Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 maart 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat het gesprek van @Quinn een positief gesprek is geweest, laat je het nog even horen Quinn? 

@Jannigje, wat ellendig, toch weer in spanning zitten, bah, hoop dat je nergens last van zult krijgen... 

Wat een werk @Kohtje, en dan eigenlijk ook nog te krap.... pffff, wat zul jij trots zijn als de klus geklaard is!

Wat jammer van @ikkanhet en @spirit... 

@Adrian, tsja, wat is groot? in de randstad zou het een grote tuin zijn, hier is het een gewoon gemiddeld tuintje...
het grasveld is zo'n 200 m², het totale oppervlak is 640 m². 
Ik kan me nog herinneren dat ik jaren geleden mijn dochter van toen een jaar 15 met een vriendinnetje in de auto had zitten. 
We reden langs een vrijstaande woning, in onze ogen echt groot en heel mooi. Dochterlief riep 'kijk mam, dat mooie huis' ... 
Vriendin, kind van zeer rijke en verwaande ouders keek en zei 'ah ja, dat is dat wel een schattig huisje'.... (met de nadruk op huisJE)...
Dus... tjsa wat is groot, ik vind het een heerlijk grote tuin, iemand met een tuin ven 2000 m² vindt het een postzegel...]

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ettyen @Yvonnegoede berichten van jullie. Fijn! Nooit te oud om iets nieuws te leren.... 

@Ettyik dwing me in dit nieuwe huis ook om de boel zo te doen. In plaats van me bij voorbaat moedeloos te voelen levert het me het gevoel op dat ik het zelf in de hand heb. Zoiets. 

Het gaat nog niet vanzelf, maar toch...

 

Fijne dag allen.

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen. Ik heb geen tuin, wel 4000 m2 rimboe. Al dat groene spul groeit zó hard, daar kan ik niet tegenop. Mijn 'gazon' is de nachtmerrie van Yvonne en Rapilos, als ik maai heb ik een probleem want ik vind alles mooi en probeer de madeliefjes te sparen en slalom om de pinksterbloemen heen. Ik doe weleens een poging om een bloemenborder te maken maar bij mij gaat er altijd keihard groeien wat ik niet gepland had, brandnetels en haagwinde enzo. Nou ja, geeft niks, de diertjes zijn er blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal 

Vrijdag... het is een lastige dag gebleken in mijn nuchtere dagen. Altijd dronk ik alleen op vrijdag en zaterdag (de laatste tijd ook weleens op donderdag). Maar deze dag is gewoon niet de makkelijkste van de week. Dat geeft niet, die gaat ook weer voorbij en ik vervang de drank voor leuke dingen!! Vandaag plantjes halen, rommelen in de tuin, schrijven in mijn dagboek, eens kijken of ik al geduld heb om weer eens een boek te lezen! Babysteps, maar vooruit! 
 

Ik hoop dat het voor @ikkanhet& @spiriteen betere dag wordt vandaag!

@Ettyjouw dag klinkt druk maar erg fijn. Veel plezier :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei VIII:

. Altijd dronk ik alleen op vrijdag en zaterdag (de laatste tijd ook weleens op donderdag). Maar deze dag is gewoon niet de makkelijkste van de week. Dat geeft niet, die gaat ook weer voorbij en ik vervang de drank voor leuke dingen!! Vandaag plantjes halen, rommelen in de tuin, schrijven in mijn dagboek, eens kijken of ik al geduld heb om weer eens een boek te lezen! Babysteps, maar vooruit! 

Denk dat vrijdag en weekend in het algemeen voor velen het moeilijkst is. Voor mij ook zo, heel zeker in het begin! Zoals je zegt, leuke dingen doen voor jezelf en dat volhouden. Ik merk nu (3 maanden) dat de oude gewoontes toch iets of wat beginnen te slijten door ze te vervangen door nieuwe, gezondere, opbouwendere ipv destructieve gewoontes...vb kijk ik nu meer uit naar versgeperst citroensap bij thuiskomst ipv alcoholische apero, gewoon ook omdat ik me er beter door voel! Of self care in het weekend ipv kateren in de zetel... Way to Go!!! Sterkte vandaag en dit weekend!!!

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

@Musashi wat doe je met die citroensap?
Bij mij liggen de limoentjes in te drogen op de fruitschaal.

Ik pers Citroen of limoen en mix met bruiswater. Dat vind ik prikkelend en geeft me een boost, binnenkort met verse munt nog! Ik doe het zonder suiker maar dat kan je eventueel wel er bij doen als je het zoeter wilt? Soort Virgin mohito/ caipirinha?  Of ook maak ik thee met vers citroen- of limoensap en verse gember. Daar doe ik dan wel weer suiker of honing bij..schol!! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen. 

1 uur geleden zei Yvonne:

Ik hoop dat het gesprek van @Quinn een positief gesprek is geweest, laat je het nog even horen Quinn? 

