Spring naar bijdragen

Maandag 3 januari 2022


niks

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei nancy:

...wat een rommel.

Dat is wat al te kort door de bocht. Inmiddels is wel bewezen dat wietolie bij een aantal (pijn)klachten goed kan helpen en dat de bijwerkingen heel wat milder zijn dan bij veel reguliere medicijnen. Het is niet voor niets dat het ook door artsen wordt voorgeschreven en dus gewoon in de apotheek beschikbaar is (mét thc).
Mijn schoonzusje had er bijvoorbeeld veel baat bij toen ze langdurig chemo kreeg, ze had geen last meer van misselijkheid, haar eetlust bleef op peil, ze had minder pijn en kon veel beter slapen.

Bij beschadiging van een zenuwbaan kan het ook zenuwpijn verminderen, maar ik weet niet of ik het goed heb begrepen dat dat is waar de echtgenoot van @Bor onder lijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat zijn wellicht de uitzonderingen. Goed dat het er dan is. Maar het wordt ook gebruikt voor hele andere dingen, zoals slecht slapen. Ik blijf nou eenmaal huiverig voor dingen waar je verslaafd aan kunt raken. In die zin zie ik het als rommel. En ook moet je heel erg uitkijken naar de combinatie met andere medicijnen. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei CarpeDiem:

Hoi allemaal. Ik meld me ook graag nog even voor de dagpact. 

 

@ikkanhet: soms zijn did terugvallen nog wel ergens goed voor. Het laat je beseffen dat t gewoon echt niet goed gaat als je er weer aan begint, althans bij mij dan. 

Hoe voel je je er nu onder?

Klopt helemaal. Ik moet zeggen dat ik me best goed voel nu. Maar van drank wil ik niks meer weten voor nu en hopelijk ook langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Artemis:

broccolischotel uit de oven, broccoli, aardappeltjes vegagehakt en kaas 

vegagehakt van vivera voor geïnteresseerden dit zit er in 

 

AAASOSf-AwDkIgjY7cEcbA.1350x1350.jpg


 

Wat is dat toch met die vega gehakt worst rommel?

We eten regelmatig zonder vlees, dan gewoon lekkere gerechten uit veelal de Indische hoek.

Ben zelf n groot goed vlees fan maar ga toch ook geen sla van runderlapjes maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer helemaal heppiedepeppie, we hebben een paar dagen hutjemutje gestaan tussen enorme bungalows op wielen aan de kust maar nu hebben we ons weer teruggetrokken in de stilte. We vonden een prachtige plek zo'n 20 km landinwaarts met uitzicht over de rivier, schitterende wandelmogelijkheden en geen sterveling te zien behalve de schaapherder met zijn kudde. Ik geef hem soep, koffie en pannenkoeken en vandaag een gehaakt muisje voor zijn dochtertje van vijf. Het maakte hem echt blij en hij danste ermee in de rondte. We kunnen elkaar nauwelijks verstaan maar we kunnen lachen en gebaren maken, helemaal leuk.

Daar achter die bloemenwei staat onze camper.

 

camper-klein.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Is hier iemand bekend met wietolie? 

Of cbd olie, of weet ik hoe dat heet. Mijn man heeft pijn en bedacht dat te gebruiken tegen de pijn. Ik vind dat stom en vooral heel eng. Zeg ik dan moet je een dokter zien maar hij luistert natuurlijk weer niet. 

Is dat spul verslavend en kan je dat gewoon combineren met medicijnen? 

Ik heb iemand gekend die het gebruikte en er heel blij mee was. Hij had kanker met veel pijn en verdroeg geen morfine.
Hij gebruikte meestal zonder thc, maar hij had ook mét.
Dat gebruikte hij als hij even een roes wilde, om tijdelijk het moeilijke proces (van chemokuren, schoon, opnieuw uitzaaiingen, opnieuw chemo) beter te kunnen verdragen.

 Hij had toen een speciaal adres waar hij het kocht. Ik heb het nu over 2015/16. 
Toen waren er minder mogelijkheden dan nu.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Is dat spul verslavend en kan je dat gewoon combineren met medicijnen? 

Het kan wel verslavend zijn maar de opiaten die artsen voorschrijven bij zware pijn zijn nog veel verslavender. Wietolie kan de werking van andere medicijnen beïnvloeden, even overleggen met de behandelend arts lijkt me slim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi daar @Yana!

Weer thuis. Een comfortabel huis. Ook een thuis inmiddels. Ik had zowaar zin om weer in deze buurt terug te komen. 

Morgen een nieuwe dag. Werken. Geen zin in, maar het is oke. Ik maak de goede beweging. Niet in één keer groots en meeslepend iets anders, maar stap voor stap. Langzaam bewegend naar een ander (vrijer invulbaar) leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bor:

Is hier iemand bekend met wietolie? 

Of cbd olie, of weet ik hoe dat heet. Mijn man heeft pijn en bedacht dat te gebruiken tegen de pijn. Ik vind dat stom en vooral heel eng. Zeg ik dan moet je een dokter zien maar hij luistert natuurlijk weer niet. 

Is dat spul verslavend en kan je dat gewoon combineren met medicijnen? 

Mijn hond heeft artritis en op advies van de dierenarts geef ik hem dagelijks wat cbd druppels door z’n voer. Zonder thc natuurlijk en het helpt. In combinatie met andere medicijnen zeker even de arts raadplegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik niet meer drink eet ik weer / meer.
Bij de JMB in de buurt hebben ze een bak met afgeprijsde artikelen waarvan de houdbaarheidsdatum van verloopt.
Daar ligt altijd van alles en nog wat als je even voor koffietijd komt.
Tijdens theetijd 's middags is het meeste alweer weg.

