Oskar Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Slapeloos In de nachtwind, als ik niet slapen kan, hoor ik de toorn en het lijden van God. Maar boven de storm uit hoor ik de stemmen van miljoenen zielen, voor eeuwig verloren, die roepen om gerechtigheid. Wat hopen zij? Wat denken zij? Wat denken zij van Hem? Wat denkt Hij van Zichzelf? (Gerard Reve) Bob reageerde hierop 1
billy1981 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Goedemorgen allemaal! Ik moet bekennen dat ik hier niet meer wekelijks incheck en in tegenstelling tot vóór ik gestopt was is dat nu een goed teken. Maar toch wil ik even wat delen. Zaterdag een week geleden heb ik volgens mij op een verkeerd stoeltje gezeten en in de loop van de week begon m'n onderrug ineens op te spelen. Vanaf woensdag werd het steeds erger en vrijdag kon ik bijna niet meer opstaan of normaal lopen. Huisarts gegaan, wat voelen, wat duwen, wat reflexen en diagnose: waarschijnlijk spit en na twee weekjes beter. Kreeg direct drie pijnstillers mee: Diazepam, Tramadol en Diclofenac. Ik gaf zelf maar aan dat ik tot 3,5 jaar terug kampte met een alcoholverslaving en vroeg of dat wel verstandig was. (Zou dat niet sowieso in m'n dossier te zien moeten zijn, na al mijn trajecten?) En toen heeft ze het aantal naar beneden bijgesteld voor vijf dagen. Ze werken tot nu toe als een trein, en ik denk ook niet dat ik een afhankelijkheid ga ontwikkelen maar ik vind het ergens toch tricky. Iemand die hier ervaring mee heeft? En excuus aan de mensen die vinden dat deze bijdrage in het benzo-forum moet :-) spirit en lady jane reageerden hierop 2
Quinn Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Tja, als je dan toch Reve citeert, heb ik nog wel wat balsem voor de miljoenen zielen. Want het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven. Wat liep je laat te spoken @Oskar Knuffel voor @Musashi @Kaatjee gaat het nog met je? @billy1981 soms zijn pillen nodig, leuk is het niet, maar zo onder begeleiding van je huisarts moet het wel kunnen, denk ik. Een korte periode. Goed, ik ga maar eens naar bed. Straks spullen uit m'n huis halen, ik heb hem tijdelijk uitgeleend. Succes met vandaag mensen. Dagpact: Quinn Musashi reageerde hierop 1
Kaatjee Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 57 minuten geleden zei Quinn: Tja, als je dan toch Reve citeert, heb ik nog wel wat balsem voor de miljoenen zielen. Want het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven. Wat liep je laat te spoken @Oskar Knuffel voor @Musashi @Kaatjee gaat het nog met je? @billy1981 soms zijn pillen nodig, leuk is het niet, maar zo onder begeleiding van je huisarts moet het wel kunnen, denk ik. Een korte periode. Goed, ik ga maar eens naar bed. Straks spullen uit m'n huis halen, ik heb hem tijdelijk uitgeleend. Succes met vandaag mensen. Dagpact: Quinn @Quinn dank je Q en me jou ? hier nog helemaal zoals niet zoals het moet heb maar hulp gezocht en medicatie opgehoogd.
