Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 maart 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

 
Die onrust.... 
Op het stoppen met roken draadje vond ik dit berichtje van 8 jaar geleden: 

Op 18-3-2014 om 07:16 zei Yvonne:

De onrust is wel weg voor het grootste deel, maar toch....ik mis mijn peukje nog altijd. 
Maar als ik dan ga bedenken hoe het zou voelen als ik zo'n heerlijke sigaret in mijn handen heb en aansteek.... zie ik gelijk de negatieve kanten erbij: het dwangmatig steeds maar weer één moeten opsteken, de onrust, het 'moeten'.... 
Hoor ik in mijn buurt iemand met een pittige rochelende rokerskuch.... jaaaa, dan weet ik gelijk weer helemaal waar ik het voor heb gedaan.
Kortom, ik mis het roken nog steeds, eens een junk altijd een junk blijkbaar. 
Maar ik ben o zo blij dat ik niet rook. 

En ook het missen is eigenlijk zo goed als verdwenen.... 

@rapilos sterkte vandaag, zal geen makkelijke dag worden. 

@Oskar, heerlijk dat knullemans weer opgeknapt is, en jij kunt hopelijk straks even een uiltje knappen op de bank. 

@niks, ik hoop dat je lekker hebt geslapen en dat jouw verdrietige bui weer over is? 

@Lika, knap je al wat op? En wordt jouw man al weer wat rustiger? Dan toch nog maar eens aankaarten om er werk van te maken hoor. 

@Reacher, gewoon een dikke knuffel voor jou, daarom :heart:

En datzelfde geldt voor @Quinn

Zo, en nu aan de slag hier. 
Luitjes, maak er een mooie dag van. 
 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.
Manlief nog niet zo heel veel rustiger. Het duurt lang. Wat lief dat je het vraagt @Yvonne.

Ik knap op, nog wel verkouden en snel helemaal uitgeput. Dus ben er nog niet. Oudste dochter is nu thuis. Ben benieuwd wanneer zij positief test….

Ik ben in stoptober 2016 definitief gestopt met roken. Toen opeens lukte het. Ongelofelijk vind ik het nog steeds. Nooit gedacht. Nu begin ik het zelfs gek te vinden dat ik ooit gerookt heb! 
 

@rapilosgoed gedaan. In rust kun je alles aan. Sterkte.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

In het ziekenhuis konden ze niets vinden, hart is goed, alles lijkt in orde. Uiteindelijk ben ik zelf al googelend uitgekomen op een angststoornis en de arts kon zich daar in vinden dus ik ben met een doos benzo's op zak weer vrijgelaten.
Ik heb last van hartkloppingen, duizeligheid, trillen, benauwdheid, misselijk, maagpijn, braken en bijna flauwvallen. 
Ik ben stoer van buiten, maar vaak onzeker van binnen, ik denk dat ik het daar moet zoeken. Met m'n lief heb ik afgesproken om ieder onzekerheidje dat in me leeft steeds uit te spreken, dat heeft al een paar huilbuien gevolgd door een groot gevoel van opluchting en rust opgeleverd.

Dank jullie wel voor de belangstelling, doet me goed :heart:

Tips voor leesvoer hierover of zelftherapie zijn erg welkom.

Ik aarzelde om dit te schrijven, ik hoop dat ik niet belachelijk gemaakt ga worden (en dit schrijven levert me weer tranen op)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yana:

uitgekomen op een angststoornis en de arts kon zich daar in vinden dus ik ben met een doos benzo's op zak weer vrijgelaten.
Ik heb last van hartkloppingen, duizeligheid, trillen, benauwdheid, misselijk, maagpijn, braken en bijna flauwvallen. 

@Yana, misschien een overbodige opmerking, maar de klachten die jij beschrijft zijn ook de bijwerkingen / ontwenningsverschijnselen van benzo's .
Wees daar zeer terughoudend mee.
Lees hier maar eens wat op het benzoforum, dat is één grote ellende.

Volgens mij kan CGT effectief zijn bij angststoornissen, heb ik geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och lieve @Yana niet twijfelen  dit mag en kan je opschrijven nergens om je voor te schamen .

Wat een opluchting dat er igg met je hart niets is .

Maar vervelend en naar dat je een angststoornis  zal hebben. 

Goed om alles uit te spreken , kan opluchten  .

Het komt  zoals het komt hé  die gedachten  stoer van buiten maar och soms .

 

Kijk je uit met de benzo's ?

Sterkte  en geniet van  je mooie camper en de omgeving  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana :heart:

Wat fijn dat je hart in orde is. Minder fijn dat je toch zoveel klachten ervaart, angststoornis. Gelukkig heb je een partner die je daar de ruimte voor geeft en die je verstaat. En nee, er is beslist geen reden om jou belachelijk te maken. Het is zo menselijk als maar kan zijn. Huil het er maar uit, dat lucht in ieder geval , al is het misschien tijdelijk, toch wat op. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niks, ik heb drie dagen op een ziekenhuisbed gelegen en heb veel aan je gedacht. Het is écht niet makkelijk wat jij moet doen. Je kan het en het komt goed maar het lijkt me normaal dat je het er ook moeilijk mee hebt en dan nog wat zwangerschapshormonen eroverheen en hoppa. Huil maar lekker af en toe, ik doe gezellig met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Yana, wat jij beschrijft herken ik van vroeger. Paniek/angststoornis. Misschien herken je ook het gevoel ’alsof het bloed uit je armen wegtrekt’…

Het wordt vaak onder 1 noemer gebracht met depressie. Ik ben naar een psychiater geweest, maar ben geholpen met antidepressiva uiteindelijk. 
Die slik ik nu 30 jaar en durf niet meer te stoppen. Maar ook de erge angstklachten zijn weg (gebleven). 
 

Achteraf denk ik … maar wie ben ik… dat ik niet durfde voluit te leven. Meditatie, alles er laten zijn, weten dat alles altijd verandert, kennis van het reptielenbrein: flight, fight, freeze en de vier vragen van Byron Katie hadden me misschien meer geholpen. Ik hoef niet te leven alsof mijn leven ervan afhangt… maar ach. Het is (en blijft!!) mijn kwetsbare plek.

Kun je het ook plaatsen vanuit vroeger? 
 

Mocht je het erover willen hebben, prima! Het is een voor mij gelukkig wat ouder gevoel, maar ik kan het me nog heel levendig indenken.

Wees vooral heel lief voor jezelf. Er is niets lachwekkends aan. Je bent dapper!
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je ontroerende reactie @Lika, het roept een stroom aan reacties in me op, teveel eigenlijk om hier allemaal neer te schrijven. Misschien kom ik er later nog op terug. Het zou fijn zijn om rustig ergens met je te zitten en te praten, maar dat gaat niet :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yana:

Ik ben stoer van buiten, maar vaak onzeker van binnen, ik denk dat ik het daar moet zoeken. Met m'n lief heb ik afgesproken om ieder onzekerheidje dat in me leeft steeds uit te spreken, dat heeft al een paar huilbuien gevolgd door een groot gevoel van opluchting en rust opgeleverd.

 

Precies, dat.  Uitspreken wat er aan angstgedachten leeft, zodat het geen verhaal wordt dat gaat rondzingen, en wat je gaat onderdrukken omdat het in het rationele hoofd belachelijk klinkt.  Ondergronds blijft de angst toch. En vertaalt zich in fysieke verschijnselen.  Hyperventilatie. 

Neem de tijd... Er is veel over bekend denk ik, vele wegen naar Rome.  Daar zal zeker iets bij zitten wat passend is voor jou.

:heart:

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...