Spring naar bijdragen

donderdag 27 april 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

Goedemorgen weer eens mensen.

Koningsdag dus vandaag. Ik ben wel benieuwd of ik het einde van de monarchie in Nederland nog ga meemaken. Hoewel ik zelf een groot liefhebber ben van alles wat irrationeel, ceremonieel en ritueel is kan ik me haast niet voorstellen dat het koningshuis deze tijdgeest gaat overleven. Ik kan me ook voorstellen dat de koninklijke familie zelf gaat zeggen: we stoppen met die gekkigheid.
 

Die moeten vanochtend in Rotterdam weer met een quasi-geïnteresseerd smoel gaan loeren naar een of andere multiculturele klompendans. Of de hele tijd flauwe grapjes over Ajax aanhoren. En na afloop weer die eindeloze herhalingen op televisie, haha, omdat je je tijdens de toespraak twee keer hebt versproken. Dat zijn dan godverdomme je onderdanen. Koning Wim zou nu ook liever met zijn gezin op een Grieks eiland zitten. En dan die arme Amalia, die haar hele studententijd overschaduwd ziet door bedreiging en bescherming. Ik woonde in mijn studententijd een paar huizen naast de prinsen Maurits en Bernard. Dat vond ik toen soms ook al sneu, altijd zo’n bodyguard, maar bij onze kroonprinses is het van een geheel andere orde. 

Maak er wat moois van vandaag, lieve mensen. Of u nou met een oranje tompouce op uw hoofd voor de tv schuift of tegen beter weten het gedrang van de massa opzoekt; om dan vervolgens opnieuw te moeten concluderen dat u het daar zonder beschonken kop eigenlijk helemaal geen reet meer aan vindt. Doe gewoon waar u zelf echt zin in heeft, met of zonder meute. Wij gaan vanochtend langs aubade en vrijmarkt, en vanmiddag lekker de Biesbosch in.

Leve de koning!

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

                              cropped-kroon.png – Kamper Oranje Vereniging

Goedemorgen frummers. 
Kkkkkkouddddd. maar wel een zonnetje, dat scheelt. 
Even snel een bakje hier. 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png
Dan de weekboodschappen heel snel doen in het stadje, was ik eerder deze week niet aan toegekomen. 
En dan lekker een dagje rust met een gebakje en een cappuccino en wat in de tuin rommelen... 
Gefeliciteer met jouw lief @ikkanhet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is koningsdag voor kinderen nog net zo leuk als koninginnedag voor mij was? Eerst liep het hele dorp uit om het Wilhelmus te zingen, dat ontroerde me altijd. Dan reden we een ritje op onze versierde fietsen (crêpepapier door de spaken) en daarna spelletjes zoals paallopen en polsstokspringen over het riviertje en wedstrijden met bootjes (snelle kano's en kloeten met de schouw... alles door elkaar, als je maar lol had en in het water viel).
En overal de vlag uit natuurlijk!
Als ik erover nadenk is het koningshuis natuurlijk flauwekul maar leuk was/is het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vroeger ging ik met de kinderen spullen verkopen op de vrijmarkt. Enig om te doen. Ze ervan te zien leren. Aan het begin van de dag schuchter direct ja zeggen tegen een bod, en aan het einde van de dag ze te horen zeggen: nee dan neemt ik het liever weer mee naar huis. 

Ik las vandaag een artikel in de krant over schatzoeken. In kringloopwinkels en op markten op zoek naar iets wat veel waard is en dat voor een habbekrats wordt aangeboden door mensen die dat niet weten .Lijkt me een leuke hobby. Ik krijg er zin in.  Wat het wel een beetje verpest voor mij is dat ik het eigenlijk een beetje oneerlijk vindt. Handelen met voorkennis.  Dat je weet dat iets zesduizend euro waard is en je er een tientje voor biedt.  Aan de andere kant staat het een ieder vrij om zich te verdiepen in de waarde van spullen.   Een buurman van mij doet het tegenwoordig, en verkoopt het dan weer.  Alle dozen en inpakmateriaal die we krijgen bij online aankopen wil hij altijd graag hebben.  Hij heeft er echt oog voor gekregen.  

Ik vind vaak dat Willem wat ongemakkelijk overkomt.  Alsof hij zegt: ik ben maar een gewone boerenlul net als jullie, alsof hij het jongetje is uit de nieuwe kleren van de keizer en op het punt staat te roepen dat de keizer geen kleren aan heeft, maar bang is dat dan zijn moeder boos op hem wordt. 

Ik ga vandaag in de tuin aan de slag en de duinen in en lekker eten.  Daar heb ik echt zin in. Een een beetje werken, wat op een vrije dag zo door de week altijd heel lekker voelt: het hoeft niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjaa, vermaak en spelen voor de onderdanen…daar zal onze Koning toch wel iets voor over hebben? 

