Spring naar bijdragen

Reacher


Reacher

Aanbevolen berichten

Na vorig jaar zo heel diep te hebben gezeten, nauwelijks meer alleen durven zijn -want angst voor de angst- heb ik vandaag voor het eerst er weer even echt plezier in het rijk voor mezelf te hebben. Alsof ik weer een stukje van mezelf terug krijg. 
Het kan dus nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door dit forum leer ik veel over mezelf. Ik had (heb) een negatief waardeoordeel over anderen die uithalen als ze het idee hebben dat hen pijn wordt gedaan. Vreselijk vind ik dat. Incasseren en op een later moment op terugkomen denk ik dan.
En toen had ik vorige week zelf die clash met Quinn over dierenleed en nu kan ik niet meer hoog op mijn troon mijn neus optrekken daarvoor. 

En toch...toch.. Dat dúrven bij iemand, om dat te laten zien. Niet alleen dat iets mij raakt, maar ook dat iemand mij raakt en niet meteen bang te zijn om achtergelaten te worden: dat is enorme vooruitgang voor mij. Dus heen en weer tussen schuldgevoel en een glorend sprankeltje nieuw. Nieuwsgierig naar mezelf. 

Verder maar weer op het leerpad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een groot verschil. Jij haalde misschien wel uit maar liet daarna zien hoe je geraakt was en dan wordt het weer zacht en mooi menselijk en totaal anders dan wanneer iemand met geen mogelijkheid te bewegen is om een sprankje kwetsbaarheid te laten zien.
Jij maakte excuus: 'sorry maar het raakte me zo', totaal anders dan: 'sorry maar jij....'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-4-2021 om 19:43 zei Reacher:

ik lees jou ook wel eens heel laat in de nacht nog op het forum. Tijdens mijn duistere periodes waren de avonden en nachten het beste te doen. Voor jou ook? 

Ja, voor mij zijn de avonden over het algemeen het beste. Ik wil (eigenlijk) niet naar bed omdat dat betekent dat de ochtend er weer aankomt en dat is niet fijn. (Een eufemisme.)
Elke dag weer aan moeten gaan, weer knokken om er iets van te maken.

Is het nu voor jou veranderd?


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-4-2021 om 19:43 zei Reacher:

Zingeving: voortplanting is misschien dé reden waartoe wij op aarde zijn. De ultieme zingeving? 

Ik heb geen kinderen, net als jij wel ooit gewild. 

Ja , dat blijft voor mij verdrietig. Het niet hebben van kinderen geeft mij inderdaad het gevoel dat mijn aanwezigheid op deze aarde weinig zinvol is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Reacher:

En toch...toch.. Dat dúrven bij iemand, om dat te laten zien. Niet alleen dat iets mij raakt, maar ook dat iemand mij raakt en niet meteen bang te zijn om achtergelaten te worden: dat is enorme vooruitgang voor mij. Dus heen en weer tussen schuldgevoel en een glorend sprankeltje nieuw. Nieuwsgierig naar mezelf. 

Dit ontroert mij omdat ik zo goed voel wat je bedoelt denk ik.
Mooi en ook best eng tegelijkertijd, maar vooral mooi! Vooruitgang, jazeker! :musicnote::musicnote: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Jannigje:

.Is het nu voor jou veranderd?

Als ik niet down ben dan waardeer ik de ochtenden zeer, tegenwoordig. Maar inderdaad als ik me neerslachtig voel, dan kan ik bij het opstaan al tegen die hele lange dag die ik dan nog voor me heb, opzien. Dan heb ik liever de avonden. Dan hóef je niks meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet alleen dat ik dan niets meer hoef, het is ook zo dat ik me meestal ook echt beter voel. Ik voelde me heel lang schuldig dat ik dat gevoel niet mee kon nemen naar de volgende dag, alsof het aan mij lag. Mijn psychiater vertelde mij dat dat helaas bij die depressies hoort. Elke nacht worden de hersenen a.h.W. Gereset en dat betekent dus weer van voren af aan beginnen.

Het klinkt misschien gek, maar ik was opgelucht dat ze dat zei. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Jannigje:

Het is niet alleen dat ik dan niets meer hoef, het is ook zo dat ik me meestal ook echt beter voel. Ik voelde me heel lang schuldig dat ik dat gevoel niet mee kon nemen naar de volgende dag, alsof het aan mij lag. Mijn psychiater vertelde mij dat dat helaas bij die depressies hoort. Elke nacht worden de hersenen a.h.W. Gereset en dat betekent dus weer van voren af aan beginnen.

Het klinkt misschien gek, maar ik was opgelucht dat ze dat zei. 

Dat had ik nog niet eerder gehoord! Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Weer wat geleerd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...