Spring naar bijdragen

Reacher


Reacher

Aanbevolen berichten

Als mijn vriend iemand op tv ziet die zo dronken is dat hij steeds valt moet hij lachen. Ik zie alleen maar hersenbeschadiging :mellow: Zou dat in essentie het verschil kunnen zijn tussen alcohol cool vinden of het zien als gif? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Reacher:

Als mijn vriend iemand op tv ziet die zo dronken is dat hij steeds valt moet hij lachen. Ik zie alleen maar hersenbeschadiging :mellow: Zou dat in essentie het verschil kunnen zijn tussen alcohol cool vinden of het zien als gif? 

Als jij het serieus neemt kan hij veilig lachen. Als jij had gelachen had hij misschien gezegd ja maar gvd dit is helemaal niet leuk :huh:

Of zo?

of misschien is hij gewoon vreselijk in denial wat je al dacht de hele tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook het imago van drank. Kijk mij eens wild/rebels zijn.  Ik lees het hier op het forum ook wel. Het is ook een trigger. Terugverlangen naar de wilde haren? 
Ik geloof dat er wat frustratie bij me uit moet :huh:

Beter maar even IRL uitpraten ipv hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen, ga dan samen een wildeharending doen zonder alcohol.

verf je haar roze of zo.

Dat alcoholische wildeharengedoe dat ging toch niet veel verder dan 100 meter kotsen op de vluchtstrook vanuit een rijdende auto door het passagiersraampje en dan 's ochtends vroeg snel door de wasstraat voordat je naar je werk gaat? (Willekeurige herinnering die bovenkomt). Hoe wildeharen is het eigenlijk? Is het badass of eigenlijk gewoon genant?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 Gisteravond ben ik niet aan het gesprek begonnen. Leek me niet verstandig. 
Even een moment uitkiezen. 

@Ettyik heb moeite om te verbergen dat ik dat willen rebelleren dom vind. Met die andere zaken kan en wil ik niets. Daar ligt mijn grens blijkbaar. Wel een rare grens maarja. Iets met wederzijds respect denk ik. Verslaving begrijp ik maar die automatische aan knop: zij vinden allemaal dat dus ik vind het tegenovergestelde of niet tegen autoriteiten kunnen (dat laatste heeft hij niet maar dat heeft een vriendin) dat doet iets raars met mij. Dan verlies ik mijn respect. Maar dat zou een vaag gesprek worden. Ik geloof dat hij meer kan met duidelijke taal. Met die vriendin ga ik waarschijnlijk wel wat meer de diepte in.

Nouja lang verhaal: ik kan alleen mijn eigen grens aangeven, en op de achtergrond zorgen dat hij vitaminen binnen krijgt. En voor mezelf dat mijn vangnet aan mensen in stand blijft. Het is zijn proces. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ik zou zeggen, ga dan samen een wildeharending doen zonder alcohol.

verf je haar roze of zo.

Dat alcoholische wildeharengedoe dat ging toch niet veel verder dan 100 meter kotsen op de vluchtstrook vanuit een rijdende auto door het passagiersraampje en dan 's ochtends vroeg snel door de wasstraat voordat je naar je werk gaat? (Willekeurige herinnering die bovenkomt). Hoe wildeharen is het eigenlijk? Is het badass of eigenlijk gewoon genant?

:D ‘Willekeurige herinnering’ ? 

Het is meer zo’n lonely wolf ding vrees ik. 
Ik zal het voorstellen, samen rondreizen deed ons wel goed.

Ik ga niet parachute springen, want dan kan er geen wasstraat meer tegenop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Reacher:

die automatische aan knop: zij vinden allemaal dat dus ik vind het tegenovergestelde of niet tegen autoriteiten kunnen

 

Ik heb altijd het idee dat dat mensen zijn die nooit verantwoordelijkheid hebben gehad/genomen in hun leven. Een beetje puber gebleven. Altijd iemand anders nodig gehad om te zeggen wat ze moeten doen maar dan wel steeds daar weer tegenin aan. Groei eens op denk ik dan. Zo gauw je een heel klein beetje leidinggevende functie krijgt (al was het maar voorzitter van de breiclub) ben je ineens zelf de "autoriteit" en ontdek je dat "autoriteiten" ook maar gewoon mensen zijn en dan draai je ineens bij. Of je draait niet bij en je bakt er niks van :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je zorgvuldig een moment kiest om het er samen rustig over te kunnen hebben. Want als het al hoog zit, wordt zo'n gesprek niks.

