Amethist Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 (bewerkt) "Gezond drinken bestaat toch niet" artikel Volkskrant (13 april '18). https://s.vk.nl/s-a4592338/?_sp=582c7445-eba1-4d6f-abf9-f337ef48d299.1523600673215 13 april 2018 bewerkt door Amethist Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loekie Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Ik zie in het stuk van de Volkskrant ook het stukje over alcohol bij kapper voorbij komen. Dat doet me denken aan de eerste keer dat ik gestopt was. Ik was nog maar goed 2 maanden op weg....werd er in de decembermaand ineens een glaasje champagne voor m’n neus gezet! Ik durfde niet te zeggen dat ik niet dronk en heb er de hele knipbeurt naar zitten kijken. Niet opgedronken, maar het wakkerde bij iets aan...wat ik nauwelijks meer los kon laten :-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 “Alcohol is heus gezellig” nou ja zeg, ben je nou daarmee hoogleraar geworden? Samen in de kroeg zitten kan gezellig zijn. Met alcohol of zonder. Alcohol is niet gezellig per sé. Over je nek, ‘s ochtends brak wakker worden als je al niet in de sloot bent gereden. Alcohol bij de kapper, en dan drinkt de kapper zeker mee de hele dag, lache. Nee dank u vriendelijk. Of bij de boekhandel. Ik vind dat echt cynisch. Als ze kunnen zuipen dan komen de klanten wel. Binnenkort een joint bij de Hema. Xtc bij de Pearl. Crack bij de Kwikfit. Zaterdag eind vd middag ben je helemaal leip van de klantenbinding. Mereltje en Aline38 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 https://nos.nl/artikel/2227093-helemaal-geen-alcohol-is-het-beste-voor-de-gezondheid.html Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Wie weet er nog een interessante docu/filmpje? Erg welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Heb je titels Francoise? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 18 minuten geleden zei Francoise: Help ik verzuip . Nou nog ééntje dan . Tonic en hallo muur Dankjewel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Durf het bijna niet te vermelden hier, maar doe het tóch:: Big Book van AA Basisboek NA-Narcotics Anonymous, Anonieme Verslaafden Nederland. Dit laatste boek heb ik drie keer aangeschaft. De eerste twee zaten zo vol met markeerstiftstrepen dat het niet meer lekker las. De eerste viel ook uit elkaar zodat er steeds bladzijden door elkaar kwamen.. Die derde gaat ook alweer een beetje die kant op. Het boek van AA vond ik altijd een beetje oubollig in z'n taalgebruik, maar toen ik een jaar of zes geleden een zomer lang alleen met m'n hond in een caravan zat (waarnemend campingbeheerder.. wie, ikke? ja ikke !! ) had ik Big Book bij me en toen ik dan toch besloot er maar een stukje in te lezen, heb ik het in twee dagen verorberd. Geen spijt. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 20 april 2018 Rapport Share Geplaatst 20 april 2018 (bewerkt) Refusal binnenkort niet meer beschikbaar? https://nos.nl/googleamp/artikel/2228306-verslavingsartsen-slaan-alarm-door-medicijntekorten-kunnen-doden-vallen.html 20 april 2018 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 27 april 2018 Rapport Share Geplaatst 27 april 2018 Dronken achter het stuur. Zo ziet dat er uit. https://nos.nl/artikel/2229359-dashcambeelden-zo-ziet-een-dronkenmansrit-eruit.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mikemikey Geplaatst 6 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2018 Kan iemand mij helpen aan Campral .. wil graag minderen en meer control of mijn drank gebruik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 16 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2018 (bewerkt) Tgaat langzaam maar zeker omlaag Wel verontrustend is dat meer dan de helft van de NL boven de 12 (!) meer drinkt dan het GR advies. Het is oneindig interessant onderzoek ook omdat de onderzoeker en de dokter en de minister en de ambtenaar zelf óók allemaal aan de zuip zijn 16 juni 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Geweldig onderwerp eigenlijk, ik kan er geen genoeg van krijgen. “Je staat weer onder de tl-buizen” das mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Ik ga het boek niet bestellen..heb inmiddels al zovéél gelezen....maar dit artikel, ja, fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 De documentaire Alcoholism van Louis Theroux was vanavond op tv hoorde ik via facebook! Op nlziet / npo terug te zien!! Ik ga m zeker kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2018 (bewerkt) Gelezen, ook via de nieuwsbrief die ik ontvang. . Ik deed in 2006 een cursus bij trainer Petra Moes ( toen nog trainer bij de Helderheid in Utrecht). Was voor mij de aanvang van 5 jaar niet drinken. Goed artikel , vind ik. Overigens heeft Petra Moes nu haar eigen trainingen, weken etc etc. 23 juni 2018 bewerkt door Gast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 25 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2018 Ben fan van hoe deze man omgaat met verslavingen. Zo goed als hij kan ik het niet verwoorden. Google eens op zijn naam of lees een boek van hem. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2018 (bewerkt) Dank Erik. Mooi. Helpend, 26 juli 2018 bewerkt door Lika erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2018 Ga je hem lezen @Harp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 21 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2018 Voor wat betreft Chandler (zie boekrecensie), apart hoe lang je nog gewoon door kan werken in zo’n situatie, zelfs in de US. Zo onmisbaar was hii toch niet voor de serie? Die draaide meer om dat mens met dat kinnetje. Ben ff je naam kwijt schat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2018 Eh...Kirstie...??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2018 Komt ook zoveel voor in die kringen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 (bewerkt) eye-opener voor mensen die nog steeds willen minderen i.p.v. stoppen https://www.ad.nl/koken-en-eten/slecht-nieuws-voor-de-vrijmibo-gezond-alcohol-drinken-bestaat-niet~a7c35575/ 24 augustus 2018 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 Deze film gister gekeken. De hoofdrolspeelster is een alcoholiste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 31 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2018 Op 30-8-2018 om 16:22 zei Etty: https://petramoes.nl/je-lichaam-een-tempel-of-amusementspark/ Thanks @Etty Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden