Spring naar bijdragen

Reacher


Reacher

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Quinn:

Travel light... ja, deels. Toch zou ik eigenlijk ook graag iets achterlaten, iets goeds, iets dat de wereld beter maakt.

Ja dat gevoel heb ik ook vaak en dan zoek ik naar een of andere hoogdravende missie en die vind ik natuurlijk niet. Totdat ik, door het dorp lopend, de drol van mn hond opraap en een andere drol die iets verderop ligt ook maar meteen, en dan denk ik yes, karmapuntje verdiend. Zo klein kan het ook zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Quinn:

Omdat ik een stukje nieuw glanzend ben, tik ik een samenvatting voor je. 't Is een klef stukje.

Je leven is een treinreis over een bochtig spoor. Soms zit je eerste klas, soms sta je tweede, of zelfs balkon. Er stappen mensen in, sommige reizen een eind met je mee. De één langer dan de anderen. Soms zit iemand naast je, soms wat verder weg. Mensen komen en gaan. Niemand blijft de hele reis, maar allemaal laten ze een stukje van zichzelf bij je achter. Totdat je bij je eigen eindstation komt en uitstapt, anderen op jouw beurt achterlatend.

(waar het origineel is, weet ik zo gauw niet)

Ik heb hier zwaar over nagedacht. Hij klopt voor mij aan veel kanten. 
Ik zou echter liever de machinist zijn die nooit een eindstation heeft. 
Maar daar zal ik de enige niet in zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Lika:

Mijn kernwaarden of mantra: “ Ik wil leven met tijd, liefde en aandacht voor mezelf en anderen.” 
Na mijn burnout zat ik in een re-integratie /revalidatie traject. Een best pittig gebeuren met veel mindfulness en veel reflectie/gesprekken en beweging . Daar maakte het onderdeel vanuit. Het heeft mijn leven simpeler gemaakt om iets af te meten aan mijn mantra als ik twijfel, onder druk sta met name. 

Wauw @Lika :heart: dat is een prachtige mantra om bij te leven! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie draad lieve @Reacher, ik vind jou namelijk ook lief. :heart:

Ik heb ook heel veel moeite met structuur, ritme, invulling, zingeving. In mijn hoofd weet ik best hoe ik een dag kan structureren en indelen, maar in de praktijk lukt het me niet. En dat vind ik nogal zwak van mijzelf. Voor anderen dan weer niet, dan ben ik veel milder.

Het verhaal van de trein spreekt mij wel aan. Toevallig heb ik er zelf een stukje metafoor bij gemaakt: een trein die stopt op een station: stap ik in of niet? Is de gestopte trein een kans of is wachten op de intercity toch beter? Of juist niet, want dan kan ik bijvoorbeeld zeggen, “ja maar ik kan er niets aan doen, want de trein stopte hier niet”, dus vermijding?

En kernwaarden? Zingeving? Moeilijk vind ik dat.  
Bij een aantal van jullie denk ik bijvoorbeeld: jullie hebben kinderen, dat lijkt míj (ook) zingeving, maar dat weet ik natuurlijk niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Jannigje:heart: Wat leuk dat je even langs komt! 
ik vind jou ook lief! En @Cleo66ook tuurlijk. 
ik lees jou ook wel eens heel laat in de nacht nog op het forum. Tijdens mijn duistere periodes waren de avonden en nachten het beste te doen. Voor jou ook? 
Ik loop al dagen te denken over de trein metafoor.  Ik vind het ook zo gek dat ik die niet eerder heb gehoord.
Waar en wanneer stap je in...Dat is ook een goede.

Zingeving: voortplanting is misschien dé reden waartoe wij op aarde zijn. De ultieme zingeving? 

Ik heb geen kinderen, net als jij wel ooit gewild. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou  niet willen zeggen dat voortplanting de ultieme zingeving is, hoe leuk het voorwerk ook is. Je diskwalificeert er veel te veel levens mee. Misschien zit de zingeving dan meer in hoe je de wereld achterlaat voor de volgende generatie(s), dus kinderen in z'n algemeenheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...