Etty Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goedemorgen, Eergisteren kreeg ik opmerkingen van een belangrijk iemand, over iets in mij waar ik waarschijnlijk weinig aan kan veranderen. Tijdens het gesprek leek ik er wel goed mee om te kunnen gaan, maar daarna en gisteren leek het wel alsof ik een paar flinke dreunen had gehad, ik voelde me wezenloos en uitgeput, en als ik daar dan doorheen wilde prikken, kwamen er golven oude pijn, enorme zelfafwijzing, en wilde ik het liefst in een suïcidale depressie weg vluchten. Of drinken. Op de één of andere manier lukte het me om beide wegen af te snijden en het beest in de bek te kijken. Wat een dag. Vanochtend stond ik op en merkte dat het zware weg was, en zag ik ook wat ik er allemaal van had gemaakt, het illusoire. Wat een opluchting. Zoon komt zometeen met nieuwe baby en peuter, zodat mama even kan slapen. Het zijn gezellige ochtenden, zo met z'n vijven. Als ik lekker in mijn vel zit tenminste. Lika, lady jane, bumperjim en 4 anderen reageerden hierop 7
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goeiemorgen Ja je doet het voor de pijn @billy1981 en het is onder begeleiding en het is maar een zeer beperkte hoeveelheid. Dit moet je kunnen denk ik. Hier een verandering op t werk. Vanwege nijpend tekort aan ruimte ben ik uit mn mooie hok terug in de kantoortuin. Eerst had ik de balen maar ik zit nu met 2 andere gasten die bijzonder weinig lawaai maken en ik vind het eigenlijk wel leuk zo. Ik was weggevlucht vanwege het eindeloze gekwaak van de (seksistiese term) die elke 10 minuten bij me kwamen "heb je die mail gezien?". Ik heb al een fijne koptelefoon gekocht voor t geval dat, maar ik kan er niet mee teamsen want dan hoor ik mezelf niet praten en schreeuw ik alles bij elkaar. Tis toch een groot deel van je leven hè 🫤 Moet gauw weer debiteuren/crediteuren terugzien... billy1981 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 3 minuten geleden zei Etty: Goedemorgen, Eergisteren kreeg ik opmerkingen van een belangrijk iemand, over iets in mij waar ik waarschijnlijk weinig aan kan veranderen. Tijdens het gesprek leek ik er wel goed mee om te kunnen gaan, maar daarna en gisteren leek het wel alsof ik een paar flinke dreunen had gehad, ik voelde me wezenloos en uitgeput, en als ik daar dan doorheen wilde prikken, kwamen er golven oude pijn, enorme zelfafwijzing, en wilde ik het liefst in een suïcidale depressie weg vluchten. Of drinken. Op de één of andere manier lukte het me om beide wegen af te snijden en het beest in de bek te kijken. Wat een dag. Vanochtend stond ik op en merkte dat het zware weg was, en zag ik ook wat ik er allemaal van had gemaakt, het illusoire. Wat een opluchting. Zoon komt zometeen met nieuwe baby en peuter, zodat mama even kan slapen. Het zijn gezellige ochtenden, zo met z'n vijven. Als ik lekker in mijn vel zit tenminste. Lastig hè als je gewend was de nooduitgang te nemen
Kaatjee Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden @billy1981onderbegleiding is het oké toch. Wat nodig is is even nodig zelf gebruikt ik ze ook onder begeleiding succes 🍀 billy1981 reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Goeie morgen, Over een week vertrek ik morgen voor een paar dagen alleen met m’n dochter naar Londen. Ik kijk er wel erg naar uit maar ik vind het ook toch veel spannender dan ik dacht. Ik ben geen echte grootstad meer gewoon en al zeker niet alleen met m’n kind. Ik voel dat ik zelfs wat bang ben voor het donker daar dat ik denk dat we na het avondeten niet meer buiten zullen komen. Toen ik daar dertig jaar geleden (say what!!??!!) een jaar studeerde, was ik heel stoer en leek het allemaal een fluitje van een cent maar nu voel ik me een kwetsbare kwezel. 12 uur geleden bewerkt door Musashi Fonny en lady jane reageerden hierop 2
Fonny Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goedemorgen allemaal!🌟 dagpact 3 oktober: Fonny☀️
