Spring naar bijdragen

Maandag 3 januari 2022


niks

Aanbevolen berichten

Ach, ik zit in een fase dat ik "het" redelijk doe qua milieu.
Maar dat heeft veel te maken met leeftijd, omstandigheden
en leren tevreden zijn met weinig, nu ik niet meer drink of onmatig
probeer te zijn. Beetje zo gegroeid dus, toeval.
En afgelopen dagen 2 x met familie geweest, en al uren pratend
kwamen we toch wel erg vaak uit op Corona en de "Beperkingen"
en voordelen ervan. Zus gaat waarschijnlijk een jopie-auto kopen en
meer reizen weer. Heeft me een levens-boek gegeven en ook dat
gaat veelal over reizen. En ik heb nu tijd en geld en al lezend en
die auto bekijkend, gaat het kriebelen weer. Gelukkig hoef ik er niets mee
te doen, behalve ervan genieten. Want ook ik heb veel gereisd, ooit, en
avonturen beleefd. Kan het hebben als de jeugd van tegenwoordig dat ook wil.
Hoef ook niet meer zonodig mijn vegetarische en makro idiote jaren te herhalen
want ik weet dat ik in dingen doorsla. Ik kan wel afwisselen, leren een beetje
minder onmatig te worden, maar houd wel die aanleg. Belangrijker voor mijzelf
is om niet zo te vergelijken. Want dan word ik soms een minder leuk mens.
En eigenlijk is wat ik liefste wil, een goed mens te worden. En ik weet best wanneer
ik goed bezig ben en wanneer niet. Daar heb ik tegenwoordig een antenne voor.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Etty:

Ja idd, een joekel van een inconvenient truth. ik kan dat pas recent toelaten in mijn brein: dat de keuze om onze kat in huis te nemen en niet veganistisch te voeden heeft geleid tot veel dierenleed en milieuschade. 

En ja, we wilden er één uit een nestje, een kitten.  

Lig er niet wakker van Etty. Dit is  "wetenschappelijk" tendentieus irrelevant dom * Ik ben geen rekenwonder. Maar als een menselijke vleeseter 2 kippen per week eet (is toch niet zo onvoorstelbaar?) eet hij 104 dieren per jaar! Ik ken genoeg mensen die dit doen, maar ik ken niemand die in zijn leven 104 huisdieren had. (En geef die kat maar gewoon voer hoor, doe je echt niks fout mee).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Adri02:

Je redenering is volstrekt onnavolgbaar @hub02.

Dan leg ik het uit. Een probleem wordt niet kleiner door er een ander, irrelevant probleem bij te slepen en het daarmee te vergelijken. Verder schrikken mensen altijd van cijfers als ze over langere tijd zijn opgeteld en benadrukt/uitvergroot. Precies dat deed ik ook. Bij jou werkt deze methode heel goed, zie ik. Ik geloof niet in de zwaartekracht, de maanlanding, kijk nooit tv en heb een hekel aan dit soort aandacht vragende wetenschappers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yana:

Het gaat er natuurlijk om @hub02 dat die huisdieren óók een berg vlees eten.

Klopt. Als ik doodga heb ik het IJselmeer leeggedronken, een Himalayaberg gepoept en ben 60 keer naar de maan heen-en weer gefietst. Dat is het gevolg van het feit dat men mij ongevraagd hier op aarde heeft gezet. Er zijn dingen waarover je kunt nadenken en er zijn dingen die gebeuren omdat dat inherent aan de situatie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, interessante discussie hier. Ik ben mijn hele leven al vegetariër omdat ik de misstanden in de bio-industrie verschrikkelijk vind. Maar toch doe ik het niet goed, want ik ben niet veganistisch. Ik probeer het wel, maar hou zoveel van kaas! Dus ik begrijp mensen wel die hetzelfde hebben met vlees. Al moet ik er niet aan denken om dat te eten. Geen auto maar wel kinderen. Ik denk dat mensen niet stoppen met vliegen en all inclusive vakanties,  ze wijzen naar elkaar: waarom zou ik stoppen als anderen het ook doen? En hoe je ook je verantwoordelijkheid probeert te nemen, het schiet niet op zo.  Belangrijke taak voor de overheid om in te grijpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reacher:

Leren matigen in alles zou al enorm helpen denk ik. In consumeren, hoeveelheid kinderen krijgen, etc. Maar matig zijn is ons als mensheid niet gegeven vrees ik.

Ik denk het ook maar dan dondert de economie in elkaar. Alles draait om meer. 2 + 1 gratis, blackfriday, kortingknallers, nu besteld vandaag in huis. Alles is ingericht om zoveel mogelijk troep in een zo kort mogelijke tijd aan te schaffen tegen een zo laag mogelijke prijs.

Ik ben zelf bewuster gaan leven qua consumeren. Minder vaak kleren kopen, het liefst niks van plastic, spullen die duurder zijn maar wel langer mee zouden moeten gaan etc. Maar daar tegenover staat dat ik hou van reizen en het liefst zo vaak mogelijk op Schiphol ben om daarna de wereld te ontdekken. Vlees is ook mijn lievelingsvoer alleen haal ik het bij de slager en niet meer bij de supermarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Yvonne:

Toen ik stopte met vlees eten deed ik dat niet vanwege de klimaatproblemen en zo. 
Ik wilde geen vlees meer eten vanwege het erbarmelijke leven dat veel dieren moeten leiden, of als ze een redelijk goed leven hebben gehad het drama van het vervoer naar en de toestanden in de slachthuizen. 
Dat ik daarmee een klein steentje bijdraag aan het milieu vond ik alleen maar mooi meegenomen. 

Om die reden ben ik ook gestopt met vlees eten. Nog steeds is dat de reden. 

Ik vrees dat ik als veganist met een modaal inkomen juist slechter ben voor het milieu. Kleding etc is vaak van kunststof. Schoenen van plastic etc. 

Ik denk dat je het dan beter doet als vegetariër @Rosee :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei hub02:

O verdraaid, bijna vergeten. Jij ook *boks*. Moet nu echt gaan werken. Truste allemaal. Vergeet je onze date niet in 2313 om 10.00 uur? 

Volgens mij had ik een andere datum in mijn agenda staan. Ik ben al mijn reïncarnaties aan het inplannen zodat ik niet net weer een mestkever ben als we elkaar ontmoeten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei jopie:

 ik heb minder moeite met het doel van Hitler, een schone, heldere, intelligente , gezonde, blonde natie....... dan met hen die blaten, wat dingen roepen, maar niet half weten waar ze het over hebben. Voornamelijk hun keuzes baseren op hun eigen gemak, situatie, belang.  Niets mis mee, heel natuurlijk, maar als we dan al een moreel oordeel willen vellen..... 

 

Bah. Ik heb de rest ook geleden trouwens. Maar evengoed: bah. Wát een oordelen. Jij veroordeelt wel degelijk. Jammer jopie, zo heb ik je hier niet eerder gelezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Je snapt me niet. Geeft niet. Wel weer een aanname/ oordeel van jouw kant.  Over gelijk hebben of minder fout ga ik het niet hebben, dat laat ik bij jou. Je bent nu bepaald niet op je best, Joop. Hoeft ook niet.

En voor wat betreft horen: hoe zie jij dat voor je hier op een forum? Veel van wat ik voel en wat ik denk kan ik niet kwijt in enkele zinnen. Zo werkt dat voor mij niet. En ik ben oprecht geïnteresseerd in hoe het nu met je gaat. Je bus interesseert me niet. Waar is jouw " horen " ?

bewerkt door nancy
Schrijffout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...