Ik herken het wel, dat air van stoer en baldadig. Beetje puberaal, de fuck it houding. Uiteindelijk was het bij mij denk ik ook echt dat, een air. Als het stoppen niet wilde lukken, dan liever doen alsof je helemaal niet wilt stoppen. Liever stoer dan een sufferd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-6-2021 om 08:49 zei Reacher:

Nouja lang verhaal: ik kan alleen mijn eigen grens aangeven, en op de achtergrond zorgen dat hij vitaminen binnen krijgt. En voor mezelf dat mijn vangnet aan mensen in stand blijft. Het is zijn proces. 

Dit is heel belangrijk. Ik weet uit eigen ervaring hoe dat fout kan gaan. In mijn situatie was het mijn zeer depressieve echtgenoot, die mij meezoog. Door wie ik mij mee liet zuigen moet ik zeggen.
Doordat ik geen enkele grens aangaf voor mijzelf en niet voor een vangnet zorgde. Ik was zo bezig met hem dat ik mijzelf helemaal vergat en daardoor eigenlijk alleen kwam te staan, zonder mensen voor mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje puber gebleven klopt wel @bumperjim

Wederzijds respect in dit geval dat hij wel respect heeft voor mij, maar dat ik het ook voor hem wil houden @Etty En hij is altijd van het tegendraadse geweest. In discussies met iedereen. 
 

Het voelt niet alsof hij tegen mij rebelleert @Lonster en @lady jane eerder misschien toch wat @Quinn zegt: meer een houding. Dat hielp trouwens wel die toelichting Q, om wat milder naar  mijn vriend te kijken.
Als hij tegen mij zou rebelleren dan zou ik me zijn moeder voelen. Brrr.  Blijf inderdaad liever de partner. Met een milde verslaving aan noodles.

@knakkerdaar sla je de spijker op de kop met duistere romantiek van alcoholische schrijvers. Bukowski is zijn ( en mijn ) held. 

Hij is gelijk naar die fase gegaan want in zijn jeugd dronk hij niet. Of was het drinken geen probleem, dat meer. 
 

@Jannigjejk ben erg blij dat iemand mij erop wees dat een vangnet van belang is. Met alles, maar hier ook bij. Ellendig dat jij iedereen destijds kwijtraakte. Volgens mij heb je wel weer iets terug opgebouwd? 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Etty:

Over het romantiseren van het donkere, duistere of zinloze ken ik een leuke conversatie uit de serie 'True detective'.  Kende je die al?  

 

Ja want ik heb de serie gezien en nee want tijdens het bingewatchen heb ik deze scène gemist. Maar hij is geweldig en geweldig duister :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-6-2021 om 20:56 zei Reacher:

Vraagje: kan het zijn dat veel mensen die met drinken willen stoppen het diep in hun hart wel rock and roll  en stoer vinden om te drinken en om die reden steeds uitglijden of terugvallen?  

ik begrijp uit de volgende reacties dat het over je partner (vriend? man?) gaat, klopt dat? Ik woon naast alcoholisten, ben opgegroeid tussen alcoholisten, vandaag de dag is drinken stoer. Voor mij is het woord ziektewinst dat opkomt. En ik hoor zo vaak, hij/zij is zo, lees kan er ook niets aan doen. Waar ik dus niet in geloof, je kan er altijd wat aan doen, maar waarom zou je? Aandacht is aandacht, ook negatieve aandacht is aandacht. 

sterkte :heart:

bewerkt door Artemis
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Artemis:

ziektewinst

Het is een officieel begrip in de gezondheidszorg, vaak moeilijk mee om te gaan.
Men is zich er vaak niet van bewust, zegt of denkt beter te willen worden maar zullen dat niet worden zolang men niet in de gaten heeft wat er daadwerkelijk speelt.

Bv: een mevrouw die niet actiever “kon” worden omdat haar man dan niet meer alles voor haar zou (hoeven te) doen.
Soms wil de persoon in kwestie wel maar wil de “helpende” ander zijn of haar rol niet veranderen/opgeven.

Het blijft ingewikkeld en vergt vaak geduld en de nodige tact. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel inderdaad @Artemis. Voor hoe je bent en voor die term. Er zijn inderdaad heel veel mensen die voor de ziektewinst gaan. En dat is inderdaad heel moeilijk, privé maar ook in de zorg inderdaad @Jannigje

ik voel wel even de behoefte om te verduidelijken dat mijn vriend geen negatieve aandacht vraagt met zijn drinken.  Hij drinkt alleen. Hij klaagt niet over katers etc. 
Alleen toen ik hem naast me hoorde gniffelen om een video van een man die zo overduidelijk ziek was door de alcohol dat hij telkens viel besefte ik plots dat hij nog heel ver zit van het punt dat hij anders zal kunnen en willen omgaan met alcohol. 
Ik schrok ervan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...