Sanity Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden Dat gezegd hebbende (en ik praat hier het toxische vriendje zeker niet goed) bij stoornissen als borderline, narcisme etc. is er vaak sprake van codependency. Ik heb 15 jaar met een borderliner (niet denigrerend bedoeld overigens) samen geleefd. Kort gezegd: in een relatie zoeken codependente partners elkaar op. De narcsist zoekt een slachtoffer maar het slachtoffer zoekt ook de narcist op. Idem met borderline, niet stabiel iemand is codependent aan een gelijke partner en dat worden dan vaak hele toxische relaties. Aantrekken en afstoten (niet alleen de partner maar ook zichzelf). Is allemaal niet mijn eigen wijsheid hoor, is mij 2 jaar lang door psychologe uitgelegd. En om eerlijk te zijn begrijp ik er nog steeds geen bal van. Wel dat ik inmiddels weet dat iemand met een persoonlijkheidsstoornis (waaronder ook ik) een soortgelijke partner in crime aantrekt en daar komt over het algemeen een hoop ellende van.
Marjolijn Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden (bewerkt) Ik wens voor nu iedereen.. Kalmte Moed en Wijsheid. Het blijft een prachtige spreuk.Zeker al je de rest erachter leest.!!!! Zit veel in. Maar ik ben.geen aa// na/ca persoon meer overigens. . Ik doe zo een .meditations 7 uur geleden bewerkt door Marjolijn Fout
Lika Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Lieve @bumperjim, wat een naar bericht en wat heerlijk dat ze alweer flauwe grappen maakt. Ik wens jullie sterkte.
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 7 uur geleden zei Sanity: Dat gezegd hebbende (en ik praat hier het toxische vriendje zeker niet goed) bij stoornissen als borderline, narcisme etc. is er vaak sprake van codependency. Ik heb 15 jaar met een borderliner (niet denigrerend bedoeld overigens) samen geleefd. Kort gezegd: in een relatie zoeken codependente partners elkaar op. De narcsist zoekt een slachtoffer maar het slachtoffer zoekt ook de narcist op. Idem met borderline, niet stabiel iemand is codependent aan een gelijke partner en dat worden dan vaak hele toxische relaties. Aantrekken en afstoten (niet alleen de partner maar ook zichzelf). Is allemaal niet mijn eigen wijsheid hoor, is mij 2 jaar lang door psychologe uitgelegd. En om eerlijk te zijn begrijp ik er nog steeds geen bal van. Wel dat ik inmiddels weet dat iemand met een persoonlijkheidsstoornis (waaronder ook ik) een soortgelijke partner in crime aantrekt en daar komt over het algemeen een hoop ellende van. Klopt. Borderliners herkennen elkaar ook meteen, zegt mn dochter. Op de psychiatrische eerste hulp hangen ze meteen als magneten aan elkaar. Enfin ik grap er maar een beetje over alsof ik Quinn of Oskar bij de psycholoog ben 🙈 Allemaal hetzelfde mechanisme.
Sanity Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 4 uur geleden zei bumperjim: Klopt. Borderliners herkennen elkaar ook meteen, zegt mn dochter. Op de psychiatrische eerste hulp hangen ze meteen als magneten aan elkaar. Enfin ik grap er maar een beetje over alsof ik Quinn of Oskar bij de psycholoog ben 🙈 Allemaal hetzelfde mechanisme. Ja je zou het niet verwachten he, het zijn net mensen. Ik heb trouwens wel eens gehoord van een forum ergens op internet waar (ex)alcoholisten ook datzelfde gedrag vertonen. Mormel reageerde hierop 1
Jannigje Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 17 uur geleden zei Reacher: Nachtpact: Quinn kaatje 🌺 Reacher @Jannigje: goed je te zien. Insgelijks @Reacher 🩷 Quinn reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden