Spring naar bijdragen

Nieuws, actueel & media


Paddy

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vind het zoooo krom in Nederland Harp.... Roken mag nergens meer, hele discussies worden erover gevoert, om over de Fipronil in de eieren nog maar te zwijgen, helemaal belachelijk. Heb al die tijd gewoon eieren gegeten, geen klachten, en daar word zo'n ophef over gemaakt. Terwijl ik zeker weet dat er meer mensen ziek worden door de alcohol, en daar hoor je niemand over en word gewoon verkocht. Ik vind het prima hoor, allemaal. Maar alcohol in de detailhandel gaat me echt te ver... als ze dat gaan doen dan moeten ze niet beginnen over een of ander stofje in de eieren dat weleens niet zo gezond zou kunnen zijn of over roken op het terras. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist al hoe fabrikanten onderzoeken en cijfers kunnen manipuleren, uiteindelijk gaat het daar om macht en geld (is ook macht)
had op mijn boekhoudopleiding ooit al gehoord hoe statistieken, zelfs 2 x anders gedaan, volstrekt tegenovergestelde resultaten kunnen laten zien. Maar heb me nooit echt gerealiseerd hoe dit dus onze "gezondheidshypes", voorlichting, en zelfs de politieke voorbeelden be-invloedt. Verhelderend stuk, thnx Harp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/24/2017 om 08:36 zei Harp:

Wat interessant dat erbij staat hoeveel de deskundigen zelf drinken.

En dat schatten ze natuurlijk zelf uit de losse pols: "drinkt gemiddeld twee alcoholische consumpties per dag, in het weekend soms wat meer"

wat wil dat zeggen gemiddeld twee à zes, en in het weekend soms wat meer, twintig? :face-icon-small-shocked:

Shit, dat stuk over de lever zeg. Ik stop, in naam van het psychisch welbevinden en de fitheid... en de lever!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 23 september 2017 om 17:39 zei adam:

Net dit artikel zitten lezen. Bijzonder en zeer verhelderend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant inderdaad.

'Volgens mij is het goed voor je om af en toe iets te doen wat slecht voor je is'

Mmmja misschien wel, maar de crux zit hem in het "af en toe"!!! Af en toe een flinke snuf cocaïne is vast ook heel goed voor je (??). 3 keer per dag wat minder hè.

"Met alcohol heb je minder remmingen" -- Ik zet vraagtekens bij het beeld dat mensen hebben, dat alcohol je laat zien wie je in werkelijkheid bent. Dat je in werkelijkheid graag een onbekende in een steegje zou willen p****** (ik citeer slechts het artikel hè) maar dat zo lang je niet drinkt, je geremd wordt en dat je dus (?) zonder alcohol eigenlijk niet je zelf bent. Ik zou het graag willen omdraaien en stellen dat alcohol je allerlei domme flauwekul laat doen en zeggen en dat je met alcohol op juist niet jezelf bent. Alcohol haalt geen remmingen weg, alcohol haalt gewoon je hersenpan overhoop.

Kan leuk zijn af en toe. Kan ook je leven vergallen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Zijn er wellicht meer mensen die het interessant vinden om naar dit symposium te gaan: Addiction, a brain disease? - waarin men volgens Lef magazine debatteert over “de” definitie van verslaving (voor zover die ene definitie bestaat, denk ik dan).

http://abc.uva.nl/content/events/symposia/2018/01/addiction-a-brain-disease.html?origin=ElCcr9GcS6WwArTkHTXCWQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dank. Wat een ellende zeg...

Dan kom ik zelf gelukkig uit een vrij normaal gezin.  Mijn opa was wel een alcoholist en kon zijn handen dan ook niet thuis houden. Mijn vader is dat niet, maar is er wel door gevormd en houdt zeker wel van een borrel. Over drank werd bij ons thuis nooit moeilijk gedaan. Dat hoorde erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Bumper. Om op je post in je eigen draadje te raageren: ja, als je maar door blijft gaan dan gaat het onherroepelijk een keer goed mis. Maar daarom misschien juist dat schuldgevoel over "ermee weg zijn gekomen": bij ons had het wellicht ook al eerder goed fout kunnen gaan, maar wij zijn er allemaal in ieder geval nog. En de meesten van ons hopelijk ook nog in goede tot redelijke gezondheid.

Maar goed, dat gevoel heb ik dus weleens. Weet niet of anderen het herkennen. Enige wat ik ermee kan doen is mijn lichaam nu wél goed verzorgen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...