Het was wel positief, al met al. We hebben gepraat, zelfs een paar zaken uitgepraat en afgesproken dat we klaar zijn met excuses aan elkaar maken over wat toch niet terug te draaien is van het afgelopen jaar. We willen proberen om dichter bij elkaar te komen. Maar ja, kinderen, verwachtingen en dat soort dingen. Dus we doen rustig aan, is het idee. Elkaar weer leren kennen, maar dan beter? Zoiets. Ik hoor haar therapeut er een beetje doorheen, maar dat geeft niet. Vannacht de regels natuurlijk meteen braaf gebroken, maar ben niet blijven slapen (vanwege die kinderen) en dwars door de avondklok naar flat gegaan.

Het gaat tijd kosten en vast veel moeite, maar ik begin te hopen dat het uiteindelijk weer goed gaat komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

  Van het weekend ga ik de afgebladderde trap onder handen nemen.  Heerlijk onbelangrijk belangrijk allemaal.

Niks niet onbelangrijk...
Ik probeer met regelmaat een beetje orde te brengen in mijn nog te doene dingen... maar het zijn er te veel. Dus
begin ik gewoon maar ergens. Echter het spookbeeld van die enorme wachtlijst laat me dan halverwege weer
stoppen en een ander ding aanpakken... etc. etc. etc....  dus met honderd dingen tegelijk bezig en het schiet niet op.

MAAAAARRRR!!!  @Yvonne en anderen:  het bankje is af en staat in de Dyane... Prachtig gewoon!! :)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal

Weer geslapen als een blok
Fijn, dat jij ook lekker hebt door geslapen @Yvonne
Wat leuk, dat je zo'n mooi huis hebt met een lap grond eromheen
Hier in de randstad is dat echt niet mogelijk, tenzij je miljonair bent
Daarom ben ik zo blij en rijk met mijn volkstuin
Gisteren weer heel druk in bezig geweest
ook het gras gemaaid en geverticuleerd
(ik doe dat met een riek, want heb daar geen machine voor)
Vandaag maar bemesten, want we krijgen regen vanavond

@Etty
Heel goed, hoe je de dingen nu aanpakt, stuk voor stuk
Dat is veel overzichtelijker en de chaos in je hoofd wordt dan ook minder
Heb het mezelf ook aan moeten leren, want was vroeger ook zo'n chaoot

@Yana
een rimboe als tuin...tja, dat heeft ook wel wat

@spirit
Hoop, dat je kater niet al te groot is vandaag
Of misschien juist wel, als stok achter de deur om het voorlopig maar niet meer te doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. @Cleo66 oeff wat rottig die bijwerkingen. Hoop dat je er snel vanaf bent! Benieuwd hoe het met Myle gaat. En of we haar hier weer eens lezen. @Yana de bijen zullen iig heel blij zijn met jouw natuurtuin. Ik heb het grote geluk dat ik een stadstuin heb op het zuiden ook nog. Niet echt veel privacy want iedereen kan erboven op kijken maar dat is dan maar zo. Ik probeer er alleen maar bloemen en planten in te zetten waar de vlinders en bijen gek op zijn. Leuk om ermee bezig te zijn. Wel jammer dat zoveel mensen hier hun hele tuin laten betegelen, 'onderhoudsvriendelijk.' Dat is toch geen tuin meer dan? Maar goed ieder zn ding.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Lekker gewerkt, heel druk, meerdere terminale patiënten. Dan ben ik op mijn best hoe gek dat ook zal lezen/klinken. Ben daar goed in, ook het contact met de naasten. Daar ben ik heel goed in en beaamt men ook en vond het daardoor ook een inspirerende nachtdienst. Echt mijn ding.

@ikkanhetem @spirithoop jullie te lezen vandaag of wanneer jullie eraan toe zijn. Geen schaamte, hoop wel een kater idd. Kom op! En ik weet dat @ikkanhetniet geheel wil en gaat stoppen maar dan nog. Teveel is teveel, hoop dat je nog kan en wil uitleggen. Als het voor jezelf duidelijk is natuurlijk.

@Quinn fijn je zo te lezen! Iets meer lucht en perspectief zo leest het.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar allemaal, Bor. Ik snap dat het door hun hoofd gaat, dat er eventueel geen kinderen meer kunnen komen. Is ook heel zuur als je (nog) een kinderwens hebt. Maar beter worden is een eerste, ja. En goh, zo jong nog en dan al zo'n vreselijke ziekte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Renaldo61ben al oud hoor, ben 47, voel me soms 20 maar ook soms 80. Mooi dat je 60 gaat worden dit jaar, welke maand? Vind ik een mooie leeftijd 60.

Hoop dat het een beetje met je gaat trouwens. Vind je zo stil maar kan ook aan mij liggen, ben ws zelf heel erg druk.

Nu moet ik zien om te schakelen vanuit die nachtdiensten, altijd zo lastig. Zou de hele dag kunnen slapen maar dan slaap ik vannacht niet. Straks maar een paar uurtjes proberen met een wekker, alarm en een grote toeter. Anders slaap ik erdoor heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...