Spring naar bijdragen

Nieuws, actueel & media


Paddy

Aanbevolen berichten

Zonder wilskracht vind ik tevens het meest lastige om te begrijpen en toe te passen. Voor mij was het wilskracht vs hogere macht zoals in het AA verhaal over overgave. Overgave aan iets buiten mezelf......nee voor mij zit alles wat ik nodig heb in mijzelf (inclusief wat men hogere macht noemt, ook die hogere macht zit in mij en ons allen en niet boven of buiten mij, volgens mij) Alleen weet ik dat nog niet altijd hoe dingen zitten in mijzelf en hoe het allemaal werkt. Later begreep ik dat het vooral mijn houding is als ik altijd in de fight modus sta tegen drank dat de boog niet altijd gespannen kan zijn en zo ben ik een paar keer tussen 2007 en nu onderuit gegaan. Sinds ik trek zie als iets wat komt en gaat en ik dit kan observeren zonder er in mee te gaan teveel lukt het mij beter. Vroeger zou ik stoppen met lezen als ik 12 stappen zag staan maar nu haal ik er veel uit wat wel werkt voor mij.
 
Alles wat je voor je herstel zet raak je kwijt. Ja die is erg waar!

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen nieuw artikel meer, maar ik wil het toch graag delen:

 

http://www.hpdetijd.nl/2014-05-02/hafid-bouazza-geen-romantische-held/

 

Of had ik dit in het boekendraadje moeten plaatsen?

Poeha wat heftig zeg. De verheerlijking vind ik bijzonder. En een fles absint plus 20 biertjes, zeker 3 jaar lang...Jeetje. Dat dit man nog leeft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ontsnappen en de beloning, treffend. Het idee dat alcohol de enige remedie daarvoor/tegen is, is het korte termijn denken

dat ik in ieder geval deed. De gevolgen ervan op dat moment niet onder ogen willen zien, het "ik wil het en ik wil het NU" denken,

zorgde ervoor dat ik mijn alcoholisme in stand hield. 

Alleen denkt je lichaam daar anders over en ik ben blij dat ik nu alternatieven heb kunnen ontwikkelen.

Of juist geleerd heb om bepaalde gevoelens gewoon te laten ZIJN voor wat ze zijn. En uitzitten. 

En tja, dit klinkt natuurlijk allemaal wel erg braaf, maar ik ben me ervan bewust dat ik te allen tijde alert moet blijven,

alcohol zal ergens toch altijd wel enigszins blijven trekken, ben ik bang voor. Of in ieder geval is die gevoeligheid er, zoiets. 

Wel mooi dat uiteindelijk dit fragment afgesloten wordt met de conclusie van Reve, en eerder al Connie zelf, 

dat er vanuit een beneveld brein niets moois komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het mooi omdat ze een illusie lekprikt, deze: echte kunstenaars denken en voelen out of the box, het grote Artistieke Brein onderscheidt zich van de burgerman, en daar hoort een hedonistische levensstijl bij, veel drinken kenmerkt de kunstenaar.

Bullshit, ik ben het met C Palmen eens: veel drinken kenmerkt de alcoholist. Punt.

Zo Nancy, ben ik even luidruchtig in jouw nadenk-pauze komen brallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie fragmenten en commentaren om inderdaad mijn eigen beeldvorminig  is kritisch te beschouwen :)

 

Ik ben er nog niet helemaal uit...Dat ze alcoholist zijn staat als een paal boven water.  De relatie met kunst en zo, levensstijl.

Bij mij komt Shaffy steeds in beeld. Vond die docu/film over hem fascinerend. Hoe kun je zulke nummers maken als je zo leeft?

Of juist daardoor? 

 

Ga dat boek eens opzoeken waar Connie het over heeft. Interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ook meteen aan Ramses Shaffy, hoe er glimlachend over zijn flesjes wijn werd gesproken: ja, die bon vivant, die wist wel hoe je moest bruisen en genieten van het leven. Groots en meeslepend.

Terwijl hij zichzelf naar de incontinente Korsakov had gezopen! Al zijn talent weggespoeld.

Hebben jullie Aleid Truyens (ik schrijf het niet goed denk ik) gisteren in de volkskrant gelezen? Over hoogopgeleiden + drank.

Stóm!! 'Dan maar wat korter leven, maar ik wil wel genieten.'

Echo Spring, dat boek waar Connie het over heeft, is mooi, Kruidenthee.

Daaruit komt:

Een man die drinkt is altijd met z'n tweeën.'

(Ivm de strijd die je altijd levert: heb ik wéér gedronken terwijl ik niet wilde)

Groots en meeslepend wil ik leven, dus zonder verslaving of roes.

Ziezo!

(Ik zit ook mezelf te overtuigen hoor, want het woord 'saai' duikt bij mij ook snel op)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdrinken

        ô Diepe zee, ô wijde plas!
        Wat ligt er in uw golven
        Al menig-een bedolven!...
        Maar toch! - hoe groot het aantal was
        Van hen, die in Uw' afgrond zonken,
        Toch zijn er vrij wat méer verdronken
        In 't klein jeneverglas.

        ô Diepe zee, ô wijde plas!
        Wie in Uw' vloed moest sneven,
        Weet, dat zijn dood en leven
        Toch in de hand des Heeren was! -
        Maar wie zegt, in Wiens hand zij zonken,
        Die in het helsche vocht verdronken
        Van 't klein jeneverglas!


        J.P. Heije (1809-1876)
        uit: Al de volksdichten, deel 2 (1865)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

http://www.laatste-nieuws-online.eu/artikel/ah-raaks-haalt-goedkoop-zwaar-bier-uit-schappen/1676199

 

Misschien een landelijk iets van maken? Sowieso ben ik wel voor een complete drooglegging van supermarkten.

Ja, ik ook! Breezers voor de beginnertjes...In feite is het net zo raar als coke in handige doordruk-strips. Allebei verslavend, allebei 'gezellig' en levensgevaarlijk.

(Ex-drinkers zijn altijd fanatiek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...