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) goeiemooiemorgen frummers @billy1981 als die pillenm je helpen om met die rug te gaan bewegen dan is het noodzakelijk kwaad, meer niet. Ik schrik ook wel hoe makkelijk sommige artsen teveel lijken voor te schrijven. Als je al niet verslavingsgevoelig was, ben je het daarvan wel. Maar ik neem aan dat jij ze niet langer slikt dan nodig. En goed in de gaten houdt of je al af kunt bouwen. 2 weken is geloof ik een soort van tijd om echt te stoppen. Gaat het wel beter? Je kunt zelf eventueel Voltaren extra sterk er op smeren voor de laatste dagen.(daar zit diclofenac in en dat gaat dan op de plek zelf werken) 11 uur geleden bewerkt door lady jane billy1981 reageerde hierop 1
billy1981 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken. Ik ga het uiteraard niet langer slikken dan nodig, heb ik ook al meteen bij de huisarts aangegeven. Het werkt wel echt belachelijk goed moet ik zeggen...Hopelijk ben ik er binnen een weekje weer klaar mee dan! Momentum en lady jane reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Het verbaast me dat sommigen hier zo'n vertrouwen hebben in (huis)artsen, er zijn zoveel dingen waar ze te weinig van weten. Hoe je weer af moet komen van benzo's is ook zo'n ding. @billy1981, kijk vooral uit met die diazepam, ik zou dat niet langer dan een dag of tien (?) gebruiken. Spit gaat ook over zonder dat spul. Sterkte en beterschap! billy1981 en Mariposa reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Mijn internet vertoont weer kuren, op vakantie nergens last van gehad dus dat wordt een nieuwe provider zoeken en weer opstartellende aangaan ben ik bang. Voor nu wel goed, zo naar vrijw.werk en minder online kan ook geen kwaad voor iemand als ik. En last but not least; het is weer prachtig weer! dagdag.
hub02 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Ik weet het niet zo met die goede adviezen. Niemand neemt pijnstillers omdat ze lekker smaken. En als je echt pijn hebt, dan is een dag zonder pijn meegenomen. Als je gek wordt omdat je niet kunt slapen, ik zou een benzo nemen. Heb er verder natuurlijk ook geen verstand van. Alles gaat "vanzelf" over, als je lang genoeg wacht.
Mariposa Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 1 uur geleden zei Musashi: Goeie morgen, Over een week vertrek ik morgen voor een paar dagen alleen met m’n dochter naar Londen. Ik kijk er wel erg naar uit maar ik vind het ook toch veel spannender dan ik dacht. Ik ben geen echte grootstad meer gewoon en al zeker niet alleen met m’n kind. Ik voel dat ik zelfs wat bang ben voor het donker daar dat ik denk dat we na het avondeten niet meer buiten zullen komen. Toen ik daar dertig jaar geleden (say what!!??!!) een jaar studeerde, was ik heel stoer en leek het allemaal een fluitje van een cent maar nu voel ik me een kwetsbare kwezel. Wat ontzettend leuk! Ik heb het ook gedaan, ik ben met beide kinderen apart op vakantie geweest. Vooraf slapeloze nachten maar wat was het leuk! Ik las al eerder dat je dochter een hele pientere meid is, dus het komt ongetwijfeld goed. En in de avond hoef je toch niet naar buiten? Quality time binnen, ook helemaal goed! Heel veel plezier alvast! Musashi reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 29 minuten geleden zei Yana: Het verbaast me dat sommigen hier zo'n vertrouwen hebben in (huis)artsen, er zijn zoveel dingen waar ze te weinig van weten. Hoe je weer af moet komen van benzo's is ook zo'n ding. @billy1981, kijk vooral uit met die diazepam, ik zou dat niet langer dan een dag of tien (?) gebruiken. Spit gaat ook over zonder dat spul. Sterkte en beterschap! Plus het is bekend dat artsen commissie krijgen als ze bepaalde medicijnen voorschrijven. Maar soms is het inderdaad wel echt even nodig, dan moet je dus wel alert blijven.
Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 21 minuten geleden zei hub02: Alles gaat "vanzelf" over, als je lang genoeg wacht Dat is een ding wat zeker is
hub02 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 33 minuten geleden zei Mariposa: Dat is een ding wat zeker is Ik bedoelde hiermee natuurlijk niet dat je niet moet nadenken bij wat je slikt. Huisartsen beslissen op grond van statistieken, niet op grond van wat jij hen vertelt. De ene gaat naar een huisarts met een pukkel op hun neus, anderen pas als ze doodgaan. Ze moeten schipperen, keuzes maken, en hun wachtkamer zit vol. Ze vragen zich niet echt af hoe het met je gaat, ze hebben daar de tijd niet voor. Wat ze willen is niet worden aangesproken op medische fouten. Dat je 100 jaar op de wachtlijst staat voor een operatie of onderzoek, en dat je daarvoor de pijp uit bent is beroepsrisico. Maar vraag niet om een pijnstiller of slaaptablet, dat gaat niet zomaar. Dan moet je een extra consult aanvragen om de zaak eens goed op de grond te gaan, en je staat na dat 2e consult binnen 5 minuten buiten met een recept. 10 uur geleden bewerkt door hub02
Pumpkin Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 3 uur geleden zei Kaatjee: Dagpact: Quinn Fonny☀️ Kaatje🌺 Pumpkin
Pumpkin Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 6 uur geleden zei billy1981: Goedemorgen allemaal! Ik moet bekennen dat ik hier niet meer wekelijks incheck en in tegenstelling tot vóór ik gestopt was is dat nu een goed teken. Maar toch wil ik even wat delen. Zaterdag een week geleden heb ik volgens mij op een verkeerd stoeltje gezeten en in de loop van de week begon m'n onderrug ineens op te spelen. Vanaf woensdag werd het steeds erger en vrijdag kon ik bijna niet meer opstaan of normaal lopen. Huisarts gegaan, wat voelen, wat duwen, wat reflexen en diagnose: waarschijnlijk spit en na twee weekjes beter. Kreeg direct drie pijnstillers mee: Diazepam, Tramadol en Diclofenac. Ik gaf zelf maar aan dat ik tot 3,5 jaar terug kampte met een alcoholverslaving en vroeg of dat wel verstandig was. (Zou dat niet sowieso in m'n dossier te zien moeten zijn, na al mijn trajecten?) En toen heeft ze het aantal naar beneden bijgesteld voor vijf dagen. Ze werken tot nu toe als een trein, en ik denk ook niet dat ik een afhankelijkheid ga ontwikkelen maar ik vind het ergens toch tricky. Iemand die hier ervaring mee heeft? En excuus aan de mensen die vinden dat deze bijdrage in het benzo-forum moet 🙂 Ben je al naar de fysio geweest?
hub02 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Misschien komt het verkeerd over, wat ik zeg. Het is niet, dat je geen ervaringen kunt delen of advies kunt vragen hier. Daar kun je alleen maar wijzer van worden. Sorry, voor wie dit verkeerd opvatte. Het is treurig dat dit nodig is. De huisarts behoort dit te doen. We betalen een maandsalaris voor dit soort dingen. Als je medicijnen om te slapen of pijnbestrijding wilt, doet de HA moeilijk. Tabletten, die betalen we voornamelijk zelf via het eigen risico. Veel moeite om "meelevend" te zijn, doen artsen vaak niet. We zijn nr. 36 in de wachtkamer. Maar slaaptabletten, pijnstillers e.d. die niks meer kosten, zijn een stokpaardje van de overheid. Dat wat mis gaat, aandacht die nodig is, verdwijnt onder een hoop regeltjes. 7 uur geleden bewerkt door hub02 Marij reageerde hierop 1
hub02 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Een paar jaar geleden werd er bij mij, vlak bij mijn hart, een stent geplaatst. Gelukkig dat de overheid zo goed voor me zorgde dat ik dat niet hoefde te betalen. Maar het was door de overheid (ik kreeg een coronaprik), waardoor dat nodig was. Ik ging nooit naar een dokter, ik heb gewerkt sinds mijn 17e, en ik zou dit "sociaal" systeem niet nodig hebben gehad als de overheid mijn salaris niet elke maand zou hebben geplukt. Met wat ik heb afgedragen, had ik 36 van dit soort operaties kunnen betalen. En je mag me gerust de vraag stellen of ik me verantwoordelijk moet voelen voor alle kindertjes met kanker, ouderen die een nierdialyse nodig hebben? Nee!! Helemaal niet!! Ik was was zelf liever langer blijven leven dan als ik nu vermoedelijk doe. Sorry als ik grof en egoïstisch ben. 6 uur geleden bewerkt door hub02 zit weer te pitten met de spelling Marij reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden