Spring naar bijdragen

Donderdag 27 december 2018


Lars

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen :) 

Nou, kerst weer overleefd, terug naar huis. Volgend jaar gaan we het denk ik anders aanpakken. “Accepteren hoe mensen zijn” zoals @Etty zegt  heeft ook zn grenzen. Ik ga sommige mensen niet zitten accepteren als ze zelf geen enkele moeite doen voor een beetje kerstsfeer.

Maar goed, het gezellige onthouden en de rest niet :) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, straks om 10 uur komen ze nieuwe ketel plaatsen van de verwarming. Oude is van 2001 en lekt. Deze is zuiniger met energie.

Wel zwaar, 4 uur lang vreemden in huis. Ik bedenk maar dat ik vanmiddag weer heel blij ben. Tel de uurtjes maar wat weg.

Dagpact:

Lars

Moosje

Gekko

Sober

Tatum

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het waren heel gezellige dagen hier. 
En nu weer terug naar 'gewoon' ... ook prima. 
Een bakje dus. 

1122248.jpg                     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster                  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies   Gerelateerde afbeelding

 

 

 

 

 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Familie, ach ja... ik verlang weleens naar lange mooi gedekte tafels met een grote familie, lijkt me zo leuk voor de kinderen ook, dat ze daar later mooie herinneringen aan hebben. Heb dat nu wel opgegeven met mijn familie. Toch best een ok kerst gehad. Leuke dingen gedaan in klein gezelschap en eerste kerst nuchter, al dronk ik tijdens kerst nooit echt veel, bewaarde dat liever voor oud en nieuw. Zo lekker sporten. @bumperjim moest wel lachen om wat je schrijft over acceptatie, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Good murning Foks,

Hebben jullie een fijne 2e kerstdag gehad gisteren? Ik wel. En het eten was heerlijk.

En nu weer een paar dagen gewoon doen en dan nog even het nieuwe jaar en dan kunnen we 2019 instappen. Kijken wat dat jaar ons brengt. Hopelijk wordt het wat rustig in de wereld, want dit is niet zo goed. Ik zal die Donald Duck eens flink laten struikelen.:wacko: zodat ze daar een echte president krijgen zoals Obama.

43 minuten geleden bewerkt door bolletje
bewerkt door bolletje
verkeerd geplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen....ik kan me nu weer nuchter afmelden na gister en mee doen met het dagpact.

Het is met mij voor de Kerkstraat en op 1e kerstdag dus niet goed gegaan. Ik heb er iets over op “ wie is wie’ geschreven.  Nu weer blij ben ‘onder de mensen’

Vanavond naar het theater hier in de buurt, met mijn kinderen..beter excuse om droog te blijven is er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei jopie:

Hm. Denk dat "accepteren" wat of hoe iemand is, iets compleet anders is dan alles maar laten gebeuren en toestaan. 

Het zit meer en eerder in de hoek dat je het gedrag van de ander niet meer denkt te kunnen beinvloeden, en dus ook niet meer hoeft te veroordelen (persoonlijk  afwijzen is iets anders): je maakt, binnen dat geheel je eigen keuzes, binnen je eigen grenzen. 

Zoals je dat schrijft eigenlijk: dát is ook accepteren. 

Aanvulling: pff zie dat @Etty ook dat al schreef. Overbodig dus

Nee hoor :) nuttig voor mij om eens over na te denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Met man nog steeds slecht. Ook zijn medische parameters zijn slecht (bloeddruk te laag, saturatie te laag, of ze zijn bloed al hebben kunnen onderzoeken voor niveau lithium en IVM schildklier en cholesterol weet ik nog niet eens). Veel meer antipsychotica bijgeven is omwille van mogelijke bijwerkingen dus ook niet mogelijk. Dat hij zijn eten weigert, helpt natuurlijk ook niet.

Ja ik kan dan wel loslaten, en dacht dat echt te doen toen ik hoorde dat hij in het huidige ziekenhuis kan blijven (dat was het enige positieve nieuws gisteren, leek toen iets heel groots, juridisch probleem van collocatie is opgelost). Natuurlijk lukt loslaten niet als ik hoor dat het alleen maar slechter gaat. Ik ben doodongerust, niks aan te doen.

