Spring naar bijdragen

donderdag 27 april 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei karin123:

Ik heb nog nooit wat gehad met dat koningen spul. Vind het een heel vreemd systeem. Jezelf boven een ander stellen, dat kan niet. Het kan mij niet snel genoeg afgeschaft worden.

ik sta er vrij neutraal in, maar als ik zo op de vrijmarkt geniet van de sfeer
en nu even bij de TV lunch en 010 zie genieten, dan ben ik toch ook gewoon trots op Nederland hoor.
Ik zie mensen op Putins, Xi's, Trumps/Bidens verjaardag niet zo feest kunnen vieren.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rondje vrijmarkt gedaan, emmer duplo op de kop getikt en Mini een pet van peppa pig waarmee ze nu in bed ligt. Een treintje met spoorbaan,weet niet wie er blijer is, papa of de meiden. Het Koningshuis, ach ik benijd ze niet. Ze zien er mooi uit en de mensen die aan fat-shaming doen bij Amalia moeten zich kapot schamen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met onze koning. Even lekker tv gekeken zonder tompouce naar het bezoek aan Rotjeknor. Heerlijke niets aan de hand tv. Mooie beelden van Rotterdam. Een lesje geschiedenis. Klompendansen en carnavalskrakers uit verschillende culturen inderdaad. Het meest verwonderlijke vond ik de  Indiase mannen die zich volgens een bepaalde traditie in kleurige vrouwenkleding had gestoken en een dansje deden. Ze keken er heel serieus bij, terwijl de vrouwen in wijde broeken eromheen vrolijk en vrij lachten en dansten. 

Ja het heeft ook wat vrolijks en verbindends, tenminste, dat is de bedoeling van deze dag. Alex zegt dat dit ook zijn rol is; de verbinder van alle Nederlanders, welke afkomst je ook mag hebben. Maar ja, sommige mensen willen zich niet laten verbinden. 

Er schijnt een podcast te bestaan waarin WA vertelt wat hij eigenlijk zo de hele dag doet. Misschien ga ik er wel eens naar luisteren, als ik niet in slaap kan vallen 's nachts. 

bewerkt door Lonster1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een mooie Koningsdag vond ik. Zoon dolenthousiast vanwege zijn verkoopsuccessen op de vrijmarkt. Wel aandoenlijk om te zien, de spanningen die hij op voorhand ervaart, en uiteindelijk het enthousiasme achteraf. (Bij mezelf merk ik dat ik nogal eens de neiging heb zijn angst en vrees te relativeren of te rationaliseren. Iets waarmee zo'n knul van elf natuurlijk niet echt verder komt. Ik geloof dat ik dit bij mezelf, in mijn eigen leven ook vaak doe, waardoor ik wat raak losgezongen van mijn werkelijke gevoelens. Het is toch wat. Maar dit alles geheel terzijde.)

Wat een prettig weer ook vandaag. Ik hoop dat we vanaf nu een beetje de goede kant op blijven gaan. Ook al omdat steeds dezelfde praatjes over de lente die maar niet wil komen me een beetje beginnen tegen te staan. Ontluikend groen en vogelgeluiden in de avond: daar kan ik nu toch wel erg van genieten. En allemaal helemaal gratis, die Natuur. Behalve bij de Hoge Veluwe, want daar staat tegenwoordig een poortje.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kinderen kennen niet eens het Wilhelmus, ontdekte ik vanochtend, enigszins tot mijn schrik. Dus dat hebben we in bed nog even geoefend. Om daarna weer enigszins tot mijn schrik te ontdekken dat de meeste mensen je een beetje meewarig aankijken als je het een gemis vindt als je kinderen het volkslied niet kennen. Of denken dat je een soort ultrarechtse nationalist bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zitten in de Achterhoek deze week. Heb de hele dag buiten gezeten en gelezen of een beetje geluisterd naar de vele vogels hier. Zojuist een hele stapel pannenkoeken gebakken en voor mezelf een biefstuk. Mijn ijzerpillen vergeten thuis…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een heerlijke kneuterige dag gehad. Ik hoop toch echt dat het nooit zo ver komt dat ze het koningshuis afschaffen. Er is altijd namelijk wel iets om over te zeuren maar dat elk klein rotdorpje op Koningsdag zijn eigen tradities heeft vind ik leuk. Ik heb ook het idee dat iedereen veel gelukkiger is dan dat de kranten willen doen geloven. Zet een  paar koters op een kleedje die puzzels en troep en iedereen lijkt gelukkig. Ouders kijken blij naar hun kinderen en kinderen kijken blij terug, bejaarden schuifelen ertussen door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Yana:

Is koningsdag voor kinderen nog net zo leuk als koninginnedag voor mij was? 

Wij moesten op Koninginnedag eerst naar school en dan van daaruit gingen alle lagere scholen in optocht naar het gemeentehuis. 
Als twee scholen elkaar tegenkwamen onderweg was het natuurlijk dikke lol als jouw school dan als eerste door mocht. 
Onderweg was het 'potje met vet' heel populair. 
Aangekomen bij het gemeentehuis zongen we dan met zijn allen het Wilhelmus, de aubade ... hoewel: het was meer schreeuwen dan zingen eigenlijk. 
Daarna kreeg iedereen een sinaasappel (blèh) en hadden we de rest van de dag vrij, dat was het dan. 
Ja, ik vond het schitterend... maar voor hetzelfde geld vonden velen het maar een saaie bedoening.
Ik heb heerlijk naar de reportage vanuit Rotterdam zitten kijken, gewoon genoten... 
Had het plan om daarna nog wat in de tuin te rommelen, maar de zon was verdwenen en kwam niet meer terug, koude dag hier. 
In het dorpje waar ik nu woon is op Koningsdag niets te doen buiten de aubade die het muziekkorps bij het verzorgingshuis brengt. 
Wel wordt er hier uitbundig gevlagd, dat dan weer wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...