Spring naar bijdragen

Reacher


Reacher

Aanbevolen berichten

Routines: ontbijten, slapen, tanden poetsen e d  maar ook gezond eten, bewegen, niet de hele dag tv kijken, leren we van onze ouders. Ik poets mijn tanden vanaf mijn 12e. Zelf geleerd ergens van tv of van een vriendinnetjes moeder.

Een aantal van die zaken krijg ik zelf maar niet onder de knie.
Zoals langere tijd vrij zijn en hoe dat een impact heeft. Slaapritme, balans tussen ontspanning en inspanning, zingeving. Vandaar dat ik iemand zoek die deze rol even pakt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik vind het knap dat je zo duidelijk je behoefte kunt omschrijven. 

Ik merk dat ik goed gedij met een vast ritme. Af en toe ga ik naar een klooster-achtige setting. Dat doet me heel goed; vroeg op, mediteren/yoga, eten, iets nuttigs doen... allemaal op vaste tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Reacher:

Routines: ontbijten, slapen, tanden poetsen e d  maar ook gezond eten, bewegen, niet de hele dag tv kijken, leren we van onze ouders. Ik poets mijn tanden vanaf mijn 12e. Zelf geleerd ergens van tv of van een vriendinnetjes moeder.

Een aantal van die zaken krijg ik zelf maar niet onder de knie.
Zoals langere tijd vrij zijn en hoe dat een impact heeft. Slaapritme, balans tussen ontspanning en inspanning, zingeving. Vandaar dat ik iemand zoek die deze rol even pakt 

Ja dat herken ik in bepaalde zaken. Vandaar dat ik het vroeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Cleo66:

Hey Reacher hier schrik ik van . Ben je opgegroeid in een onveilig gezin ? Verwaarloosd wellicht? Wil je daar iets over vertellen? Hoeft niet natuurlijk.  Lijkt me erg heftig . Kan me er gewoon niks bij voorstellen,  ik vind je zo lief , je bent alle liefde en aandacht waard ! 

Ik ben in tehuizen en pleeggezinnen opgegroeid. Heb ik dat nooit verteld? 

En je bent lief :heart:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Reacher:

ook aan het worstelen met routine zaken? 

Ja,..andere dan jij maar ja. Financien bijhouden, huis op orde, gezond leven, elke dag tanden poetsen, gewoon afwas doen. Als ik dit typ voel ik me ineens erg kwetsbaar,..alsof mensen om me lachen. Maar goed,..ja dus.

Het gaat beter nu hoor. Maar wat voor veel mensen makkelijk of zelfs leuk is,.,.is voor mij moeilijk. Heel lang dacht ik dat een ouderlijk figuur me zou helpen. Maar dat denk ik nu niet meer. Vandaar dat ik de discussie aanging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lonster:

Nou ik vind het knap dat je zo duidelijk je behoefte kunt omschrijven. 

Ik merk dat ik goed gedij met een vast ritme. Af en toe ga ik naar een klooster-achtige setting. Dat doet me heel goed; vroeg op, mediteren/yoga, eten, iets nuttigs doen... allemaal op vaste tijden.

Dank je wel! Ik heb dat nog nooit gedaan maar dat lijkt me ook echt wel iets voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: ik hoop dat je (weer) op weg kunt worden geholpen. Ik merk het zelf onmiddellijk als ik de dagelijkse routine zelfzorgdingen verzaak. En toch laat ik die het eerste liggen als ik me minder voel. Gek eigenlijk...

Voor mij was de ochtend zwemroutine het dagelijkse zetje dat de boel aan de gang kreeg. Ook en juist op vrije dagen. Misschien is er voor jou ook iets helpends. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de drie r- en ( rust, reinheid, regelmaat) zijn zo gek nog niet, geven mij ook houvast. Vooral de laatste. Wel met activiteiten inplannen die een cadeau voor je zijn. Zo wordt een ‘ moeten’ (want ingepland en afgesproken) een heilzaam moment. 
Probeer het !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik hoor @Cleo66 en volgens mij heb ik het er ook niet vaak over gehad. Knuffel terug.

Gek hè @Lika. Je weet dat je je er beter door gaat voelen maar toch...zwemmen is geweldig maar eerst door die kou te moeten... nope! <_<

Dat is ook een goede tip @Maja Vandaag ga ik muren verven, daar hou ik van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-4-2021 om 17:56 zei Musashi:

Dank je. Aan deze conversatie heb ik ook wel wat...zorgen voor mezelf is veel moeilijker dan zorgen voor anderen. Door te zorgen voor anderen zorg ik ook voor mezelf. Dat is natuurlijk niet de juiste volgorde maar het helpt me wel (denk ik).

Ja inderdaad, via het zorgen voor anderen zingeving vinden. Ik zorg daarom heb ik recht van bestaan.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...