Spring naar bijdragen

Reacher


Reacher

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

ik moet dit nu voor mezelf opschrijven. Geef me anders een uur en ik heb alles weer gerelativeerd. 
De POH wil me doorverwijzen. Ik hoorde mezelf praten en ben ook aangeslagen over wat ik allemaal weg stop. 
Psychotherapie, daar denkt ze aan. Maar kan ik dan nog wel blijven functioneren als ik dat ga doen?  

Het evenwicht is nu zo fragiel, dat is het probleem. Ik wilde dat evenwicht uitbreiden via de POH, de basis steviger maken, manieren leren om situaties het hoofd te bieden. In essentie geeft de POH echter aan: situatie leren accepteren of aanpakken.

Ik wil beide niet. Ik wil beide wel. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens. Dan is de volgende vraag of psychotherapie de juiste weg is. Wil je in een diepe analyse van jezelf? Ik zou zeggen: intakegesprek plannen en dan besluiten. 

Er zijn ook andere soorten therapie. Mijn persoonlijke ervaring met een psychiater, die mij wilde inboeken voor driekwart jaar psychotherapie was niet zo positief. Ik ben daarna naar een haptonoom gegaan die mij beter kon helpen. Welk soort ondersteuning zoek je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je lijkt er niet veel zin in te hebben, maar ben je niet ook nieuwsgierig naar jezelf en naar je onbewuste drijfveren? Dan zou je een therapievorm/therapeut kunnen zoeken die jou aanspreekt en er met enthousiasme in kunnen duiken misschien. 
In mijn ervaring is therapie meer dan leren omgaan met negatieve ervaringen, het is ook onvermoede krachten in jezelf ontdekken, het aanboren van een bron van levenslust die verstopt was geraakt door onhandig ingezette overlevensstrategieën. 
Het kan heel bevrijdend zijn om de dingen die je beperken van je af te schudden.

Succes :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luister naar je gevoel @Reacher 

Voel bij de persoon tegenover je. 

Geef jezelf tijd. Zoek balans . 

Wat mij hielp was hulp vragen tijdens meditatie,  dan kwam de juiste persoon op mijn pad. En het juiste dier, paarden zijn mijn helpers.  

Je weet het vaak wel wat bij jou werkt 

Sterkte :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal: ik heb het gedaan. Verwijsbrief binnen en me meteen aangemeld. Met de huidige wachttijden ben ik over vijf maanden wel onder de pannen.

Ik zal goed opletten of er een klik met de behandelaar is. En als de therapie niets voor mij is dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat betreft inderdaad allemaal mezelf. De blije levenshouding is echt. Maar ik overbelicht die. Dat is makkelijk vanwege mijn gevoel voor humor.
En dat levert soms een vaag en één dimensionaal beeld op, daar ben ik mij van bewust. 
Waar die levensblijheid vandaan komt weet ik overigens niet. Of nouja van liefde van en voor de goedheid van levende wezens.

 
Waar komt die van jullie vandaan? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De humor en die inzetten, heel herkenbaar. Ik merk hoezeer ik dat doe als ik weer met collega’s ben. Tis anders hier thuis.

Fijn dat je gaat @Reacher. En let op de persoon ja. Toch vind ik dat ook altijd moeilijk. Wel doen!

Ik ben heel blij dat je hier bent. Je hebt heel veel in de gaten van anderen. Voor die anderen fijn. Voor mij zeker !! Misschien soms een valkuil voor jezelf? (Als in: aandacht aan een ander  hoeft niet naar jezelf). 
 

Dank dat je er bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Reacher:

Dat betreft inderdaad allemaal mezelf. De blije levenshouding is echt. Maar ik overbelicht die. Dat is makkelijk vanwege mijn gevoel voor humor.
En dat levert soms een vaag en één dimensionaal beeld op, daar ben ik mij van bewust. 
Waar die levensblijheid vandaan komt weet ik overigens niet. Of nouja van liefde van en voor de goedheid van levende wezens.

