Spring naar bijdragen

Nieuws, actueel & media


Paddy

Aanbevolen berichten

Uuuh... Alcohol verbannen uit supermarkten, daar ben ik helemaal vóór. Maar alleen het goedkope en zware bier weghalen om "alcoholistische daklozen" mee te weren? Ik vind het behoorlijk hypocriet.

 

Het is al een stap in de goede richting :). Hoop dat ze de andere drank dan ook gaan weghalen, alcohol is alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Ik zat me net ook te bedenken waarom ik toch zo'n moeite heb met zo'n actie.

 

Het is niet alleen omdat ik zo'n bericht stigmabevestigend vind. Het idee van alcoholisten zijn dakloos en dakloze alcoholisten bezorgen overlast. "Zij" zijn anders dan "wij" keurige, goed functionerende alcoholisten.

 

Het is ook omdat ze dat bier natuurlijk niet uit de schappen halen om alcoholisme te bestrijden. Dat is wat alleen wij erin willen zien.

Zij halen het bier weg om hun winkel "netjes" te houden.

Ze verkopen hartstikke graag alcohol, het trekt lekker veel klanten aan, jonge klantjes liefst, maar zodra die klanten na verloop van tijd "afzakken" op de sociale ladder en overlast gaan bezorgen, dan moeten we ze niet meer. Bah! Weg ermee!

Dat vind ik dus hypocriet, naar, egoistisch en discriminerend bovendien.

Waarom zou de dakloze alcoholist geen bier meer mogen kopen en de alcoholische huisvader wel?

En waar moet die dakloze nu zijn bier vandaan halen? Moet hij nu meer kranten verkopen om aan zijn dosis te kunnen kopen? Of moet hij maar een paar straten verder naar de goedkope winkels, waar de andere "arme kanslozen" ook winkelen?

 

Laat ze alle alcohol uit de schappen halen, samen met al die andere ongezonde en verslavende troep met suikers, e-nummers, conserveringsmiddelen en honderde andere gifstoffen, die evengoed schadelijk zijn voor mens, dier en het milieu. Pas dán overweeg ik heel misschien weer om een voet te zetten in de Albert Heijn.

 

:) (sorry, beetje activistisch vandaag)  :lips:

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat krijg je; horecablurring in rijke buurten als Amsterdam Zuid en in een ander soort buurt wordt specifiek zwaar goedkoop bier uit de schappen gehaald want de daklozen bezorgen overlast. Volstrekt ongelijkwaardigheid ten opzichte van hetzelfde product. Luister vooral eens naar deze kinderkledingzaak op de audiospoor 6 min 15 sec en verder http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/67467/drank_bij_de_tandarts_een_goede_zaak_ (post van yogajuf uit deze draad)

 

Helemaal met yogajuf eens vind het ook hypocriet, naar, egoistisch en discriminerend.

 

En concreet als ik de overlast op het Raaksterrein vergelijk met de dekamarkt op de Gedempte Oude Gracht of de Aldi achter de Tempelierstraat.....gewoon 2 supermarkten die ook gelegen zijn in het centrum net als de Raaks......dan weet ik heel zeker dat het meevalt bij de Raaks. Maar in de Raaks buurt  wonen de young urban people die wel de lusten maar niks van de lasten willen hebben van wonen in het centrum. Dat is net als op het platteland gaan wonen en klagen over dat je mest ruikt. Bovendien ik was er laatst op een warme dag en zag veel mensen onder invloed op de luxe terrassen en totaal geen mensen met halve liters speciaal bier.....

 

Ben het wel eens met drooglegging van Supermarkten maar dan helemaal en graag ook rookwaren.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je zegt toch ook niet snuif cocaïne met mate.

 

Een goed artikel over dat het in wezen abnormaal is dat drank zo heel normaal wordt gevonden en er standaard bij lijkt te horen. http://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/04/het-begint-bij-een-glas-per-dag-4637333-a1524797

 

Het begint bij een glas per dag.....en vandaag nemen we de eerste niet, toch?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vanochtend zag ik het al in het nieuws voorbij komen. Alcohol in de supermarkt, en dan met name bier. Er werd gepleit voor een minimumprijs want bier is te goedkoop. En dus voor iedereen toegankelijk.

Wat mij persoonlijk al heel lang stoort is de vele aanbiedingen met bier in de supermarkt. Elke week is er wel weer bier in de aanbieding.

Straks even kijken naar de discussie in Pauw. http://pauw.vara.nl/komende-uitzending

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nee toch, geen FB!

Maar met behulp van de titel wel kunnen googelen: http://www.vice.com/nl/read/waarom-worden-katers-erger-naarmate-je-ouder-wordt-293

Dank Smartie

 

Interessant artikel. Bedankt Smart en Yogajuf :).

 

Anders nieuws (voor de mannen belangrijk):

 

http://www.upi.com/Health_News/2016/11/15/Drinking-alcohol-may-increase-risk-for-prostate-cancer/1921479267853/

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

"Alcohol doet een hoop dingen met je lichaam. En al helemaal als je het in grote hoeveelheden en met vaste regelmaat nuttigt. Dat is niks nieuws natuurlijk, dus dat hoeven we je verder ook niet uit te leggen. Stop je er echter mee, dan gebeurt er in je lichaam opnieuw een hoop, dit keer om te herstellen. Maar niet alleen van de binnenkant merk je veranderingen aan je lichaam, ook aan de buitenkant is er een groot verschil op te merken zien. Kijk maar eens naar deze mensen die een foto van zichzelf maakten tijdens hun alcoholverslaving en een foto wanneer ze al enige tijd alcoholvrij zijn."

http://www.froot.nl/posttype/froot/18-voor-en-na-fotos-die-laten-zien-wat-er-met-je-uiterlijk-gebeurt-als-je-stopt-met-drinken/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste fase is niet leuk; ik althans ga er echt nog veel slechter uitzien. Na enkele dagen al....

Ik zag het bij mijn ex ook: kwetsbaar. Meer dood dan levend....

 

Maar na jaren ging hij er beter uitzien! Springlevend...

 

Dat is dus echte winst!!

 

(heb je eerdere foto's Erik?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...