Gisteren bloed laten checken. Witte bloedcellen gestegen, pancreaswaardes nog niet binnen, maar dat is natuurlijk een zeer slecht teken. En hoe kan ik nu naar ziekenhuis gaan (voor mezelf dus), ik heb helemaal geen opvang voor mijn honden.

 

Verder super kwaad op schoonouders. Had vorige week al besloten dat ze definitief uit ons leven moeten verdwijnen.  Er is een hele sterke aanwijzing dat zij WEER EENS de trigger geweest zijn voor mijn man. Ingewikkeld om uit te leggen. In ieder geval was hen heel duidelijk gezegd dat man geen contact met hen wenst. Blijkbaar hebben ze met een vriend van hun over man gesproken, vriend heeft man donderdag op Messenger aangesproken, man heeft woedend gereageerd, en ja hoor, donderdag is de bal aan het rollen gegaan. Hoor ik ook van vrienden. Donderdag is hij beginnen rondbellen en vonden ze al dat hij manisch klonk. Accepteren en ook persoonlijk afwijzen, zo ver was ik in mijn gedachten al. Maar @jopie veroordelen die ik ook. Dat niet doen is me onmogelijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig voor mij als “aanhang” als de andere aanhang een ongelooflijke a-hole is (en dat is niet alleen mijn mening). In hoeverre doe je je best om de goede sfeer te bepalen. Heb ik dus wel gedaan omwille van oma bij wie we waren en die ik graag een scène wil besparen. En omdat ik vroeger heb geleerd dat ik een keurig jongetje moest zijn. Te keurig, ongetwijfeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jen:

Goeiemorgen.

Met man nog steeds slecht. Ook zijn medische parameters zijn slecht (bloeddruk te laag, saturatie te laag, of ze zijn bloed al hebben kunnen onderzoeken voor niveau lithium en IVM schildklier en cholesterol weet ik nog niet eens). Veel meer antipsychotica bijgeven is omwille van mogelijke bijwerkingen dus ook niet mogelijk. Dat hij zijn eten weigert, helpt natuurlijk ook niet.

Ja ik kan dan wel loslaten, en dacht dat echt te doen toen ik hoorde dat hij in het huidige ziekenhuis kan blijven (dat was het enige positieve nieuws gisteren, leek toen iets heel groots, juridisch probleem van collocatie is opgelost). Natuurlijk lukt loslaten niet als ik hoor dat het alleen maar slechter gaat. Ik ben doodongerust, niks aan te doen.

Gisteren bloed laten checken. Witte bloedcellen gestegen, pancreaswaardes nog niet binnen, maar dat is natuurlijk een zeer slecht teken. En hoe kan ik nu naar ziekenhuis gaan (voor mezelf dus), ik heb helemaal geen opvang voor mijn honden.

 

Verder super kwaad op schoonouders. Had vorige week al besloten dat ze definitief uit ons leven moeten verdwijnen.  Er is een hele sterke aanwijzing dat zij WEER EENS de trigger geweest zijn voor mijn man. Ingewikkeld om uit te leggen. In ieder geval was hen heel duidelijk gezegd dat man geen contact met hen wenst. Blijkbaar hebben ze met een vriend van hun over man gesproken, vriend heeft man donderdag op Messenger aangesproken, man heeft woedend gereageerd, en ja hoor, donderdag is de bal aan het rollen gegaan. Hoor ik ook van vrienden. Donderdag is hij beginnen rondbellen en vonden ze al dat hij manisch klonk. Accepteren en ook persoonlijk afwijzen, zo ver was ik in mijn gedachten al. Maar @jopie veroordelen die ik ook. Dat niet doen is me onmogelijk.

 

Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie

Relatie met mijn schoonfamilie is inderdaad een probleem voor de langere termijn. Maar gezien het al zo lang aansleept, voelt het voor mezelf gezond aan om de knoop nu al door te hakken. Dan kan ik het als het ware mentaal al een beetje achterlaten.

Gedurende alle jaren dat ik mijn man kende was het problematisch, en voor hem begonnen de problemen al in zijn kindertijd. Er zijn al periodes zonder contact geweest, dat contact werd dan telkens weer hernomen omdat man wilde praten en nieuwe kansen geven. Dat uitpraten niet gaat is wel duidelijk, schoonouders willen en kunnen hun aandeel in de aandoening van hun zoon niet erkennen. Als evidente zaken als 'allee schoonvader, hebt ge nu geen spijt dat ge uw zoon geslagen hebt toen...' al niet uitgepraat kunnen worden... Nee, het is normaal en goed om kinderen te slagen blijkbaar. De emotionele mishandeling is subtieler maar nog veel erger. Ik heb nog een tijd het pad van 'oppervlakkig contact, alleen over koetjes en kalfjes' een kans gegeven. Het gaat niet. Man is zo zelfdestructief. Zondagochtend belde hij de politie, om redenen die iedereen onduidelijk zijn (ik was gewoon aan het slapen toen). Hij heeft ze zover gekregen om hem naar zijn ouders te vervoeren, ik heb hem zover gekregen om eerst zijn huissleutels af te geven (jij naar je ouders, ok, dan ga ik van je scheiden). Die boodschap meen ik, want ik ga er zelf aan kapot en dat wil ik niet meer. Heb maandagnacht, ter afsluiting van kerstavond, zelfs een lange brief aan hem geschreven, met de bedoeling dat hij die ooit echt leest. Het is de enige manier om toch wat dat betreft een beetje rust te vinden. Voor mij is de knop definitief om, in mijn leven is er geen plaats voor mijn schoonfamilie, en dus ook geen plaats voor een man die contact houdt met zijn ouders en broers.

 

Wat dat veroordelen betreft, zit ik dus min of meer op dezelfde lijn als jij denk ik. Het helpt me niet verder om hen te veroordelen. Het lost niks op. Ze moeten gewoon figuurlijk dood voor mij. 

bewerkt door Jen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nogal wat, als ik mezelf zo lees.

In hoeverre zou het een rol spelen dat ik, los van de huidige dramatische omstandigheden, niet drink? Ik neem aan dat het een grote rol speelt. Dat het er mee voor zorgt dat er van alles op zijn plaats begint te vallen. 

Nu ja, hoe ik zou reageren als ik nog wel dronk zullen we nooit weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Zo slapen, mijn laatste nachtje vanavond. Echt veel gewerkt maar daardoor bijna geheel januari vrij. Daar doe ik het voor, moet altijd aan Jopie denken als ik plan want ja met minder uren kan ik plannen net zoals het mij uitkomt heerlijk!

Jim, ondanks.....sommige dingen in de kerstviering die niet fijn waren las ik toch iets super leuks, het vriendje van jouw neefje, genoot ervan. Dank voor het delen.

Ik mag gecontroleerd drinken maar heb het bewust niet gedaan tijdens kerst/werkperiode, zo vaak mis gegaan. Nu voelt het heel goed, dat is de controle die ik wil blijven ervaren.

Afgelopen nacht een voor nu geslaagde reanimatie. Maakt altijd diepe indruk op mij. Op het moment handel ik nadien sidder ik/shaken. Vandaar het ook even bijkomen nu, had ik echt nodig. Lieve dame met parkinson van 46 met reanimatie wens. Lijkt er goed uit te komen/prognose omdat ik erbij was toen ze de hartstilstand kreeg. Ze heeft 2 kleine kids van 9 en 11. Daar doe je het dan toch ook voor.

Sterkte Jen en goed dat je hier blijft delen! Belangrijk zodat jezelf niet explodeert en super knap van je dat je niet drinkt! 

Fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig @Jen. Moeilijke tijden en moeilijke beslissingen. Goed voor mijzelf zorgen vind ik zelf heel lastig. Wat Moet ik, wat is wel of niet goed voor mij, wat wil ik, wat kan ik, wat mag ik?

Jij moet nu blijkbaar keuzes maken, voor jezelf, ook voor jouw eigen gezondheid en welzijn. Ik wens je wijsheid en moed! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...