 
Waar komt die van jullie vandaan? :)

Levensblijheid, dat moet je gewoon doen. Net als tandenpoetsen. Waar komt jouw tandenpoetsen vandaan? Nergens dat doe ik gewoon. Waar komt je levensblijheid vandaan? Ook nergens. Gewoon de moed erin houden.

Lukt me vaak niet, natuurlijk, net als iedereen, meestal als ik moe ben, dan naar bed en lukt het de dag erna weer.

Als je een commercieel beroep hebt dan heb je ook geen keus. Of je houdt de moed erin en je vindt het leuk, of je wordt gillend gek :D

Ik hing vanochend aan de telefoon met een klant in Zambia. Dat vind ik vreselijk leuk. Ik zou ze graag wat verkopen maar het schiet voor geen meter op want ik begrijp voorlopig niks van Zambia want het is zo anders dan hier. Ik vind dat leuk. Maar als je ze nog een keer of 5 hebt gesproken dan begrijp je ze langzaam beter en dan lukt het op een gegeven moment ze wat aan te bieden waar ze wat aan hebben. Ik moet dan later op de dag wel ergens een succesje boeken, ik kan niet alleen maar kansloze gesprekken voeren de hele dag, dan is na de lunch de blijheid op :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-7-2021 om 21:40 zei Reacher:

Ik wil eigenlijk iets waarmee ik mijn draagkracht groter maak. @LonsterIk weet niet zeker of psychotherapie daar geschikt voor is. Maar ik denk wel dat ik het ga proberen. Thanks @Boben @lady jane

Het lastige is dat je van tevoren niet weet welke therapie voor wat geschikt is. Er zijn zo veel wegen die naar Rome leiden , er is niet één goede weg. De kunst is om te vinden wat bij jou past. En dat heeft vaak ook weer alles te maken met de persoon die je treft, in dit geval voor jou een psychotherapeut. 
Als jij een goede man/vrouw treft, kun je gaan ontdekken waar de schoen precies of het meeste wringt en dan vervolgens kijken wat het beste bij jou past.
Zelf heb ik weer een haptotherapeute gevonden nadat mijn vorige, bij wie ik me zo veilig voelde, helaas enige jaren geleden is overleden.
Het probleem is nu dat de verzekering maar een klein bedrag vergoedt, dus ik moet veel zelf betalen. Ik baal ervan dat de frequentie bepaald wordt door mijn Portemonnaie, maar dat is nu eenmaal zo.

Dapper dat je gaat. Ik wens je een goede zoektocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig die verzekeringen die te weinig vergoeden hė @Jannigje. Haptotherapie heb ik gedaan. Ik huilde iedere sessie non stop. Maar dat was ook een extreem zware periode.

Levensblijheid: datgene waarvan je accu blijft zoemen. Klinkt alsof jij blij wordt van connectie maken met andere culturen @bumperjim. Je denkt nu misschien ‘ja duh, daarom doe ik dat werk’ Maar dat is niet per se waar iedereen blij van wordt of energie van krijgt.

En ik ben juist zo blij met jouw aanwezigheid op het forum @Lika. Op een rustige eerlijke zachte manier ben je hier.
 

@Cleo66it takes one to know one :wub:

@Quinn thanks! Fijn te lezen. Likewise dude! :heart:
Tja die andere kanten van mij. Ik ken ze zelfs nog niets eens zo goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een week ben ik hier een week of tien dagen alleen. Ik vind het eng. Het is angst voor de angst. Bang om te gaan zitten piekeren. En zo is alcohol na meer dan vier jaar niets plots een issue.

Wat ik ga doen: 

Mijn vriend vragen alle drank weg te halen

Volgende week een afspraak inplannen met nieuwe POH.

Volplannen met vrienden en familie

Grote klussen hier aanpakken

Ik wil gewoon écht niet meer terug naar toen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik lees je, ik lees alles van je, maar weet vaak niet wat te zeggen. Dus dan houd ik je maar even virtueel vast met een hartje :heart: na vier jaar ga je echt niet meer drinken. Een vriendin van mij viel na heel veel jaar jaar terug, maar heeft de draad wel weer opgepakt. Terug val, het woord alleen al. Niet doen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...