhaal. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...