Ik doe er niet aan mee, maar dat ligt ook aan het feit dat ik een buikgriep heb, dus er zal niet eens een tompouce ingaan. Op m’n hoofd zetten is dan misschien nog wel een idee @Oskar.

Fijne dag allemaal!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiezonnigemorgen frummers

ik word tegenwoordig rond6 u geappt door dochter, waar het 3,5u vroeger is
vandaag eindelijk een blije foto erbij, ze zit momenteel in een gehuurde tuktuk
door een Ned.stel bestuurd en mag meerijden naar hun volgende bestemming 300 km verderop.
Gisteren viel ze wat in een gat en voelde zich eenzaam. Ging wel snorkelen en een ritueel volgen
op een gehuurde fiets. Op Polar Steps lees ik dan later de uitgebreide versie van mijn appjes.
Wat een wonder kan het leven toch zijn, door het ziek zijn waardeert ze alles nu extra en ach
wat is een week op een maand, op een mensenleven nu helemaal. En de laatste app; ik proef weer!!!
Dat is in zo'n land met lekkere curry's weleen kadootje weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja blijft toch een ijkpunt ook he zo'n dag.
Ik liep ooit met babyzoon over de vrijmarkt en zag het huis van mijn dromen te koop.
Er viel niets op af te dingen helaas, maar naar huis gesneld en partner uit bed gehaald.
De bezichtiging bezegelde onze nieuwe woonstek en we hebben er 17 jaar gewoond.
Vorig jaar liep ik er weer langs en zag dat de bewoonster de boekenkast die mijn vader
voor mij maakte, te koop had. Ik maakte er een foto van (kan hem zelf niet meer kwijt qua ruimte)
en toen wilde ze hem aan mij verkopen. Misschien staat hij er vandaag weer haha, zal zo eens gaan kijken.
Leuk gesprek gehad en ik mag eens binnen komen kijken wat er allemaal is verbouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Haha heerlijk stukje @Oskarzo is het maar net. Vind het grappig om te zien hoe oudste zoon Koningsdag net zo beleeft als ik Koninginnedag vroeger, hij gaat helemaal los, zowel op Koningsnacht als vandaag. Ik heb gisteren een nieuwe stofzuiger gekocht na wekenlang gedoe met de vorige en was helemaal blij dat ik weer normaal kon stofzuigen, hij lachte zich dood dat ik nu blij word van dit soort dingen. Ik eigenlijk ook wel, ik ben echt definitief een boomer! Straks met jongste zoon even naar de vrijmarkt in de buurt maar ga niet de binnenstad in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@ikkanhet Gefeliciteerd 

@lady jane Fijn dat je dochter weer opknapt!

Hier gelukkig geen associaties met drank op Koningsdag. Wel met oranje tompoucen. Die staan dan ook al klaar :D Straks een lekker eind lopen in het bos met de hond en misschien nog wat rommelen in de tuin. Vroeger wel op de rommelmarkt gestaan met de kinderen, maar meer man zijn ding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net wakker geschrokken uit een hele diepe slaap. Het is nog ochtend gelukkig… ik baal dan altijd een beetje. Want zonde van mijn dag. Nou ja.

Ik zit hier in een huisje waar je werkelijk helemaal niets hoort, behalve vogels. 
Misschien gaan we zo richting vrijmarkt in het stadje. En zo niet, dan niet. Ook goed wat mij betreft. 
 

Nu koffie en vooral ‘niet naar mij kijken!’ …. Die ‘mij’ is mijn 16 jarige. Dus ik kijk wat geforceerd de andere kant uit. Maar zou heel graag even naar haar staren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet gewoon werken vanmiddag en vanavond. Koningsdag boeit mij verder toch niet. Ook niet toen ik nog dronk. Dat is voor de burgerlijke massa. Het plebs, dat 'ook eens een dagje lekker ondeugend en ongehoorzaam mag zijn', met hun drank. Puh, daar haal ik natuurlijk mijn neus voor op en sta ik ver boven. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koningsdag is een beladen dag voor mij.Ik zou vandaag het liefst onderduiken met een dekentje op de bank en mezelf flink verdoven.Blij dat ik mijn verhaal nog even heb kunnen doen gisteren bij de AA.

Besloten om toch het optreden te doen vanmiddag en ik denk dat dat een goed besluit is.Ik word opgehaald bij de metro, dus dat is wel fijn.Zo kan ik lekker in mijn artiestenrol kruipen en mensen vermaken.Ik zie weer veel teveel beren op de weg.

De Koning is er net al geweest dus de meeste drukte zal weg zijn.Waar ben ik nu eigenlijk bang voor?Nog even een peptalk voor mezelf en dan reis ik vanmiddag af met mijn favoriete vervoermiddel.

Spirit go go go :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...