Ik koop regelmatig (bijna dagelijks) een klein doosje met twee gebakjes.
Omdat ik alleen woon moet ik ze dus allebei dezelfde dag nog opeten.
Eén bij de koffie en één 's avonds bij een laatste kopje thee voor het slapen gaan.
Nu dus ook.

ps Mijn diner bestond uit afgeprijsde bietjes met gesnipperde uitjes voor 1 euro en een bakje rauwkost voor 50 cent.
Ik had nog 5 van de 10  kippendingetjes van gisteren over, daar heb ik nog geen last van gekregen.

 

 

Jumbo-gebakjes.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Roberto:

Sinds ik niet meer drink eet ik weer / meer.
Bij de JMB in de buurt hebben ze een bak met afgeprijsde artikelen waarvan de houdbaarheidsdatum van verloopt.
Daar ligt altijd van alles en nog wat als je even voor koffietijd komt.
Tijdens theetijd 's middags is het meeste alweer weg.

Ik koop regelmatig (bijna dagelijks) een klein doosje met twee gebakjes.
Omdat ik alleen woon moet ik ze dus allebei dezelfde dag nog opeten.
Eén bij de koffie en één 's avonds bij een laatste kopje thee voor het slapen gaan.
Nu dus ook.

ps Mijn diner bestond uit afgeprijsde bietjes met gesnipperde uitjes voor 1 euro en een bakje rauwkost voor 50 cent.
Ik had nog 5 van de 10  kippendingetjes van gisteren over, daar heb ik nog geen last van gekregen.

 

 

Jumbo-gebakjes.jpg


Bij de c o o p hier werkt t om juist erg laat te komen, vlak voor de sluiting. Maken ze alles klaar voor de volgende dag. Halfgeld, ben er gek op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

Hoeft ook niet perse. En zeker niet als je die gister dan al gebraden had. Er zit verschil tussen;
Tenminsten houdbaar tot en Te gebruiken tot.

Bij de eerste blijft het vaak nog wat langer houdbaar maar mogen de winkels het niet meer verkopen vanaf die data. Bij de 2de mogen de winkels het ook niet meer verkopen vanaf die data en kun je het wegdoen na de uiterste gebruikersdatum. (dat is vooral bij bijvoorbeeld vis zo).

Nou, Borrreke ik ben de zoon van n slager en je wilt niet weten wat wij nog aten. Bij het balanzen vonden we ooit n leverkaas in de koeling achter t rek. Had er al even gelegen, was erg groen. Pa sneed de kantjes eraf, rook eraan, weer wat eraf, tot t mee naar boven kon. We hebben er heerlijk van gegeten, ruuku en snuuvuh, seun, zei ie. 
 

En ik maak ook graag gebruik van de 50% korting. En dan blijft de kabeljauw (duur) ook nog wel s liggen ik de koelkast. Als t goed ruikt, niks an de hand. 
 

devandaagnogouwevisgegetenhebbende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben lidl-fan, maar altijd te laat voor de 25 centsdingen/vlees 50 cent
gelukkig dan maar, want anderen hebben dat veel harder nodig
en sinds kort is de COOP de dichtstbijzijnde super bij mij en dan ja ga
ik dus ook rond 15.30/16 uur en daar heb ik altijd geluk voor 50%.
Met Kerst had ik daar dubbel geluk want de biefstukken waren toen ook
nog in de reclame en ook nog 50% vd oorspronkelijke prijs; ipv 8,50 betaalde
ik toen iets van 2,50 voor 2 grote dikke kogelbiefstukken, nog 2 dagen voor
de uiterste verkoopdatum. Ik denk dat ik om die hebberigheid ze ook per ongeluk
zo snel in de diepvries mikte haha. Zit er nog één van in.
ik ben ook gek op koopjes☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Hadocque:


 

Wat is dat toch met die vega gehakt worst rommel?

We eten regelmatig zonder vlees, dan gewoon lekkere gerechten uit veelal de Indische hoek.

Ben zelf n groot goed vlees fan maar ga toch ook geen sla van runderlapjes maken?

".....maar ga toch ook geen sla van runderlapjes maken?"

Helemaal mee eens. Is net zoiets als een worst maken van iets dat op 4 poten loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yana:

Nou inderdaad zeg, waarom kan het niet gewoon 'heerlijk gekruide sojastukjes' of zoiets heten? 

Omdat er zo verschrikkelijk veel verschillende soorten vleesvervangers zijn die je qua naam/beschrijving uit elkaar wilt houden ? 
Men slaagt erin om het uiterlijk en de smaak van verschillende soorten vlees te imiteren. 
Het wordt zo ingewikkeld als iets bijvoorbeeld 'heerlijk gekruide sojastukjes met de smaak van kipstukjes' gaat heten. 
of 'heerlijk gekruid sojastuk gelijkend op rookworst' .... ;) 
Het lijkt me dat er niets mis is met de vermelding van wat je nabootst maar wel duidelijk dát het geen echt vlees is. 
Het feit dat je geen vlees eet wil nog niet zeggen dat je er niet van houdt... 
Ik heb overigens stamppot zuurkool met vegan rookworst gegeten :lol:... 
 

Getest: Vivera Plantaardige Rookworst – Just for Koks.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Hadocque:

Wat is dat toch met die vega gehakt worst rommel?

We eten regelmatig zonder vlees, dan gewoon lekkere gerechten uit veelal de Indische hoek.

Ben zelf n groot goed vlees fan maar ga toch ook geen sla van runderlapjes maken?

Er zijn heel veel mensen die geen vlees meer willen eten maar die de smaak van vlees wel missen. Of eigenlijk de structuur van vlees. Daar is het voor.

Bovendien is het denk ik ook de bedoeling om het zo aantrekkelijker te maken voor mensen die wel eens iets vegetarisch willen proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...