Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Donder:

116 pagina's vol en nog steeds geen oplossing!

Over rekken gesproken!

Het waren er nog veel meer, maar er zijn profielen opgeheven. Kun je nagaan.

Intussen ben ik al wel bijna tien maanden nuchter. Hoe gaat het met jouw inname? Op basis van je vileine opmerkingen gok ik dat er aardig wat alcohol in je bloed zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Quinn:

Het waren er nog veel meer, maar er zijn profielen opgeheven. Kun je nagaan.

Intussen ben ik al wel bijna tien maanden nuchter. Hoe gaat het met jouw inname? Op basis van je vileine opmerkingen gok ik dat er aardig wat alcohol in je bloed zit?

Op naar het jaar @Quinn :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zin in drank is idd een hardnekkige eigenschap van de gemiddelde alcoholist.
Het uiteindelijke mechanisme is de zoektocht naar een aanleiding die het opnieuw gebruiken voor jezelf weer zou kunnen verantwoorden. Het weer rond maken van je cirkel van afhankelijkheid.

Het mechanisme slijt als je de cirkel niet meer sluit, langzaam maar het slijt.

 

 

 

bewerkt door Maverick
Woordje veranderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben alleen vandaag. D is al voor de kerst met de kinderen vertrokken. Niets ernstigs, naar de wintersport. Okay, ik was het er niet mee eens, gezien corona, maar ik begrijp het wel. Dus dat is okay. 

En c was hier. Vanaf die dag eigenlijk, min of meer. Aanwezig en zorgend, je kent het wel. Maar dat is niet goed. Het is te veel. Ook hij heeft recht op een eigen leven, zelf aan zichzelf te denken. Dus hup, weg, eruit. Feest, zuip, geniet. Moet kunnen, zo'n avond. Hem kennende is dat trouwens oudejaarsconference, twee glazen champagne en een biertje, omtwee uur naar bed.

Ergens had ik onbewust toch een achterdeur gemaakt voor mezelf. En nou zit ie weer dicht.

Patat in de airfryer. Rosbief in de oven. Good Omens op het grote scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afbeeldingen Scherven, stockfoto's | Depositphotos®

Als je scherven op de juiste manier weet op te pakken, hoef je je niet te snijden, schijnt. Ik weet die manier nog niet en wil me ook niet snijden. Niet op die manier, niet aan anderen, niet door anderen. Dus ik laat het maar even. Niet omdat ik er niet om geef, juist omdat ik er veel om geef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Reacher, het voelen gaat steeds verder uit in plaats van aan. En tegelijk boeit dat steeds minder. Tegenstrijdig daarmee durf ik niet echt meer te uiten. Omdat ik niet goed uit m'n woorden kom, maar ook omdat het wegduwt, blijkbaar, afstoot.

Ergens ben ik bang, maar dat is zo diep weg, dat ik niet eens meer weet of het echt zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...